Gambia, budget en tips

Over 3 dagen ben ik samen met mijn vriend in Gambia. Ik heb er heel erg zin in.
Ik heb alleen nog een paar vragen. Ik heb een budget van 600 euro voor 2 weken voor eten en drinken en misschien 1 of 2 excursies. Is dit een reële inschatting? Of is dit een beetje aan de krappe kant?

We zijn alle twee 26 en houden van stappen, uitgaan op z’n tijd. Welke bars, kroegen, tenten zijn aan te bevelen?
Ken iemand verder nog een goed en niet al te dure lokale gids?

Alvast bedankt,
Coline

Hoi Coline,

leuk vooruitzicht zeg! En al snel weg zo over 3 dagen! Ik ben jaloers.

€600,- voor 2 weken met z’n tweetjes moet kunnen, maar je kan niet teveel gekke dingen doen. Ik zou bijvoorbeeld goed ontbijten 's morgens en een prijzige lunch in de middag overslaan. Voor een kleine 20 euro ga je 's avonds met zijn tweetjes uit eten. Verblijven jullie in Kololi en welk hotel?
Zo niet, pak dan een taxi er naar toe. Daar heb je keuze uit veel gezellige restaurantjes op de Senegambia strip. Paradiso is een favoriet van mij. Héérlijke pizza’s, maar ook andere lekkere gerechten. Bini’s aan de hoofdweg bij de strip is van twee Nederlanders. Ietsje duurder, maar wel erg goed, lekker en gratis wifi; ook handig. Al hebben veel hotels dit tegenwoordig in hun lobby ook wel.

Voor wat betreft een gids: stuur ik je nu even een privébericht over;)

Groetjes,
Erwin

€600 is trouwens per persoon

Oooohhh… Dat is zat! :slight_smile:

Privébericht in je postbak!

Dankje, ik heb het even snel gelezen. wat betreft het weer. Ik lees dat het nu eigenlijk de slechtste tijd van het jaar is om Gambia te bezoeken. Klopt dat? Of zijn de buien alleen in de ochtend en laat in de avond?
Wij hebben de mogelijkheid om de reis te verzetten als dat echt nodig is. Wat wel lekker is. Ik zag namelijk dat volgende week elke dag regen op het menu staat. Maar ik vertrek het liefst zo snel mogelijk

Lastig om daar goed antwoord op te geven.

Juli, augustus en september zijn de natte maanden in Gambia. Juli valt normaliter nog redelijk mee en augustus en september zijn het natst.
Het regenseizoen is vroeg gekomen dit jaar. Ook nu dus al buien, maar die vallen inderdaad met name 's avonds, 's nachts en in de ochtend.
Maar ook overdag kan er een bui vallen en niet te vergeten één of meerdere bewolkte dagen.
Beste tijd om te gaan is vanaf eind oktober tot en met mei. Maar zelfs in maart dit jaar viel er al een enkele bui in Gambia, en dat is zeer uitzonderlijk.
Het weer is daar, net als hier in Europa, ook van slag.

Ik zal je via pb een linkje van een Youtube video sturen. Is van een jonge familie die de laatste week van juni en eerste week van juli vorig jaar daar waren. Je kunt er dus ook het weerbeeld zien: zon, bewolkt en ook een enkele heftige bui :wink: