Wij gaan eind november twee weekjes naar Gambia, het wordt de eerste keer dat we naar Gambia gaan. Ik wil niet alleen bij het hotel blijven hangen, maar ook het land verkennen middels de vele excursies die beschikbaar zijn.
Nu het aanbod best groot is, zou ik willen weten welke we echt niet moeten missen!
Ik heb her en der al eens gekeken naar de excursies en prijzen, maar weet niet goed wat een redelijke prijs is.
vaste prijzen van excursies zijn lastig te noemen. Een dagje weg, reken op ongeveer 50 euro. Maar dat is ook veelal afhankelijk van de afstand die je aflegt. De benzine is in Gambia ook niet goedkoop meer…
Boek in ieder geval niet bij je reisorganisatie. Het geld komt dan grotendeels bij hen terecht ipv bij de lokale bevolking. Het is ook duurder en via één van de vele gidsen die je bijvoorbeeld voor de ingang van het Senegambia Beach hotel in Kololi vind kan je hele leuke trips maken. Allen gecertificeerd.
De eerste keer in Gambia zul je doorgaans trips maken in de buurt van het kustgebied. Ga je dieper het land is wordt dat vaak een twee- of meerdaagse trip. Je ziet dan een heel ander stuk Gambia dan het kustgedeelte.
Wil je op voorhand in contact komen met een goede, betrouwbare en niet dure gids, dan mag je me altijd privé mailen: [EMAIL=“3Rwin336@gmail.com”]3Rwin336@gmail.com