Hoi,
We gaan binnenkort 9 maanden op reis en azie en oceanie rondtrekken. :vak02:
We hebben nu master card-creditcard (2 zelfs!). In oceanie hebben we hiermee goede ervaringen, maar wordt Master card ook in azie veel geaccepteerd? Of is visa juist daar meer geaccepteerd? Wie pos. of neg. ervaringen?!
Thanks! :cheer:
Hallo,
Ik ben al 3 jaar op reis en wij hebben alleen maar een mastercard en hebben het grootste deel in Azie rondgereisd en die card is overal goed geaccepteerd. We hebben nog nooit probleme gehad met betalingen. Wij hebben er voornamelijk hotels,vliegtickets en touren mee geboekt. Wij hebben het via de bank zo ingesteld dat eind van de maand de volledige creditcard word afgeschreven. Dus dat ie weer opnieuw gebruikt kon worden.
Ik ben in Azie echt overal geweest heb er zelfs mee in Cambodja en Laos kunnen betalen in Hotels en bij reisbureau’s voor tours. Ik heb geen ervaring met Visa omdat we die niet hebben.
De enige landen waar ik extra 3 procent heb moeten betalen was in Australie en Nieuw Zeeland in Azie nog nooit extra hoeven te betalen als ik mijn hotelrekeningen betaalde en met toertjes die we wel eens boekte. Pinnen moet je nooit doen met een creditcard want dat kost je echt een hoop geld extra.
In Japan, Zuid-Korea, Hong Kong en Macau heb ik met mijn Mastercard nergens problemen gehad. In China een enkele keer wel, maar de VISA-card van m’n reisgenoot werkte daar evenmin, ondanks stickers op de deur.
Er zullen best verschillen zijn, maar met beide kaarten zit je volgens mij wel goed. AmeX of andere kaarten zijn volgens mij wel wat beperkter.
Oh apart ik heb in Beijing China in het Novotel met mijn creditcard betaald totaal geen probleem. Maar je schrijft al af en toe dus soms kon je blijkbaar wel betalen met je mastercard.
Genoeg info! Ik kan met een gerust hart op reis. :vak01:
Het ging trouwens niet over pinnen, maar om betalen. Pinnen is duurder ipv gewone pas (info van de bank).
Bedankt voor de reacties