Hoi,
Weet iemand misschien welke creditcard het meest geaccepteerd wordt in Canada (Vancouver)? Of maakt het niet zoveel uit? Ik heb al een tijdje gezocht hier op het forum, maar de berichten die daarover gaan zijn al enkele jaren oud…
Groetjes!![]()
Hoi,
Weet iemand misschien welke creditcard het meest geaccepteerd wordt in Canada (Vancouver)? Of maakt het niet zoveel uit? Ik heb al een tijdje gezocht hier op het forum, maar de berichten die daarover gaan zijn al enkele jaren oud…
Groetjes!![]()
Zowel met Visa als Mastercard konden we afgelopen zomer overal prima terecht, geen enkel probleem. Voor de overige kaarten zie je een enkele keer wel een uitzondering, maar dat is slechts heel zelden.
Het hangt er vooral af wanneer je waar bent. Over het algemeen zijn beide creditcards even goed te gebruiken en zijn de twee basiskaarten die overal worden ondersteund.
Ik zeg over het algemeen, want VISA is de laatste tijd erg druk bezig met het sponsoren van evenementen en dat heeft tot gevolg dat je op deelnemende locaties alleen maar met VISA-kaarten kan betalen. Behoorlijk stom, maar je kunt er nauwelijks omheen. Bij de Olympische Spelen is dit bijvoorbeeld het geval. Mocht je niet bij de OS in Vancouver zijn en de Mastercard is voor jou makkelijker/goedkoper om aan te geraken, dan zou ik lekker voor MC gaan; ik heb deze ook en nog nooit ergens problemen ondervonden!
Ik ga in maart (na de spelen) voor een stage van een half jaar. Ik wil sowieso ook een bankrekening openen daar, maar creditcard is altijd handig. Ik las dat Visa van zichzelf zegt dat ze de meestgeaccepteerde card zijn, k vroeg me af hoe dat in Vancouver zat
MasterCard is wat goedkoper. Maar het kan allebei dus.:hihi:
Ik heb hier in Vancouver altijd zonder problemen met MasterCard kunnen betalen. Volgens mij heb ik wel ooit eens ergens aan de kassa zien staan dat alleen een van beide werd geaccepteerd maar dit is wel een hele hoge uitzondering en was volgens mij ook bij een hele kleine toko. Weet ook niet meer of dat hier in Vancouver was of een of ander klein plaatsje. En weet ook niet meer of het alleen MasterCard of Visa was welke geaccepteerd werd. Normaal gesproken worden beide gewoon geaccepteerd…
Wij hebben tijdens onze vakanties in NW-Canada zowat alles met MC betaald. Ik heb twee keer wat contant geld gehaald bij een ATM omdat je altijd wat kleine uitgaven hebt (Loonies voor douchen en wasmachine, ijsje etc.) maar veel meer dan CAN$ 400 zal ik toch niet gehaald hebben in de 10 weken dat we er waren.
Ik heb in de 5 maanden dat ik in BC was nooit problemen met Visa gehad. Je moet er wel rekening mee houden dat tegenwoordig vaak naar een pincode wordt gevraagd bij het betalen met de Visa.
Voor contant geld gebruikte ik gewoon mijn wereldpas om mee te pinnen. Als je student bent betaal je dan geen extra kosten.
Zowel Visa als Master wordt hier overal geaccepteerd. American express daar hebben ze moeite mee. Dus het maakt niet uit, Visa of Master, ze zullen deze zeker accepteren.
Veel succes!
En American Express? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb op www.creditcard-ervaringen.nl zitten kijken en American Express komt op mij over alsof ze toch duidelijk een streepje voor hebben op MasterCard en Visa. En omdat het ook nog eens een Amerikaans bedrijf is…
Heeft iemand uberhaupt ervaring met American Express?
American Express wordt door weinig winkels ondersteund, vaak alleen hele grote, dure winkels. American Express is een enorme kostenpost voor winkeliers en kent relatief weinig gebruikers. Vandaar dat ze het meestal niet gebruiken.
Van jouw website heb ik nog nooit gehoord. Geen idee wat het idee erachter is, maar het ziet er niet geheel onafhankelijk uit.
Visa is nummer 1 in Canada, op de voet gevolgd door MasterCard. Beiden worden overal tegelijk aangeboden en worden het meeste gebruikt. MasterCard heeft echter soms nog wel wat problemen in Canada, maar nog niet genoeg om een andere kaart te kiezen.
Ok, bedankt. Geen American Express dus. Ze waren inderdaad ook een stuk duurder dan MasterCard en Visa creditcards. Dan wordt het denk ik Visa!
Creditcard-ervaringen.nl is trouwens gewoon een vergelijkingswebsite zoals er massa’s zijn, alleen zij hadden veel meer info over kosten en verzekeringen dan veel andere websites. Ik had er wel wat aan.