Creditcard: Visa of Mastercard?

Hoi ! Kan iemand mij vertellen welke credit card het best geaccepteerd wordt in oa. thailand (en de rest van zuid-oost azie)? Visacard of Mastercard?

Thanks!

Ik ga er van uit, dat alleen de maatschappijen die genoemde kaarten uitgeven gegevens kunnen verstrekken over het aantal acceptatiepunten in de diverse landen in Zuidoost-Azië.

Wat Thailand betreft, vermoed ik, dat het nauwelijks of geen verschil maakt. Zelf gebruik ik - voor het online boeken van hotels en/of vliegtickets bijvoorbeeld - een Master Card en die is ook bijna overal waar men creditcards accepteert bruikbaar.

Maakt niets uit, met beide kun je op heel veel plaatsen terecht. Als iemand Visa accepteert accepteert deze ook MC en omgekeerd.

American Express is een heel ander verhaal.

Dat is ook mijn ervaring - ik heb ze allebei, maar gebruik normaliter alleen mn mastercard. Het is me nog nooit gebeurd dat iemand wel visa accepteerde maar geen mastercard. Dat geldt overigens niet alleen voor thailand, maar voor (vrijwel?) alle landen in de regio.

Wat wel van belang is: incidenteel zijn er storingen in het betalingsverkeer, waardoor soms helemaal niets meer werkt (geen visa, mastercard, maar ook geen pinpassen). Een beetje cash meenemen voor dat soort gevallen lijkt me daarom toch wel een aanrader.

Ook zijn er (relatief veel) hotels die ca 3% extra rekenen voor betaling met een creditcard. Pinautomaten vragen meestal een toeslag van 180 baht, dus bij bedragen boven 3000 baht is het in zo’n geval iets goedkoper om het bedrag te pinnen en cash af te rekenen. Let wel dat je bank in nederland ook nog kosten kan vragen voor pinnen in het buitenland, dat is afhankelijk van het betaalpakket dat je hebt.