ik ga in 6 maanden ecuador,peru,bolivia,chilli en argentinie bekijken. blijf dus nergen langer dan 3 maanden maar kan dit ook niet aantonen met een ticket ofzo.
wat is jullie ervaring: zorgt dit voor problemen bij de grens??
ik hoor veel dat dat wel mee valt… maar wat als het toch voor problemen zorgt?? is het dan wel op te lossen?? en zo ja hoe??
Het gaat er om dat je 3 maanden in 1 land mag blijven op een gratis visum. Let op in Peru: vaak stempelen ze 60 i.p.v. 90 dagen. Dat hadden ze bij mij ook gedaan. Maar ik ben toen de grens over gegaan naar Ecuador en een paar dagen later weer terug. Toen kreeg ik opnieuw 90 dagen voor Peru. Volgens mij kun je, als je de visumtermijn overschrijdt, het probleem oplossen door bij te betalen.
Dat visum is gratis, en moest je bij binnenkomst minder dan 90 dagen krijgen, kan je er op dat moment gewoon om vragen. Kijk dus gewoon na tot wanneer je stempel geldig is, als dat niet lang genoeg is voor de tijd die je in het land blijft, vraag je gewoon om een langere tijd.
Als je dat zou vergeten, of wat dan ook, kan je ook binnen de tijd van de geldigheid van je visum naar vreemdelingenpolitie gaan, om een verlenging te vragen. Ook dat is gratis!
Veel succes van een Ecuador-adict!
Nele
De wet is dit jaar veranderd, je kunt niet meer even de grens over als je langer dan 91 dagen in Ecuador wilt blijven. Je moet dan een visum voor nog een keer 91 dagen regelen, kost 230 dollar.
Ik zat net ook te kijken voor een visum van ecuador ik ben er namelijk 97 dagen. Vind het nogal een aardig prijskaartje hangen aan dat visum. Is er de mogelijkheid om het visum te laten verlopen of ter plaatsen nog te verlengen?
91 dagen zijn gratis, jammer dat je dan voor 6 dagen de prijs van 3 maanden moet betalen, misschien kun je beter een week minder gaan?
je kunt het visum ter plekke verlengen maar dat is niet goedkoper dan in Nederland, iets duurder zelfs. Als je het laat verlopen moet je waarschijnlijk een boete betalen voor de dagen dat je er illigaal bent.
het visum laten verlopen betekent een boete als je het land verlaat. Daar komen ze sowieso achter. De boete is tegen de 300 euro voor een week overstay…meen ik.
Niet de moeite waard dus!