Ik ben op zoek naar info over de organisatie global volunteer netwerk. (www.volunteer.org.nz). Alles is welkom. Ik wil via deze organisatie in maart mijn stage gaan doen in ecuador.
Daarnaast ben ik op zoek naar leuke talenscholen in ecuador en andere leuke informatie over dit land.
Weet iemand mischien wat voor visum je nodig hebt? en hoe duur deze is. Ik weet dat je na 90 dagen een visum nodig hebt, maar voor de rest heb ik niets kunnen vinden.
hej andora
over de organisatie weet ik niet echt iets, maar over het visum weet ik dit (ook niet veel hoor): als je over de 90 dagen heen zit kun je nog 3x een visum voor 30 dagen krijgen (tegen $1-2 per keer ongeveer) ter plekke in ecuado. Dus dan kan je nog ‘up-daten’ tot 180 dagen in totaal. Maar als je stage gaat lopen kun je daar speciaal studievisum voor krijgen waarschijnlijk (ofzo) denk ik. of je moet tussendoor eventjes de grens over naar Peru . ook niet verkeerd natuurlijk!
groetjes !
Je kunt je visum gewoon op de luchthaven krijgen in Ecuador. Vraag aan de medewerker van immigratie of je een visum voor 90 dagen kunt krijgen, dat hoort geen probleem te zijn. Wil je het verlengen dan kun je dat gewoon ter plekke doen bij een kantoor van de immigratiedienst (of je steekt voor een dagje ergens de grens over waarna je bij terugkomst in Ecuador gewoon weer een 90 dagen visum kunt krijgen).
Let alleen wel op als je geen terugticket hebt naar Nederland. Wij vlogen destijds naar Chili zonder terugticket en daar kregen we problemen mee op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij (wij vlogen met United Airlines) kan het weigeren om je mee te nemen omdat ze kans lopen dat je geweigerd wordt bij de grens en dan is United Airlines verplicht je weer mee terug te nemen. Wij moesten daarom voor we aan boord mochten eerst ter plekke een retourticket kopen die we later weer moesten inwisselen in Chili. Vrij onhandig dus. We zijn weleens vaker zonder retourticket naar Brazilië gevlogen en toen dreigde even hetzelfde probleem. Toen we echter konden aantonen dat we “kredietwaardig” waren (we konden twee bankpassen en twee creditcards laten zien), mochten we alsnog mee.
Maar heb je gewoon een retourticket naar Nederland dan heb je deze problemen niet.