Ik vertrek eind oktober voor min. 7 maanden naar Ecuador om daar Spaans te leren en al werkend en reizend het land te leren kennen. Heeft iemand ervaring met een verblijf in Ecuador, langer dan 6 maanden en het aanvragen van een visum?? Voor zover ik het tot nu toe heb begrepen, kan ik maar max. 6 maanden blijven omdat ik niks via officiele instanties doe (en dit ook niet wil gaan doen!) en dien ik hiervoor een toeristenvisum aan te vragen, wat ook nog een hele berg met geld gaat kosten. Dus, heeft iemand hier ervaring mee en alternatieve opties, dan hoor ik dat heel graag!
Hoi,
Zover ik heb begrepen kun je 90 dagen zonder visum in Ecuador terecht. Dan even naar het buitenland en nog een keer 90 dagen. In totaal mag je 180 dagen in Ecuador zijn op jaar basis, maar dus wel gesplitst.
Maar ik ben geen expert hier op, moet dat zelf ook nog allemaal uitzoeken als ik terug wil binnen ´t jaar, maar kijk gewoon even op de website van de ambassade. Succes!
ja die + 6 weet ik niet precies. Ik ben er in elk geval 4 maanden geweest en weet dat je na 3 maanden daar bij het consulaat zo een stempeltje kan halen voor nog eens 3 maanden. Maar hoe dat zit met langer dan 6 maanden…
Misschien een maandje peru er aanplakken? is ook erg leuk en ook daar kun je goed spaans leren. Veel taalschsolen hebben zelfs contacten met scholen in Peru.
Heel veel plezier er in elk geval!
Toch bedankt voor jullie reacties. Ik gooi het maar op een toeristenvisum en probeer daarna bij de ambassade in Quito wat te regelen. Eerst maar eens hopen dat ze het hier goedkeuren (aangezien ik een kopie ticket moest toevoegen, waar dus op staat dat ik eind okt. vertrek en eind mei weer terugvlieg). We zullen zien!
Ik ben zelf net terug uit Ecuador en de regels zijn veranderd. Je kan kan een toeristenvisum voor 3 maanden krijgen, maar wil je langer dan 3 maanden blijven, moet je echt een visum vanuit Nederland aanvragen. Vorige jaar kon je nog wel bij de consulaat een nieuwe stempel halen voor nog eens 3 maanden. Ik zou er goed over nadenken hoe je het wilt gaan doen, want Ecuador kan heel moeilijk gaan doen.
Ik wil vanaf februari werken in Ecuador >> langer dan 6 maanden.
Dit land is wel nieuw voor me.
Het probleem is dat ik niet in Nederland ben voor die tijd.
Kan ik ook in Ecuador eventueel een werkvisum krijgen? Of tenminste een langer verblijf aanvragen na 90 dagen daar??
Als ik daar ben heb ik al wel huisvesting/baan en vrienden uit ecuador waarmee ik samen ben.
Vraag me dus af, of het ik het daar ook kan regelen.
Ik begreep uit de informatie op de website van de ambasseade van Ecuador dat een toeristenvisum geldig is voor een periode van 90-180 dagen. Maar ja, dan nog, zou dit voor mij te kort zijn. Ik ben nog in afwachting van de reactie van het consulaat. Toch bedankt voor je reactie!
Hoe was je verblijf daar trouwens?