Hallo allemaal,
Graag zou ik willen weten of je in Ecuador/Quito je toeristenvisum voor 3 maanden extra kan laten verlegen (totaal 6 maanden).
En zoja waar? Ik heb begrepen dat de Nederlandse ambassade in Quito niet meer operationeel is.
Zijn de kosten die hier aan verbonden zijn even hoog als in Nederland? Of werkt de ouderwetse borderhop ook?
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes,
Pascal
Ik denk dat het handigste is om na 3 maanden even de grens over te gaan, die is in Ecuador nooit zo heel ver weg. Vanuit Quito zit je zo in Colombia. In Peru schijnt het mogelijk te zijn een toeristenvisum voor 183 dagen te krijgen als je daar bij aankomst expliciet om vraagt. Weet niet of dit in Ecuador ook zo is. Je kunt het altijd vragen. Succes.
Hoi Sander,
Thanks voor de info. Ik heb nog wel mijn twijfels of even de grens oversteken nog wel kan… aangezien als je het in Quito via de officiele weg verlengd je ongeveer 230 dollar kwijt bent.
Dan zou inderdaad de grens oversteken een heel stuk voordeliger zijn.
Het kan zeker en is gewoon legaal. Je verlengt je visum niet; je krijgt een nieuwe zodra je Ecuador weer ingaat. Dat is gratis. Corrupte ambtenaren bij de migración proberen onwetende toeristen nog wel eens wijs te maken dat ze geld moeten bijbetalen (voor een 90 dagen visum), dit moet je dus niet doen. Je kunt natuurlijk ook een paar daagjes in Colombia verblijven, is ook geen straf.
Ok Sander bedankt voor de info!