Beste forum lezer,
we vertrekken binnenkort naar Japan. Nu is mijn vraag : mogen we kaas meenemen? Zo ja hoeveel p/p en hoe moet dit verpakt zijn?
Dezelfde vraag geldt voor bloembollen.
Dank U wel voor Uw reactie.
M.vr.gr.
Johanna
P.S, heb een goede site over Japan ontdekt : www.uchiyama.nl
Sorry, als iemand anders dit ook al eerder aangegeven had.
We nemen geregeld kaas en af en toe bloembollen mee naar familie in Japan en hebben daar tot op heden nooit problemen mee gehad bij de douane. Doorgaans nemen we een stuk of 6 kaasjes (450 gr per stuk) mee, die afzonderlijk in papier zijn verpakt, welke we vervolgens weer in een plastic tas met een knoop erin in onze koffer meenemen.
dank je wel voor je reactie. Ik ben door jouw bericht gerustgesteld, omdat ik gisteren ergens las, dat je geen dierlijke producten mee mocht nemen i.v.m. ziektes, maar misschien was dat bericht al oud.
Vanmorgen nog op de site van Japan Customs gekeken, en ook hier stond er niets van vermeld.
Groetjes,
Kan iemand mij vertellen of het problemen bij de immigratiedienst geeft als je met een enkeltje Japan binnenkomt?
In bepaalde landen weet ik dat reizigers zonder retourvluchten moeilijk of niet aan een visum komen.
Lijkt me iets te kort door de bocht. De vraag was of je met een enkeltje Japan binnenkomt.
Je hoeft voor Japan inderdaad vooraf geen visum aan te vragen als je als toerist korter dan 90 dagen in Japan blijft, maar dat (toeristen)visum krijg je, zoals in vele landen, bij de douane nadat je bent geland op de luchthaven en nadat je de aanvraag, dat je in het vliegtuig op weg naar Japan krijgt, hebt ingevuld. Het visum wordt in je paspooort geniet en er bij vertek weer uitgehaald
In het betreffende formulier vul je, naast wat je komt doen, ook in wanneer en vanwaar je weer vertrekt en bij aankomst checkt de douane dat doorgaans ook. Als je geen uitreisdocument kan tonen, dan moet je wel een goed verhaal hebben!
Vorig jaar kwamen we vanuit Amsterdam aan in Osaka met een enkeltje en vlogen vanuit Tokyo door naar Nieuw Zeeland. Dat laatste werd dus wel even gecontroleerd.
Er is een redelijk grote kans dat je het land in komt, maar je moet je nooit afvragen of het de douane van het land is dat je binnen laat, maar of het de luchtvaartmaatschappij is die je toelaat. Ik ben met enkeltjes verschillende landen in gekomen (waaronder ook Japan), dus dat is wel goed. Maar op een vlucht van lange-afstand, bijvoorbeeld Amsterdam -> Japan, gaat bijvoorbeeld KLM moeilijk doen als je geen ticket terug naar Nederland hebt. Dit hoeft niet terug vanaf Tokyo te zijn, een ander Aziatisch land is ook goed. Maar enkel een enkeltje is een risico. Controleer dus vooral bij de luchtvaartmaatschappij waar je het enkeltje koopt of ze je toelaten!
Kan je dan niet die boot alvast reserveren, zodat je de bevestiging daarvan als bewijs van je vertrek kan overleggen?
Mocht de exacte datum van overtocht nog niet bekend zijn, dan zal je meestal nog wel kunnen wijzigen of annuleren. Bij de JR Beetle bijvoorbeeld kost je dat tot een week van tevoren slechts 300 yen, lijkt me een lage prijs voor dat stukje extra zekerheid.
Als je een constructie hebt waarbij je vliegt op Narita, en terug vliegt vanaf Incheon, met dezelfde maatschappij, dan kun je met gerust hart op het vliegtuig stappen.
Met een andere maatschappij (of bijv. een ferryticket) is ook geen probleem. Als je maar bewijs hebt dat je weer van plan bent om het land weer te verlaten.
Dat de luchtvaartmaatschappij moeilijk kan doen is wellicht omdat zij jou bij weigering om het land binnen te komen ook weer terug moeten vervoeren.
ik open ff geen nieuw topic, omdat ik ook een beetje met hetzelfde probleem zit. ik wou 10 mei richting japan vertrekken, maar k weet niet exact waneer ik terug wou vliegen naar nederland. ik heb wel gehoord van variabele vliegtickets ( dus dat je een beetje kunt bepalen wanneer je terug wilt vliegen) maar dat kost vaker duurder dan een gewoon retourtje en niet elke vliegmaatschappij heeft die tickets.
mijn doel was dan om in japan een terrugreis ticket te kopen naar nederland, maar ik hoop niet dat ze hier moeilijk over gaan doen als ik dus met een enkeltje het land binnen kom.
ik heb geen visum nodig ,want zolang blijf ik daar niet (hooguit 2 maanden). ik hoop dat hier iemand mij nog over zou kunnen inlichten
Wie kan mij vertellen hoeveel tijd er tussen moet zitten als je net 90 dagen in japan hebt doorgebracht en weer japan binnen wilt komen met een “landing permission 90 days” Ik heb de ambassade hierover gevraagd maar zelfs zij konden mij geen goed antwoord geven…