Vraag over landing permission 90 days japan.

Wie kan mij vertellen hoeveel tijd er tussen moet zitten als je net 90 dagen in Japan hebt doorgebracht en weer Japan binnen wilt komen met een “landing permission 90 days” Ik heb de ambassade hierover gevraagd maar zelfs zij konden mij geen goed antwoord geven… Ook al informatie gezocht op de Japanese Embassy website niks kunnen vinden.

Volgens mij is de enige vereiste dat je Japan hebt verlaten, waarop je weer een nieuwe periode van 90 dagen mag verblijven. Je zou iets lastigere vragen bij de douane kunnen verwachten, maar als je goed kunt uitleggen dat je er als temporary visitor (waar de 90 dagen voor gelden) wilt zijn zou dat geen problemen moeten opleveren. In theorie zou je dus bv op en neer naar Zuid-Korea kunnen vliegen (of varen)en weer 90 dagen kunnen verblijven. Er waren mensen die dat deden (maar dan met een overnachting in Z-Korea) en stiekem in Japan werkten, maar daar wordt nu strenger op gelet. Er is wel altijd een mogelijkheid dat je toegang tot Japan geweigerd wordt, maar die kans is ontzettend klein als je ze geen aanleiding geeft om je van illegaal werken te verdenken. Ik denk dat als je kort na je tweede 90 dagen weer Japan wilt binnenkomen, ze bijna zeker moeilijk gaan doen.
Waarom Z-Korea? Omdat je daar ook automatisch 90-dagen permission krijgt en dichtbij is.

Ik denk dat het omgekeerd ook hetzelfde is. Als een Japanner steeds kort achter elkaar voor 90 dagen naar Nederland/Belgie komt, zal men ook vragen gaan stellen bij paspoortcontrole.

Bedankt voor je repyl :slight_smile: het klopt inderdaad wat je zegt, gisteren weer in japan aangekomen en de agente van de immigratie vertelde inderdaad dat je dan opnieuw een landing permission krijgt, echter moet je duidelijk vertellen wat je komt doen :slight_smile: en niet te snel achter elkaar