Enkele reis t land in

Moet ik kunnen aantone bij inreizen dat ik een uitreis ticket al heb? Of kan ik bijv. Shanghai- tokio enkel boeken en in tokio pas weer beslissen … Welk land t volgende word?

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit mijn uitreisticket heb moeten laten zien. Tegenwoordig heb je meestal alleen je zelf geprinte boarding pass bij.

Tijdens je vlucht naar Japan krijg je als het goed is een inreisformulier dat je moet invullen. Doe dit tijdens de vlucht, want dat scheelt je veel tijd bij de paspoortcontrole! Mocht je in slaap zijn gevallen ofzo tijdens je vlucht, vraag dan een formulier aan de stewardessen.

https://m.flickr.com/#/photos/anaguma/5501454566/

Hierop moet je oa verblijfplaats, telefoonnummer en hoe lang je blijft invullen. Zorg er dus voor dat je adres en telefoonnummer van je hostel/hotel bij je hebt. Er zit ook een uitreisformuliertje bij. Ik weet niet zeker of je dit al moet invullen, maar ik doe het al wel, omdat ik mijn terugvlucht al weet. Zorg er dus voor dat je dit formulier kunt invullen en een vluchtnummer bij de hand hebt die je eventueel wilt gaan nemen.

Nadat je je koffer hebt opgehaald is er nog de douane. Zij kunnen ook nog vragen stellen. Meestal vragen ze waarom je er bent, voor hoelang en of je iemand bezoekt. Ik zou er voor zorgen dat je deze vragen niet te vaag beantwoordt. Geef een voorlopige planning over hoe lang en waar je denkt te blijven als je niet langer dan nodig bij de douane wilt stilstaan. Ik denk niet dat je in de problemen komt, maar als je zegt dat je niet weet hoelang je gaat blijven en hoe/wanneer je weer weggaat, kan ik me voorstellen dat ze verder gaan doorvragen.

Ja ik zorg voor n ticket weg had ik al bedacht. Ik snap dat t normaal is dat ze willen weten wanneer je weer weggaat :), dank je voor je uitgebreide reactie

Toch nog ff dubbel checken: ik hoef niks voor t visum aan te vragen he vooraf?? Ik stap op t vliegtuig, krijg n formulier, vul t in en krijg n visum he… Dat is t toch? Ik hoef niks vanuit nederland eerst te doen toch?

Het enige wat je moet doen Is inderdaad dat formuliertje invullen. Dan krijg je bij aankomst een entry permit voor 90 dagen in je paspoort