Enkele reis Japan

Hai, vraagje!

Ik vertrek zaterdag voor een reis van 3 maand & begin in Japan. Ik wil mijn reis na een week of 3/4 vervolgen in Australië, maar heb op dit moment nog geen vervolg- of retourticket. Denken jullie dat dat problemen oplevert bij de douane in Japan?

Gr Joost

Ik zou niet durven zeggen hoe strikt ze hierin zijn, of je daadwerkelijk aantoonbaar een ticket moet hebben of dat je, als je aannemelijk kan maken dat je verder gaat reizen (bijvoorbeeld middels een uitgewerkt reisplan) ook het land in komt.

Wellicht een andere optie als je toch meer zekerheid zoekt: kijk of je voor een paar tientjes een vlucht naar bijvoorbeeld Korea (ook een mooie bestemming overigens!) bij een van de lowcost airlines kan boeken, gewoon de goedkoopste die je kan vinden. Ook al heb je wellicht niet de intentie die daadwerkelijk te gebruiken, dan ben je eventuele problemen toch alvast voor.

Helemaal mee eens, Korea was geweldig!

Nadeel is wel dat als je dan dat ticket ook daadwerkelijk gebruikt, je het probleem een land verplaatst hebt. En de douane van Zuid-Korea gaat je vast niet geloven als je zegt dat je per trein of bus het land gaat verlaten :biggrin:

Bedankt voor de tip! Misschien toch wel een goede optie. Boek ik gewoon vanuit daar alvast weer ticket terug naar Japan :wink:

Heb je nog tips voor goeie lowcost airline naar korea?

Ik vond Peach geweldig goed afgelopen juni!

Tussen Korea en Japan heb ik alleen ervaring met Asiana en Korean Air, geen van beiden lowcost. Binnenlands heb ik wel met Peach en SkyMark gevlogen, beiden zijn me prima bevallen, al zal je bij het boeken wel veel van dezelfde valkuilen tegenkomen als bij de Europese LCC’s.

Internationaal ben ik wel ooit met Scoot van Tokyo naar Taipei gevlogen (die vliegen naar half Azë, behalve Korea), ook daar was weinig op aan te merken. Maar grotere afstand betekent uiteraard ook hogere prijzen.