Indonesië en Thailand (visum, bij verschillende vluchten)

Vraag, want ik kom er op internet niet uit helaas. En misschien dat er hier ervaringsdeskundigen zitten;-)

Over een poosje zijn wij van plan om weer naar Azië te gaan. Onze planning was eerste instantie weer een bezoek aan Thailand te brengen. Nu is het zo dat Indonesië ook een droom van ons is. Dus waarom niet combineren?

Eerst zat ik te denken, om vanuit NL Bangkok aan te doen, daar een paar dagen vertoeven en door naar Jakarta, vervolgens een verblijf in Indonesië en dan weer terug vanuit Jakarta naar Bangkok. Om vervolgens de rest van de vakantie in Thailand te verblijven.

Nou lijkt t mij echter handiger (we reizen ook met kinderen) en goedkoper, om heen op Jakarta te vliegen vanuit NL en terug vanuit Bangkok naar NL. Theoretisch niet zo moeilijk, maar hoe zit dit in de praktijk. Mijn ervaring is dat je moet kunnen aantonen dat je binnen een bepaalde tijd het land weer verlaat. In ons geval 30 dagen. Maar aangezien we geen retourticket hebben vanuit Indonesië…maar enkel een retour ticket vanuit Thailand.

Denk ik nu te moeilijk? Of denk ik juist gemak te hebben en stuit op een hoop problemen bij de douane. Indien het laatste dan gewoon retourticket Bangkok en een vlucht met bijv Airasia naar Jakarta.

Tevens las ik iets over Indonesië en betalen als je het land verlaat. Dit “systeem” ken ik niet. Maar spreekt voor zich neem ik aan?

Alvast bedankt…

Een enkeltje Jakarta Bangkok lijkt mij ook bewijs dat je het land verlaat, maar mij is mij nog nooit om het retourticket gevraagd, dus of dat problemen geeft? Geen idee.

Weet wel dat de vertrekbelasting is afgeschaft (of al bij de ticketprijs is inbegrepen), staan wel meer draadjes over op het forum.

Zo simpel dacht ik eigenlijk ook, enkeltje Bangkok bewijst ook dat we niet blijven.

Waarschijnlijk zie ik weer beren op de weg, maar wil t gewoon zeker weten. Zo geen zin in gelazer bij de douane.