Ervaring reizen tussen Indonesië en Thailand en visa on arrival

Hallo,

Binnenkort ga ik voor 4 maanden naar Indonesië (werken en vakantie:)), echter zal ik langer dan 30 dagen in Indonesië zijn en moet ik eigenlijk een 60 dagen visum aanvragen. Dit wil ik liever niet doen… dus mijn vraag is:

Is het mogelijk om een retourticket te boeken van Amsterdam Jakarta en ongeveer 40 dagen later weer terug te vliegen.
In de tussen tijd (2 weken na aankomst) wil ik dan een retourtje Thailand boeken met Airasia. Zo kan ik bij terugkomst in Jakarta weer een nieuw visum van 30 dagen aanschaffen.

Weet iemand toevallig of dit mogelijk is of heeft iemand dit al eerder gedaan?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen:)

Alvast bedankt!

Groetjes,
Hans

Ik snap je bericht geloof ik niet helemaal. Je moet 4 maanden naar Indonesie, maar komt met een oplossing voor 40 dagen? En de overige tijd?

Het is mogelijk halverwege je verblijf naar Thailand te vliegen en dan tegen betaling een nieuw visum on arrival te krijgen. Het is echter goedkoper om je VOA on arrival in Indonesie te laten verlengen met 30 dagen. Zo kun je dus maximaal 60 dagen in Indonesie blijven, zonder in NL een visum aan te vragen.

Excuses, geen 4 maanden, 1,5 maand.
maar je visum verlengen on arrival is mogelijk? Heb dit nog niet gevonden en ben nu al 3 keer daar geweest. Slecht gekeken misschien;)
ik dacht dat 60 dagen enkel van tevoren in NL mogelijk was.

maargoed, een weekje thailand is ook niet verkeerd:)

Sinds 2012 (of misschien eind 2011) kun je je VOA verlengen. Je kan hiervoor zelf naar de kantor imigrasi gaan, of je kan het laten doen.