Raad gevraagd ivm rondreis Indonesië - ZO Azië

Hellow,

na veel tegenslagen en hard werken heb ik eindelijk mijn centen bij mekaar om voor onbepaalde duur rond te reizen Ik heb echter nog heel wat vragen.

Dit is mijn route

Ik zou vliegen naar Jakarta om daar vervolgens een ticket naar Jayapura aan te kopen. (Vrijwilligerswerk daar staat vast) Van daaruit zou ik graag naar Kei-eilanden reizen om dan door te gaan naar Cambodja Laos en uiteindelijk Thailand.

Ik heb geen tijdsduur. Ik heb een sabatjaar en wil hier dan ook tenvolle gebruik van maken. Maar ik zit een beetje vast met het ticket…

Is het mogelijk om een ticket naar Jakarta te boeken (heen) en terug vanuit Bangkok?
Had al gelezen dat een retourticket verplicht is in Indonesie maar hoe regel ik dit dan? Is het bv ook voldoende een ticket van Indonesie naar Cambodja te regelen? Ik veronderstel dat dit dan ook weer op voorhand moet daar ik het moet tonen aan de ambassade?

Wat is de beste manier om van papua naar Kei archipel te reizen? Is dit mogelijk via een Pelni boot, raak niet meteen uit aan het schema.

Na de Kai eilanden zou ik dan doorgaan naar cambodja… Wellicht moet ik daarvoor terug naar Den Pasar of Jakarta om het vliegtuig te nemen. Maar gebeurt dit via boot of vliegtuig en welke is de goedkoopste optie?

Het zijn vrij veel vragen maar ik hoop dat iemand me alvast verder kan helpen want zie even het bos door de bomen niet meer. Het zijn best veel tickets waarvoor ik moet zorgen en hoewel ik dit wel terplaatse wil en kan doen vrees ik dat mijn ticket naar Cambodja moet vastliggen. Als iemand nog andere ideeen of betere routes kent: voel je vrij me die mee te delen!!

Groetjes en duizendmaal dank!!!

X

:D:D:D droog…

Dag Londoh,

opvallend dat jij het als geklaag ziet. Maar zoals je al zei ben je een beetje een sijkert dus laat ik je commentaren (die ten eerste al niet ter zaken doen en die mij overkomen als eigen frustraties ) aan de kant liggen. :wink:

Dit gezegd zijnde toch bedankt voor de uitleg ivm met de Kei-eilanden. Als ze simpelweg niet de moeite waard zijn laat ik ze links liggen. Uiteindelijk ben ik er nog niet geweest en weet ik zoiets ook alleen maar door het te vragen.

Voorlopig heb ik 3 maanden vrijwilligerswerk op het programma staan, dit kan uitlopen daar het een vervanging van een leerkracht is. Voor de periode dat ik daar verblijf heb ik een visum, de rest moet ik zelf regelen, wat vrij logisch is.
De bedoeling is echter niet Papua van noord naar zuid te doorkruisen. Het lijkt mij idd niet interessant en verstandig om als leek dergelijk groot en onherbergzaam gebied “even” te doorkruisen. De bedoeling was eerder om van Jayapura uit een “boot” te nemen naar de Kei-eilanden via de omliggende eilanden. Tijd heb ik zat maar als de eilanden de moeite niet zijn - en als ik dat van meerdere mensen zal vernemen - laat ik ze gewoon links liggen.

Dank je voor de info ivm de vliegtickets vanuit Thailand en naar Cambodja en voor me even de ingewikkelde routes van de Pelni boten te expliqueren. Ik ben er effectief wel wat mee en idd er zijn altijd nog andere opties.

Groetjes en prettig weekend!

X

Je bent grappig zo “vroeg” in de ochtend. Trouwens ik was niet geïrriteerd ik vond het gewoon niet ter zaken doen. Evenmin ben ik een jongen en heb ik gewoon geen nood aan irrelevante commentaren van onbekenden. Lijken me nogal vooroordelen te zijn allemaal, is niet echt nodig op dergelijk forum waar het uiteindelijk toch de bedoeling is om gewoon je vragen te stellen ivm een bestemming. Maar goed ik ga hier niet over doorbomen, zie het nut er niet van.

we blijven vriendelijk: groeten!

Ja ik was net vanochtend met MH 016 via KL uit Indonesie teruggekomen dus dacht ik kom. Ik maak wel eens een geintje, er stond echter ook veel serieuze informatie in mijn antwoord. Ik merk het al aan jou niet besteed, ik zal me dan ook op de vlakte cq stil houden. Ik word altijd een beetje pages van mensen die meteen over hun “harde werken” beginnen, zeker op een forum over Indonesia. Helaas zal ik daar de komende weken wel meer mee geconfronteerd worden.

Je HOEFT niet te kijken en te reageren Londoh :wink:

Goede reis gehad trouwens? Waar ben je geweest?

x

Normaal bemoei ik me niet zo met discussies als deze, maar wanneer iemand al begint met hard werken, centjes, reizen naar Indonesie, Cambodja, Thailand.

En praat me vooral niet over vrijwilligerswerk om die arme lui daar te helpen.

Overigens denken die arme lui daar in die landen, iemand die gratis voor niks werkt die is knettergek.
Geen wonder dat deze vrijwilligers geript worden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik moeite heb met de manier waarop jullie me aanpakken. Het is niet de bedoeling geweest medelijden te wekken en al evenmin de indruk te geven dat ik hier wat kom vragen zonder zelf de moeite gedaan te hebben.
Moest het zo overgekomen is: mijn excuses, maar aangezien we mekaar van haar noch pluim kennen zou ik deze discussie graag sluiten…

overgekomen zijn dus…

X

In de eerste reactie stond:

Graag ook on-topic blijven!

x

Beste vrijwilliger,

Samen met mijn echtgenote reizen wij reeds vele jaren in Azie. Ons steunpunt is Bangkok. Je kunt vandaar met Air Asia voor een zeer laag tarief naar naar meerdere omliggende landen vliegen Voor ongeveer 45 euro naar Solo of naar Den Pasar vliegen. In Indonisie heb je Lion Air hierbij vlieg je voor ongeveer 100 euro naar Monokwari of Yayapura. Wil je meer informatie over reizen in die regio laat het mij dan weten.

Jac

Dank je wel!!

Ga je even een privé-berichtje sturen!