Visum bij aankomst in Tana?

Wij komen om 22:45 aan op de luchthaven van Tana en willen bij aankomst onze visa aanschaffen. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Moet je lang wachten? Kun je in euro’s betalen of moet je eerst geld wisselen? Ofwel, is het toch handiger om de visa van tevoren te regelen, ook al is dat veel duurder?

Een visum kan bij aankomst verkregen worden indien u een bevestigd retourticket heeft.
Fee: MGA 80,000 (30 dagen) - MGA 100,000 (60 dagen) - MGA 140,000 (90 dagen).
Het bedrag kan ook in USD of EUR betaald worden.

Dank. Heb je ook ervaring met wachttijd op dat tijdstip?

Hoi, Het maakt niet veel uit op welk tijdstip je aankomt. Het halve vliegtuig moet een visum kopen en ze staan allemaal in dezelfde rij. De wacht tijd hangt meer af van hoe snel je uit het vliegtuig bent, want als je de laatste bent die het vliegtuig verlaat sta je achteraan in de rij.

@Wendy, OK, dank.

Inderdaad wat Wendy zegt. Wij kwamen rond 2 uur 's nachts aan en waren redelijk vlotjes uit het vliegtuig en hebben toch nog zo’n 45 minuten in de rij gestaan, maar ik schat de mensen achterin de rij minstens het dubbele, want het schiet allemaal niet echt op daar. Oh ja dat was de rij voor het passeren van immigratie, de rij om het visum te kopen was er vrijwel niet en ook na ons heeft daar wat wij konden zien nooit een lange rij gestaan, want de meesten hadden kennelijk al een visum en konden zo doorlopen naar de rij voor de immigratie.

@dutchgirl: Dus als je al een visum hebt, moet je sowieso nog in de rij voor immigratie? Dan kies ik beter voor de voordeligste optie. In de rij moeten we toch. Fijn om dat van tevoren te weten. Dankjewel.

Ja het zijn 2 verschillende loketten waar je langs gaat. Bij ons viel het dus mee, we konden direct doorlopen naar het loket om het visum te kopen en daarna kwamen we redelij vooraan ook uit in de lange rij voor de immigratie. Toen wij er waren hebben we in euro’s betaald, maar zorg wel voor zoveel mogelijk gepast geld want echt veel wisselgeld hebben ze niet. Toen wij er waren (november 2016), was het bedrag voor een kort verblijf visa geloof ik 27 euro pp.

Goed om te weten. Ik zorg voor gepast geld. Nogmaals bedankt.

Veel plezier alvast in Madagaskar, het is een fantastisch mooi land!

Dank je. We verheugen ons. Weer eens met het hele gezin op reis!

Dus met andere woorden het is gemakkelijker om het visum op Ivato te kopen bij aankomst?
Ik boek over twee weken, en ga dan na meer dan 10 maanden mijn vriendin voor de eerste keer in het echt ontmoeten.

ja, het is makkelijker om het op het vliegveld te kopen.