Visum voor Madagascar

Hallo, weten jullie (of anderen) ook hoe het nu zit met het visum voor Madagascar? tegenstrijdige info. de een zegt op vliegveld kopen, voor 30 dagen, volgens een andere is het sinds de machtswisseling in 2009 gratis. In nederland alleen visum voor 90 dagen te kopen. Wij m/v gaan deze zomer voor 4 weken naar M.
Graag een reactie,
Luuk

Hoi Luuk,

Er is inderdaad heel wisselende informatie in omloop. Ons advies: haal je visums in Nederland bij het Consulaat in Rotterdam. Je kunt er op wachten (vul de papieren vast thuis in, bel even precies over benodigdheden en om te kijken of je tercht kunt) en voorkom dat je ellenlang in de rij moet staan op het vliegveld. Bovendien is de status van het papiertje dat in in NL koopt onomstredener. Dat is wat vaag, ik geef het toe, maar in Madagaskar gaat alles een beetje anders!
:slight_smile:

Adres Consulaat Madagaskar:
Heemraadssingel 97 3022 CB Rotterdam - 010 4256300

Hoi Luuk,

natuurlijk kan je €60 euro uitgeven en een ritje naar Rotterdam maken, maar dat is echt niet nodig. Wij halen weekelijks mensen op van het vliegveld en als je korter dan 30 dagen komt kan je gratis naar binnen en stempelen ze je paspoort. Je moet altijd in een rij, maar dat is geen uren. Het is de gewone paspoort controle en dat gaat inderdaad wat trager dan in Nederland, maar iedereen moet in die rij, zowel met 90-dagen visa of zonder.

Fijne vakantie, Wendy

Voor de meest actuele info moet je denk ik bij de forumbeheerder van het madagascarforum zijn. Wendy heet ze. Ze woont in Madagascar en is voor zover ik hier op het forum kan lezen het meest up to date.

De rijen op het vliegveld zijn allesbehalve ellenlang. De rij voor mensen die al een visum hebben is net zo lang als de rij voor mensen die nog geen visum hebben, dus volgens mij kun je je de reis naar Rotterdam besparen.

Of het visum voor 30 dagen nog gratis is, weet ik niet. Dat was vorig jaar wel zo, en dan is het zonde om daar voor te betalen, natuurlijk.

Dat zeg ik. Dus. :chin:

Dankjewel voor deze informatie, Wendy en Martijn.

Wij zijn vorig jaar naar Madagaskar geweest en hebben ons gebaseerd op de informatie van reisorganisatie Jambo.

Over de rijen: wij konden vrij snel door (met ons visum), maar de rij voor de visumaanvraag was ellenlang toen wij aankwamen. De mensen stonden zelfs buiten te wachten!
:slight_smile:

Maar dit kan natuurlijk een momentopname zijn geweest.

Allemaal bedankt,
Echt eenduidig is het nog niet, maar ik laat het antwioord van Wendy e.a. het zwaarste wegen en koop zeker geen visum in Nederland. Indien we wel moeten betalen, so what. Het gaat er om dat je in elk geval binnenkomt in M. Met name een zeer cryptische tekst bij info op SNP bracht ons aan het twijfelen. Doordat wij in Groningen wonen, wordt het visum altijd nog weer duurder (aangetekende post, bemiddeling). We hebben afgelopen zomer op Sao Tomé ook 3 uur in de rij gestaan (gold voor iedereen).