Voor Madagascar heb je nodig:
[ul]
[li]Een paspoort dat na vetrek uit Madagascar nog minimaal 6 maanden geldig is[/li][li]Voor een bezoek aan Madagascar is een visum is verplicht voor een bezoek aan Madagascar. Het visum kost ongeveer € 60,- en is geldig voor negentig dagen. Je kan het voor vertrek aanschaffen bij de ambassade van Madascar of kopen bij aankomst op het vliegveld. Je kan het betalen in Euro.[/li][/ul] Adressen ambassades Madagascar in Nederland en België:
Nederland:
Consulat General de la Republique Democratique de Madagascar
Heemraadssingel 97
3022 CB Rotterdam
Tel nr. 010 425 52 12
Fax nr. 010-425 49 40
België:
Ambassade Madagascar
Avenue de Tervuren 276
B-1150 Brussel
Tel nr. 00-332/7701726
Openingstijden maandag-vrijdag 09:00-12:30 en 14:00-16:30
Adres Consulaat Nederland en België in Madagascar
Adres consulaat Nederland in Madagascar
[EMAIL=“consul.nl@moov.mg”]consul.nl@moov.mg en/of [EMAIL=“bersia@moov.mg”]bersia@moov.mg
tel. +261 32 07 61 900
Adres consulaat België in Madagascar
Tel. +261 20 22 381 24
[EMAIL=“coonsulbel@moov.mg”]coonsulbel@moov.mg
Carlton Hotel
Als je besluit je Visum ter plaatse te kopen/halen heb je dan nog zaken nodig zoals pasfoto’s e.d.?
Las dat dit maar een half uurtje van je tijd kost en hier zal ik toch e.e.a. via Rotterdam moeten regelen.
Gr. Edith
Je had het antwoord al gevonden geloof ik, maar dan is dit voor toekomstige lezers.
Je hoeft geen tijd te steken in een ritje naar het consulaat in Rotterdam.
In 2010 (voor 2011 weet ik het nog niet) betaal je geen visum kosten als je korter dan 30 dagen blijft. Je hebt geen pasfoto nodig, alleen een paspoort dat nog 6 mnd geldig is.
Als je langer dan 30 dagen blijft kost het Visa 60 Euro, maar je hebt nog steeds geen pasfoto nodig.
Het aanschaffen van de visa kost niet veel tijd. Gewoon in de rij voor de paspoort controle. Het paspoort controleren duurt iets langer dan in Europa, maar je moet toch ook op je koffer wachten. Gaat allemaal heel vlot.
Wij staan op het punt om morgen een visum te halen, nu lees ik dat als je korter dan 30 dagen blijft dit niet nodig is. De visumdienst geeft hier iets anders aan. Weet je zeker dat het op de luchthaven niet gevraagd wordt in Madagascar. Scheelt ons toch weer wat geld!
Je hoeft inderdaad geen visum voor Madagascar aan te schaffen :cheer:
In het vliegtuig naar Madagascar kregen wij een boekje waar we enkele gegevens van ons moesten invullen. Dit moest je vervolgens met de paspoort controle inleveren en klaar was Kees.
NEE NEE NEE, geen visa kopen. Ik denk dat de Ambassade of Consul dat geld zelf in zijn zak steekt, want zelfs als je ze belt raden ze aan om er eentje te komen kopen in Rotterdam of Brussel. Wat Erik schrijft is waar. Fijne vakantie.
Ik heb een vraag…of eigenlijk, ben ik benieuwd wat jullie zouden doen…In september ga ik naar Madagaskar en kom 1 oktober terug. Nu is mijn paspoort tot 12 april 2012 geldig…dat betekent dat het nog 6 maanden en 11 dagen geldig is bij terugkomst. Zouden jullie dit aandurven en geen nieuw paspoort nemen? Ik heb hier nooit eerder ervaring mee gehad en denk dat het toch zo moet lukken.
Ja…wat moet je hier nu mee?
Je kunt je beter de vraag stellen: Wil ik gerust op vakantie gaan of met enig risico?
Als ik voor mezelf spreek zou ik het vervangen. Of je nu in september een nieuw paspoort moet hebben of in april…een nieuw paspoort moet je toch hebben.
Wij gaan eind september voor een maand naar Madagaskar. Ik lees steeds wisselende berichten over (gratis) visa. En als ze gratis zijn, krijg je dat dan aan de grens?
Wij vliegen “rechtstreeks” naar St Marie. Krijgen we dan in Tana airport een visum of is er ook immigration op St Marie? Iemand enig idee…
Een visum krijg je idd aan de grens, dus als je de aankomsthal binnengaat en door de douane moet. Het wijst zich allemaal vanzelf, als je van te voren weet dat je een visum moet aanvragen. Anders vraag je je af wat iedereen met die papiertjes aan het klooien is ;-).
Als je meteen doorreist naar Ste. Marie denk ik dat je toch op het vliegveld van Tana dat ding in moet vullen. Vertrekt de aansluitende vlucht snel na aankomst?
Klopt wat Martijn schrijft. Je zal in Antananarivo, Ivato Airport, door de douane gaan. Het visum is gratis als je een maand komt. Je moet altijd een papiertje invullen die worden over het algemeen al uitgereikt in het vliegtuig door de stewardessen. Dan moet je je bagage ophalen en opnieuw inchecken voor de volgende vlucht bij nationale vluchten in een andere aangrensende hal.
Wendy
Ik vertrek 22 juli met SNP naar Madagascar en blijf daar ruim drie weken. SNP laat zich wat het visum betreft adviseren door CIBT Visumdienst die zich weer laat adviseren door het consulaat van Madagascar in Rotterdam. Zij adviseren wel een visum aan te vragen, maar SNP zegt: de keus is aan u, omdat de regering het gratis geeft, misschien.
Op het bericht van 22 april van jou zag ik dat het nog steeds gratis is als je het land binnen komt, loop ik een risico als ik daar dan maar van uit ga? Het scheelt me toch gauw 80 euro als ik het niet laat regelen in Nederland.
Alle informatie van mijn berichtje hierboven klopt hoor, dus je hoeft geen visum in Nederland te kopen. Jammer dat SNP zich laat leiden door de consul in Rotterdam. Maar de regering in Madagascar is niet de meest betrouwbare. Ook de mensen die Madagascar moeten vertegenwoordigen in een ander land als consul of ambassadeur.
Het visum voor 1 maand is in 2012 wederom gratis te verkijgen bij aankomst bij aankomst in Madagascar.
Als je langerdan een maand komt (1-3) maanden kost het €60.
En als je niet veel langer gaat dan een maand is dat ook geen probleem…
Wij zijn 26-9 gearriveerd en 27-10 vertrokken. Ondanks een knorrige douanebeambte konden we gewoon doorlopen…
Ik ga 1 juli 140 dagen naar Madagaskar… (Mijn 8ste continent )
Hiervoor weet ik dat ik een verlengbaar visum van 1 maand nodig heb.
Ik vlieg op Nosy Be. Kan ik hier ook gewoon op het vliegveld een visum halen zonder er in nederland een aan te vragen en deze voor 5 maanden te kopen?
Hoeveel zou ik dan kwijt zijn? Is die 60 euro eenmalig?
140 dagen is meer dan 3 maanden, dus om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik je visum in Nederland gaan halen. Ik ben nog nooit Madagascar binnen gekomen op Nosy Be, maar je zou daar ook je 3 maanden visum kunnen halen voor toeristen.
Ik zou naar Rotterdam bellen voor info en je visum vooraf regelen.
Als je een verlengbaar visum nodig hebt dan moet je dat, denk ik, in Rotterdam halen. Dat heb ik gedaan 7 geleden toen ik een 1-jaar visum nodig had. Vraag ook even of je een verklaring van goed gedrag nodig hebt van de gemeente in Nederland. Ik weet niet meer zeker, maar ik denk dat ik dat toen ook had meegenomen.
Bedankt voor de info.
Ik probeer te bellen naar de ambassade in Rotterdam, maar er wordt niet opgenomen.
Je zegt in Rotterdam ophalen? Pfff, dat is een eind rijden voor mij.
Misschien kan het aangetekend opgestuurd worden. Dat heb ik 2 jaar geleden voor Uganda via visumdienst breda ook gedaan… Kost een paar centen meer, maar ca 350 km met de auto en de huidige benzineprijzen ook!
Hoi Wendy.
Ik heb een vraag. Ik woon al 3 jaar op Madagascar (momenteel in europa), ben de verblijfsvergunning aan t vernieuwen. Ik kreeg ‘recepisse de depot’ gekregen die geldig was tot 16 maart maar ga naar Madagascar pas in april. Weet j misschien wat ik moet doen?
Alvast bedankt!
Simon