Visa voor Madagascar

Hoi Wendy,

we komen overal je goede tips over reizen naar Madagascar tegen, leuk! Wij vliegen waarschijnlijk over 6 weken naar Madagascar voor een maand vakantie! Klopt het dat je het visum voor Madagascar op het vliegveld van Antananarivo (bij aankomst) kan ontvangen? Of moeten we dit van tevoren regelen bij de ambassade? Daarnaast zou ik willen vragen of je (een paar) hotel(s) kunt noemen in de buurt van het vliegveld, zodat we de hoofdstad kunnen mijden? Alvast bedankt,

groetjes Janneke

Beste Janneke,

Je kan je visum in Euro betalen op het vliegveld in Madagascar.

Er zijn veel hotels rondom het vliegveld. Ik vind Sifaka Auberge een leuk hotel. Ze hebben 8 kamers, dus kleinschalig en niet zo duur. 20-25 euro per nacht.
Helaas hebben ze geen internetsite. Je kan een taxi daarheen nemen of even contact met mij opnemen, dan kan ik wellicht voor je reserveren.

verder:
kijk even op www.manoirrouge.com

Verder zijn er luxere opties met zwembad:

Ik hoop dat dit behulpzaam is.

groetjes,
Wendy

Hallo,
Kun je een visum ook op het vliegveld krijgen als je langer als 30 dagen gaat? Wij willen namelijk 8 weken naar Madagascar gaan.
Cay

1 like

Hi Cay,

Geen probleem. Je kan je toeristen visa (maximum 3 maanden) op het vliegveld bij aankomst aanschaffen en je kan met Euro betalen. je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn na vertrek.

groetjes,
Wendy

1 like

Hoi Wendy,
Bedankt voor de informatie, dat scheelt alweer een rit naar Rotterdam.
Echter nu de volgende vraag, wij landen om 23.10, is het dan ook nog mogelijk, ik neem aan dat we een paar pasfotos mee moeten nemen. Zijn er verder nog bijzonderheden bij aankomst voor het visum.
Alweer bedankt.
Cay

Hi Cay,

Je hebt geen pasfoto’s nodig. Ze plakken gewoon wat stickers in je paspoort en wat stempels. de aankomsttijd maakt ook niets uit. Het kantoortje is open wannneer er een internationaal vliegtuig landt. Het vliegveld is heel klein en er landt maar 1 vliegtuig per keer.
Het is heel simpel en wijst zich allemaal vanzelf. In de aankomsthal zijn drie rijen.
1 voor bewoners
2. voor buitenlanders met visa
3. eerst een visum te kopen

Veel plezier in Madagascar!

Wendy