Visum Bali

Hallo,

In oktober ga ik via activity international 9 weken vrijwilligerswerk doen.
Nu raad de organisatie mij aan om een toeristenvisum te regelen en niet te vermelden dat ik vrijwilligerswerk ga doen.
Ik moet een wijzigbaar visum van 60 dagen aanvragen en volgens de organisatie kan deze Op Bali verlengt worden. Nu lees ik op verschillende sites dat dit verlengen niet zo makkelijk gaat en dit alleen kan via een sponsor. Daarnaast betekent het dat mijn retourticket ook binnen 60 dagen moet zijn. Dit is ook te wijzigen maar ik vind dit wel erg omslachtig en daarbij wil ik zeker weten dat mijn visum dan wel verlengt wordt.
Wat kan ik het beste doen? Ik hoor graag van jullie!!

Groetjes Hester

Een toeristenvisum kan gemakkelijk verlengd worden. Ik heb inderdaad ook gehoord dat het zelf doen heel omslachtig kan zijn. Bij mij was het probleem dat ik het vrij last minute moest verlengen en ik het dus niet wou riskeren om het zelf te doen en extra te moeten betalen voor overtime. Dus ik heb via een agent uit Ubud gewerkt. Agents vind je overal.
Het kost je mss een beetje meer, maar het is zo veel makkelijker. Ik heb 550000 rupiah (37euro) betaald.
Ik heb mijn vrijwilligerswerk gepland zodat het binnen mijn 60 dagen viel, omdat ik dacht dat je maar 1 keer kon verlengen, maar heb nu wel gehoord dat het mogelijk is om (mits betaling en natuurlijk is het duurder dan de eerste verlenging, ik denk rond de 60 euro) mogelijk is om nog een tweede keer te verlengen.

Op het moment van mijn verlenging wist ik nog niet waar ik na mijn verblijf op Bali heen zou vliegen. De agent wou inderdaad een ticket. Dus heb ik gewoon het goedkoopste (kleine 10 euro) ticket gekocht van eender waar uit Indonesia nr Kuala Lumpur. Later op de maand heb ik dan mijn eigenlijke vlucht geboekt.

• Updated - - -

Een toeristenvisum kan gemakkelijk verlengd worden. Ik heb inderdaad ook gehoord dat het zelf doen heel omslachtig kan zijn. Bij mij was het probleem dat ik het vrij last minute moest verlengen en ik het dus niet wou riskeren om het zelf te doen en extra te moeten betalen voor overtime. Dus ik heb via een agent uit Ubud gewerkt. Agents vind je overal.
Het kost je mss een beetje meer, maar het is zo veel makkelijker. Ik heb 550000 rupiah (37euro) betaald.
Ik heb mijn vrijwilligerswerk gepland zodat het binnen mijn 60 dagen viel, omdat ik dacht dat je maar 1 keer kon verlengen, maar heb nu wel gehoord dat het mogelijk is om (mits betaling en natuurlijk is het duurder dan de eerste verlenging, ik denk rond de 60 euro) mogelijk is om nog een tweede keer te verlengen.

Op het moment van mijn verlenging wist ik nog niet waar ik na mijn verblijf op Bali heen zou vliegen. De agent wou inderdaad een ticket. Dus heb ik gewoon het goedkoopste (kleine 10 euro) ticket gekocht van eender waar uit Indonesia nr Kuala Lumpur. Later op de maand heb ik dan mijn eigenlijke vlucht geboekt.

• Updated - - -

Met een toeristenvisum mag je echter geen vrijwilligerswerk doen.

Zie trouwens ook dit topic: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=161033&highlight=visum+Bali.

Hej!

Je kant ook kijken naar een sociaal-cultureel visum.
Hiervoor heb je wel een ‘Sponsor’ nodig maar dit kan vaak wel via de organisaties.
Kijk anders ook even op de websites van de ambassade en visum diensten :slight_smile: