Bij deze site kan je daar ook voor goed terecht(politieke regelgeving):
Begrijp ik hieruit dat je dus nog geen verzekerings papieren hoef mee te nemen bij het aanvragen van een visum? En moet ze de verzekering later laten zien als een visum al is toegewezen?
Vriendelijke groetjes
dacht het wel ben er niet helemaal zeker van,ik had toendertijd al een verz afgesloten voor m’n vrouw.
Ja, correct.
zorg wel voor de juiste benodigdheden bij het afhalen vh visum.
Toen mijn vrouw het visum ging ophalen, werd er iemand in het hokje naast haar weggestuurd omdat ze alleen het reserveringsbewijs bij zich had vh ticket en ze bleef volhouden dat het wel een ticket was.
resultaat ze kon zonder visum,die in principe was toegewezen weer vertrekken er werd gezegd puut maak(je praat teveel)
Wat dat betreft vriendelijkheid ten top bij de ambassade :mad:
vond ze vroeger op de ambassade best wel vriendelijk maarsinds ze verhuisd zijn is het een stuk minder geworden.
Er werkte op de oude lokatie destijds een zeer goed Nederlands-sprekende Thaise jongedame, zeer vriendelijk en behulpzaam. Door haar goed geholpen…
Maar je kan het slecht treffen…ook wel eens geholpen door een sjaggerijnige, Thaise dame, de Thaise glimlach was ver te zoeken…was kopietje vergeten te maken van iets, dus moesten we dit eerst maar even ergens doen…dit terwijl er een kopieerapparaat naast haar stond. Maar ja, belangrijk is dat je ze altijd te vriend houdt…anders gaan ze helemaal vervelend doen…
Ik ben bezig met het opstellen van de brief… Vind het erg moeilijk om al deze informatie er zo formeel mogelijk in te krijgen. Hoe maak je het verhaaltje rond? Heeft iemand misschien nog een voorbeeld op zijn computer staan? Zou een stuk schelen!
Vriendelijke groetjes,
Gilbert
hoeft echt niet zo formeel.
ik had die brief niet gemaakt, mijn vrouw kwam uit het hokje gelopen en ik heb terplekke in 5 min een brief geschreven met de hand en m’n handschrift is echt heel moeilijk leesbaar.
had er in vermeld wanneer ik m’n vrouw voor het eerst ontmoet had.
en je moet vermelden hoe vaak je haar opgezocht hebt ed.
gewoon zoveel mogelijk info geven over jullie relatie.
kan je helaas niet aan een voorbeeld helpen
Volgens mij had Steven je dat toch aangeboden in het begin v/d Topic, een voorbeeld brief.
Tja het is opschrijven wat in je opkomt en zoals het is, en daarna weer lezen en eventueel verbeteren en dan weer lezen etc, vertel mij wat :mad:.
Ben er gelukkig al jaren vanaf, het laatste struikelblok was pas geleden het verkrijgen v/d Nederlandse nationaliteit met behoudt van de Thaise want als je dan toch tegenwoordig verplicht moet inburgeren ook al ben je hier al 11 jaar en je hebt dat certificaat dan toch ook maar dat Ned. paspoort erbij, daar zijn wat uurtje’s achter de pc aan besteed en de nodige heen en weer briefing’s met de betreffende instantie en ambtenaar, maar het positieve resultaat is dan altijd weer iets om trots op te zijn vind ik altijd maar :zon02:.
Dus stuur even een PB’tje naar Steven.
na 11 jaar toch nog inburgeren wat is dat belachelijk zeg dat meen je niet
Hij heeft een voorbeeldbrief van me ontvangen.
Probleem is alleen dat de situatie en dus de brief anders is.
Ja zo gaat dat tegenwoordig, ook als je in het bezit bent van een verblijfsdocument onbepaaldetijd dan krijg je een oproep via de gemeente en mag je er 5 jaar over doen kost bakken met geld, ook al ben je hier 20 jaar en draai je volledig mee in de maatschappij daar zouden ze dus een onderscheid in moeten maken, maar dat mag natuurlijk niet in Nederland want dat is natuurlijk weer discriminatie, dit land is losgeslagen…
Ben dan wel weer benieuwd naar de situatie, maak je me nieuwsgierig…
vd zotte zeg.
wat leer je eigenlijk op zo’n inburgerings cursus
Waar je naar toe moet gaan als je fiets is gestolen, alleen doen ze dat tegenwoordig per internet zoals vele aangiften bij de politie lol2.
Aangifte van een geboorte, verzekeringen, ophaaldagen van vuilnis, je kan het zo gek niet bedenken maar ik zal je eerlijk toegeven dat dit voor sommige wijken of personen ook wel echt nodig is maar of je dat resultaat van meegaan in de samenleving daarmee bereikt, denk het niet…
1
de brief is denk ik wel in orde, zou persoonlijk iets zakelijker zijn.
maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt.
je vriendin moet de inhoud vd brief wel kennen natuurlijk.
zit jij in ned of bkk tijdens de aanvraag?
het is misschien ook goed om te vermelden dat je bereid bent een en ander persoonlijk toe te lichten en je telefoon nr en mail in ned. als je daar bent tijdens de aanvraag
suc6
Ik twijfel er nog over om misschien ff een weekje langs te gaan (bkk)… Omdat het anders misschien te lastig word voor dr… alleen voor een weekje vakantie vind ik 650 euro voor een retourtje best pittig.