Ben bezig met het visum voor m,n vriendin [MVV] nou wordt er bij IND gevraagd om een brief met een verhaal over het hoe en waar/waneer we elkaar hebben leren kennen.
Hebben jullie mischien tips over wat erbij te zetten of wat juist niet??
Heb gehoord dat IND graag wat fotos wil zien?? klopt dit??
Zijn er nog speciale regels waar ik op letten moet en niet mag vergeten??
Hoelang hebben ze ± nodig bij de IND voor de aanvraag[mits alles goed gedaan is]??
Ik ben er tijd tussen uit geweest helaas.
Maar ik heb ook een vraag ik wil me vrouw uit Thailand halen. Weet jij toevallig of er ook kosten zijn verbonden aan de vragenlijst van IND?
Binnenkort ga ik met mijn vrouw ook het MVV visum aanvragen.
Door mijn ervaringen tot dusver met de ambassade,gemeentes en andere overheidsinstellingen heb ik de volgende tips…
Zoveel mogelijk bewijs…van documenten,paspoortstempels tot aan brieven en foto’s.
Ik vond het ook erg vervelend dat ze alles van je weten,van je salaris,je werkgever,je woonadres tot aan je persoonlijke brieven en foto’s met je vriendin.
Mijn tip: Neem de tijd,wees niet ongeduldig en vooral…blijf rustig
Vaak irritatie gehad…maar dat heeft totaal geen zin
Ervaring met die instanties hebben we wel…duurde de vorige x duurde het al 4,5 maand voor een vakantievisum, om m,n vriendin hier te krijgen.
Dat van de paspoorstempels daar had ik ff niet aan gedacht. stom… is eigenlijk vanzelfsprekend ja.
Het overleggen van m,n hele hebben en houwe daar had ik ook nog wel moeite mee net als jij.
FF een brief[verhaal] erbij over waar-hoe-waneer we bij elkaar geweest zijn…is me verteld… dit valt tegen joh
maar komt goed…ik had verschillende verhalen gehoord vandaar m,n vraag.
Heb de laaste weken geen telefoon oid van de IND gehad.
Alleen de brief van dat ik de aanvraag betalen moest…zal nu wel snel gaan hopen we,:zon02::zon02::chin:
>>>Zo alles is rond visum kan afgehaald worden in Bkk…achteraf best wel vlug gegaan geen problemen gehad…nog wat rondkijken voor een ticket. Voor september>>>