Visa Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja enz.

Ha Peet Pols,
Dat helpt wel een beetje ja…
maar…
Ik ben op zoek naar iets wat ik hiervoor kan gebruiken, maar alle treintickets gaan tot de thaise grensstad en zijn dus waarschijnlijk niet bruikbaar en ik kan ook geen vliegticket vinden waarvan ik eventueel de route kan veranderen (van Bangkok-Hanoi later Hanoi-Bangkok maken). Tips hoe ik aan zo’n uitgaand trein of bootticket of een te wijzigen vliegticket kom?

Stevenl, jij lijkt er veel van te weten…!
Enig idee waar ik een wijzigbaar of annuleerbaar vliegticket vindt? Ik lees overal dat tickets niet annuleerbaar zijn en routes ook niet wijzigbaar. Er moet toch een manier zijn om een ticket te boeken en dat om te ruilen voor een ticket naar andere bestemming?

ik zou gewoon voor 30 euro een visum gaan halen, even bellen naar amsterdam en ze vertellen je ws dat dezelfde dag nog een visum meekrijgt, dat was vorige week nog zo iig.

Een visum kostte mij, begin dit jaar, 50 euro. Als deze na 2 weken al niet meer geldig is, vind ik dat veel geld.
Dorien

Treinticket is trouwens officieel ook niet geldig, moet een vliegticket het land uit zijn. Maar ik heb geen idee hoe ze daar mee omgaan.

Naar aanleiding van de informatie over de visa mijn ervaring. Van te voren heb ik wel een vliegticket naar Hanoi gekocht. In Dusseldorf ben ik op het vliegtuig gestapt. Niemand vroeg naar de visa voor Thailand, terwijl de terugreis langer was dan 30 dagen. Alleen op de vertrekkaart, die je moet invullen, heb ik de datum van vertrek ingevuld, maar er is niemand die dat controleert. Nergens werd gevraagd naar het bewijs, een vliegticket. Volgens mij is dat niet noodzakelijk. Je hebt alleen jezelf er mee als je langer dan 30 dagen in Thailand blijft. Want je moet het land uit en men weet precies wanneer je binnen bent gekomen. Als het langer dan 30 dagen is dan moet je de extra dagen betalen als je aangeeft dat je te lang bent gebleven. Doe je dat niet dan hangt er een hoge boete boven je hoofd. Dus een bewijs van een vliegticket dat je hebt als bewijs dat je binnen 30 dagen het land verlaat is volgens mij niet noodzakelijk. Achteraf was ik wel blij dat ik een ticket had en dat heeft wel onze volgorde van de reis beinvloed. In Vietnam zijn wij van het noorden naar het zuiden gereisd en dat had ik niet willen missen.

het is mischien al verteld maar ik snap het nog niet helemaal.
ik vertek 28 juni naar thailand ik wou daar mijn visum regelen voor mijn bezoek aan vietnam waar ik een week later naar toe vlieg. maar omdat geen ticket terug naar nederland heb moet ik dan ook een visum aan vragen voor mijn bezoek aan thailand?

en dan heb ik mischien nog een domme vraag:P
als ik in bangkok een visum aan vraag voor vietnam.
dit moet bij de ambasade. maar is dat de nederlandse ambasade of de vietnamse ambasade.
naja het zal wel een dome vraag zijn.

Dit lijkt me niet helemaal correct; want je gaat voorbij aan de belastingen die bovenop de ticketprijs komen. Een visa aanvragen is wel degelijk belangrijk…

Groet,
Joe

Ze KUNNEN het controleren en dan KUNNEN ze je de toegang tot het vliegtuig ontzeggen. Dat risico wil je toch niet lopen voor die paar 10tjes die je moet betalen voor een vliegticket danwel een visum???

En ja, ik ben wel eens gecontrolleerd, en ik ken ook anderen die gecontrolleerd zijn.

Een visum voor Vietnam regel je bij de Vietnamese ambassade. De Nederlanders hebben niks te zeggen over Vietnam :wink:

Wat echter veel makkelijker is (bespaard je een hoop tijd), is om je visum aan te vragen via een van de talrijke touristenbureautjes in BKK, o.a. rondom Kao Sarn Road. Je vult daar een formulier in, laat pasfoto’s en paspoort achter en na zoveel dagen (ik weet niet hoelang de wachttijd voor Vietnam is) haal je je paspoort met visum weer op. Kost iets meer dan wanneer je zelf naar de ambassade gaat, maar aangezien je wel taxi-kosten uit spaart…

Goede reis!

Ik heb ook een leuke vraag hier over: ik wil graag in 1x al m’n visa regelen voor Laos, Cambodja en Vietnam. Moet ik dan langs alle ambassades en dan 10 dagen er over doen? Of kan ik m’n paspoort aan zo’n reis/toeristen ding meegeven en regelen die dan al m’n visa in 1x? Alvast bedankt!

Wij hebben de visa gehaald bij de Vietnamese ambassade in Bangkok, Binnen vier uur konden wij het ophalen.

als je ze in bkk aanvraagt kan dat wel in 1 keer maar het duurd wel wat daagjes. want je paspoort gaat wel naar alle ambassades. hoe lang dat is voor ieder land weet ik niet dat staat in bkk bij die zaakjes wel.

Hallo mensen!
Wat een stress over een visum voor Thailand… Ik zit zelf nu in Laos. Ik ben 2 maanden op reis door azie en begonnen in Thailand. Ik zou ook pas 2 maanden later terug vliegen (gewoon een retour Bangkok met 2 maanden ertussen), maar ik heb echt NIETS gemerkt dan ook iemand daar een probleem mee had. Ik heb ook geen extra ticket naar een ander azie land.
Jongens gebruik je gezonde verstand, het is toch ook een beetje je eigen verantwoordelijkheid om op tijd Thailand weer te verlaten. En if not, dan krijg je een boete maar daar ga je ook niet dood aan.
Ik zou zeggen, maak je niet zo druk en veel reis plezier!!!

dat klopt celine.

maar ze mogen je bij binnenkomst in thailand weigeren. en het gebeurd niet vaak maar het gebeurd wel eens.

Nog even via het forum van Vietnam kun je lezen dat je je visum van vietnam ook via internet kan regelen. Dit gaat prima wij hebben hier recent ervaring mee.

Als je trouwens over land Thailand inkomt dan vragen ze nooit naar waar en wanneer je weer het land zult uitgaan. Het geeft alleen problemen als je vliegend Thailand inkomt volgens mij.

gr van Moira

Zo er staat hier een hoop nuttige info! Toch nog maar even een visum voor thailand regelen dan. (ben vanaf 3 november voor 5 maanden in zuid-oost azië).

Maar even een vraagje: geven jullie je paspoort af bij de ambassade?? of zelfs bij van die toeristen-tripjes dingen? Is dat safe? Ik geef mijn paspoort normaal gesproken nooit en te nimmer aan iemand af!

groetjes anouk