:biggrin:Kan iemand mij vertellen waar ik nu precies alle regels kan vinden aangaande de visa.
Niet alleen de soorten en de de voorwaarden maar ook waar ik bepaalde regels in de wet kan terug vinden.
De website van Directorat General Indonesia is uitgebreid heel overvloedig maar waarom kan hier in Sorong na 2 keer
achter elkaar gebruik gemaakt te hebben van een Budaya het voor een 3e keer niet meer verlengd worden terwijl
in andere steden dat geen probleem is. En kan een hoofd immigratie je zomaar het land uit gooien zonder redenen.
En waar en hoe kan je in beklag gaan tegen het weigeren van een verlengen van een Budaya of je eventueel
bedreigen om je te deporteren als je te veel tegen gas geeft???http://www.wereldwijzer.nl/images/smilies/extra/biggrin.gif
Ik weet de officiële naam niet, maar ik weet wel dat er verschillende soorten kantor imigrasi zijn met verschillende bevoegdheden. Zo kun je op Bali in Tuban je SOSBUD twee keer verlengen, daarna wordt de procedure strenger, moet je ook vingerafdrukken achterlaten en moet je naar Denpasar.
Geen idee wat vanuit Sorong het dichtstbijzijnde kantor imigrasi is voor verlenging 3 en 4, wellicht Makassar of Jayapura?
Wat het aantekenen van protest betreft: ik zou dat nooit doen. Voordat je het weet word je het land uitgezet voor een x-aantal jaar. Als het slechts om een SOSBUD gaat zou ik het land verlaten en met een nieuw visum terugkomen. Lijkt me goedkoper (en veiliger) dan smeergeld te moeten betalen om een beslissing terug te draaien.
Vergeet niet dat je in Asie ben! en niet in Europa! De wetten zijn anders en dit accepteer je of je accepteert het niet. Maar als je het niet accepteerd dan moet je er ook niet zijn denk ik anders frustreert het je alleen maar.Als buitenlanders zich in Nederland vestigen dan wordt er van hen ook verwacht dat zij zich aanpassen aan de regels van Nederland. In Indonesie is het het zelfde, of je er mee eens ben of niet.
Beste Sylvie. Ik vind dat je het heel goed zegt. De WETTEN zijn anders en daar heb ik geen problemen mee Maar deze mensen lappen de wetten aan hun laars. Dat is juist het hele punt. Zij passen het naar eigen inzicht toe. Afhankelijk wat je hun onder de tafel toe schuift. Want nergens staat in de wet dat je een Budaya slecht 2x mag verlengen. Dat hebben deze ambtenaren zelf toe gegeven. Zij passen hun eigen recht toe.
Ik moet van hun een pensioen visa regelen of een een vrouw trouwen om dan een kitas aan te vragen voor een jaar. Denk maar dat ik het laatste doe.
Het is WEL de wet dat je in sommige kantor imigrasi je visum maar twee keer kan verlengen. Of Sorong daar toe behoort weet ik niet, maar om meteen te roepen dat het niet klopt is dus niet waar.
Ik ken mensen die van Alor (bij Kupang) elke keer naar Bali moesten voor hun verlenging…
[ Zij passen het naar eigen inzicht toe. Afhankelijk wat je hun onder de tafel toe schuift. Want nergens staat in de wet dat je een Budaya slecht 2x mag verlengen. Dat hebben deze ambtenaren zelf toe gegeven. Zij passen hun eigen recht toe. ![]()
In Indonesie is het heel vaak dat er regels veranderd worden, maar dat de ambtenaren het zelf niet eens weten hoe te handelen en zelfs hun bazen ook niet. Dus doet iedereen weer anders en eigenlijk is er weinig richtlijnen die overal ook toegepast worden. En dus kan het maar zo zijn dat het overal de wet anders toegepast wordt.
Tja ik weet niet of trouwen voor een visa zo’n handige oplossing is:) En ik weet ook niet of dat alles problemen kan oplossen of dat het je misschien wel weer andere problemen geeft!!!
[quote=“jenny, post:5, topic:146174”]
Het is WEL de wet dat je in sommige kantor imigrasi je visum maar twee keer kan verlengen. Of Sorong daar toe behoort weet ik niet, maar om meteen te roepen dat het niet klopt is dus niet waar.
Ik ken mensen die van Alor (bij Kupang) elke keer naar Bali moesten voor hun verlenging…[/QUOTE
Een Budaya oftewel een socio kan je 4 x een maand verlengen. de eerste 2 maanden gebeurt dat op het lokale immigratie kantoor. In mijn geval in Sorong en daarop volgende 2 keer naar het hoofd kantoor in Manokwari. Het is precies zoals de wet het voorschrijft.
Beste Guus,
tja misschien beter het met humor aan te pakken. Weet je, ik woon sinds 18 jaar in Frankrijk en ontdekt dat ieder departement hier ook zijn eigen ‘regelstjes’ heeft en ook hier heb je te maken met leuke en minder leuke ambtenaren.
Indonésie heeft een verleden van vele kolonisten die de indonesiers hebben onderdrukt en het leger doet het nog steeds als ze de kans krijgen. Dit maakt dat je met ambtenaren niet zo maar kan ‘sollen’. Inderdaad kan het je veel moeilijkheden geven en een Nederlander die gaat zeggen wat en hoe zij het moeten doen is natuurlijk heeeeel gevoelig na 256 jaar kolonisatie!!!
Ik zou andere manieren zoeken en het met een lachje vragen, diplomatie is het toverwoord in Indonesie(Asie), hoewel ik heel goed begrijp dat het soms heel frustrerend is. Een pensioen visa is vanaf 55 al en inderdaad veel makkelijker te regelen en tja een indonesiesche vrouw trouwen heeft vele voordelen, maar misschien ook nadelen als je het doet voor een visa!:hippie: