Visa verlening Jakarta

Hoi,

Ik hoop dat een soortgelijke bericht nog niet aan orde is gekomen.
Mijn situatie zit zo in elkaar: ik loop stage op een basisschool in Jakarta, toen ik hier was aangekomen had ik een Sosbud visa voor 60 dagen. Daarna heb ik Indonesie verlaten voor een korte trip naar Singapore, toen ik eenmaal terugkwam moest ik op een toeristenvisum van 30 dagen verder. Mijn 30 dagen waren bijna op en ik heb verlenging aangevraagd. Ze vertelden me op de imigratiebureau dat dit niet kan maar ik moest 600.000 idr betalen om hem toch te krijgen (zware corruptie) Ik vroeg me af of je juist wel voor verlening kan vragen en hoeveel dit eigenlijk moet kosten.

Dankjewel!

Cintya

Hi Cintya,

Hallo,

Soortgelijke vraag; ik reis op dit moment door Azie en wil graag ergens in de buurt van Indonesie een 60 dagen visum aanvragen (KL, Singapore). Een vriendin heeft net op de ambassade in Singapore gehoord dat 60 dagen alleen kan in combi met een sponsorbrief.
Weet je misschien wat hier in moet staan? Brief in het Engels of Indonesisch? Adres? Reden van langer verblijf? Met kopie ID?

Alvast bedankt!

Maaike

@ Serikambelo: thnx voor je antwoord. Ja toen ik dus naar Singapore ging was het weekend dus ik kon niets regelen daar. Nou ik heb in ieder geval mijn visa extension dus ik mag blijven. Mijn visa ziet er wel anders uit dan zie van jou. Ik heb ook dat roze papiertje alleen geen wisata erop. Ik heb gewoon een stempel in mijn paspoort. Ik ben 2 dagen geleden naar het vliegveld gegaan om na te vragen of deze wel geldig is. Gelukkig is deze geldig dus ik mag Indonesie verlaten als ik dat wil.

@Maaike: over de visa regeling in Singapore weet ik niets. Ik weet alleen dat toen ik dit ging regelen in Indonesie, dat de brief in het Indonesisch moest. Mijn sponsor was mijn tante, zij moest een kopie van id maken, de brief dus schrijven, verklaren dat ze familie is, reden van je verblijf, jouw gegevens en jouw kopie van paspoort.

Hi Maaike,

Groetjes