Waar kan ik ergens een website vinden om online te boeken?
In de maand juli gaan wij met 2 gezinnen (4 volwassenen en 6 kinderen) rondreizen, deels met Vipbus, deels met minibus.
Zoek ticket voor Bangkok - Chiang Rai en retour. Bangkok - Ranong en terug van Surat Thani - Bangkok.
Bedankt,
Jan
Gewoonlijk als ik een vipbus neem dan is dat met Nakhonchai Air:Adres: . 27 Soi 19, Vibhavadi Rangsit Rd, Chatuchak, , Bangkok 10900 www.nca.co.th
De meeste van de VIP-bussen in Thailand worden gerund door particuliere exploitanten en de kwaliteit van de dienstverlening kan heel sterk variëren. Sommige bedrijven, zoals Nakhon Chai Air, The Transport Company en Green Bus Company hebben een zeer goede reputatie.
Is het nodig om op voorhand te boeken? Via de site is dit niet evident als je de taal niet machtig bent. We reizen op 6 juli naar Chiang Rai, terug op 11 juli.
Daarna op 15 juli naar Ranong en op 21 juli terug naar Bangkok vanuit Surat Thani.
Bedankt,
Nu heb juist ff gekeken 6 en 15 juli zijn geen feestdagen in Thailand!
Conclusie:Er rijden per dag om de 20 minuten bussen naar het noorden alsook naar het zuiden(plaats zat op die bussen)je hoeft van tervoren niet te reserveren!!!
Boek je bussen op het busstation. De particuliere busdiensten zoals verkocht via reisbureaus staan erg slecht bekend, maar zijn beroemd om de vele diefstallen di eruit plaatsvinden.
De VIP bussen hebben dus OOK overal op de busstations een kantoor en zijn zeer veilig.
Thailand is heel wat groter dan alleen Phuket. Ik heb in 30 jaar het nog nooit meegemaakt dat die bussen onveilig zijn of dat er uit gestolen wordt. Ook heb ik in die 30 jaar nog nooit binnen Thailand gevlogen en doe ik altijd alle trips met bussen en dan het liefst VIP bussen.
Chokanan tour en Naconchai Air en Sahapan tours en 999 tours (er zijn er natuurlijk meer) zij bijna allemaal nieuwe bussen hebben op grotere afstanden 2 chauffeurs zoals de VIP Sahapan bus van Sai Tai Mai naar Ranong en zijn alle 4 genoemde maatschappijen zeer veilig. Ik reis al vele, vele jaren met deze 4 maatschappijen en heb nog nooit iets van diefstal gezien of gehoord (jij bent de eerste in mij leve die dat beweert). De VIP is een van de duurdere bussen waar bij de stops in een goed restaurant met gratis maaltijd de deuren worden afgesloten.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die nog meer met deze bussen reizen in Thailand maar persoonlijk ken ik ze niet. Kees 1 Ik heb er de bezem laten door lopen in je quote,omdat ik de indruk heb dat je de persoonlijke toer opgaat!
Nu zelf heb ik al ettelijke keren met Nakhonchai Air gereisd,vind het een prima maatschappij,niets op aan te merken eerlijk gezegd.
Weet wel dat er op een bepaalde route naar het zuiden,het gebeurd dat sommige koffers worden doorzocht naar geld en andere waardevollen dingen.(malafide buscompanyâs zeker niet Nakhonchai Air)
:chin:Ja heb ook nooit een probleem gehad met een bus reis er zal ook wel eens iets fouts gaan maar 100% garantie kan niemand je geven en dit risico loop je altijd wel als je op pad gaat over al op de wereld heb je goede en slechte mensen.
Ik waarschuw tegen de toeristenbussen die via de reisbureaus worden verkocht, niet tegen de VIP bussen. VIP betekent dat de stoel een bepaald percentage kan leunen, verder niets. Op het busstation vind je dus verschillende soorten bussen en kun je deze ook allemaal boeken: standaard bussen met vaste stoelen en allerlei VIP bussen, sommige met 40 stoelen, andere, zoals VIP999, met 24 stoelen. Belangrijkste verschil is dat al deze bussen door de overheid worden gereguleerd, en de toeristenbussen waarvoor de kaartjes via de reisbureaus worden verkocht niet.
De bussen die je noemt zijn mooie voorbeelden van de bussen die door de overheid worden gecontroleerd en veel beter zijn dan de toeristenbussen qua veiligheid en een goede reputatie hebben zonder diefstal problemen.
Je had erg veel woorden nodig, en helaas ook wat persoonlijke aanvallen die verwijderd zouden moeten worden, maar bedankt voor het onderschrijven van mijn boodschap.
Ja, jouw persoonlijke beledigingen hebben hier naar mijn mening geen plaats. Discussies zijn prima, daar worden de vragenstellers (hopelijk) wijzer van, maar laat de beledigingen gewoon achterwege.
Ik kan me bijna geen practischer informatie voorstellen dan âkoop alleen op de bustationsâ, dus ik zie niet waarom geen enkele toekomstige reiziger daar iets aan zou hebben.
Hallo,
Blijkbaar heb ik nu een hele discussie opgestart.
Wat is nu de beste manier om een VIP bus te boeken?
We logeren de eerste 2 nachten in Royal Asia Lodge Sukhumvit 8.
Weet je toevallig hoe we aan het busstation geraken, het is makkelijk als iemand het nu al kan zeggen, dan moeten we ter plaatse niet zoeken
Bedankt,
Ieder reisbureau kan je aan een ticket voor de toeristenbussen helpen, dat zijn dus de bussen die ik van harte afraad.
De andere inderdaad bij het busstation. Je kunt hier zelf naartoe gaan, bus of taxi, of iemand vragen dit voor je te regelen. Het laatste is het makkelijkste maar zal je iets extra kosten.
Vraag je hotel op Sukumvit 8 om voor jouw telefonisch voor 10 personen plaatsen te reserveren voor een bus bijvoorbeeld het staatsbedrijf 999 wat alleen op de stations een kantoor heeft of een andere Company die kun je telefonisch reserveren en je moet je tickets minstens een uur voor vertrek ophalen. 10 personen is veel dus je moet ruim van te voren reserveren en dan ga je met 3 taxiâs naar Moi Chi het busstation voor het noorden en noordoosten. Je kunt ook file vrij opstappen op het Skytrain station Nana vlakbij je hotel in Soi 8 met 10 man. Je weet dan zeker dat je er tot Kampengpet 25 minuten over doet en dan moet je nog met 3 taxiâs 2 km naar Moi Chit. Pfffff, het lijkt me een heel gedoe. Kosten ongeveer 7500 Bath. Ik zou het dubbele uitgeven en je hotel vragen voor jullie een mini bus te reserveren dan vertrek je zonder gedoe vanaf je hotel op een door jullie te bepalen tijdstip. Het splinternieuwe AC. busstation in Chang Rai is buiten de stad dus dan moet je daar ook weer iets regelen voor 10 mensen. Ik word al moe als ik daar aan denk.
De Chokanan VIP vertrekt om 9 PM (24 stoelen) vanaf Sai Tai Mai (zuidelijke busstation ongeveer 25 KM vanaf Sukumvit Soi 8) en komt 9 uur later aan in Ranong en stopt bij het busstation-kantoortje of hun grote office in Ranong zelf . Er is ook een bus met 32 stoelen die om 9 AM vertrekt vanaf Sai Tai Mai. Zelfde verhaal reserveer de tickets telefonisch en haal ze minstens een uur van te voren af.
Jan, ik ben blij dat ik dat niet hoef te regelen voor 9 man met 3 taxiâs naar Sai Tai Mai. Overweeg ook hier voor een mini bus die je van deur tot deur brengt.
Surat het zelfde verhaal bel 999 of een ander bus Bedrijf en reserveer (moet wel in de Thaise taal). Boeken op bussites kan alleen bij tairoute.com in het Thai en is zeer beperkt, vergeet dat maar.
En mocht je nog ergens willen duiken dan heb ik nog wel een tip voor jullie.
Groeten Kees