VIP airport service

Hallo allen,

Iemand ervaring met vip airport service??

Aussies spreken er niets dan goed over op tripadviser maar bij ons hoor je er zeer weinig over.

Hoor graag van jullie!

Als je erg lang moet wachten is het ideaal. Heb alleen ervaring met Medan en Padang. Voor Rp50.000 (2008) heb je de beschikking over (langzaaaam) internet, luxe zetels en allerlei soorten hapjes en non-alcoholic drankjes. Er is een aparte gate naar een VIP-busje die je naar het vliegtuig brengt. Zorg er wel voor dat je ingecheckt bent en je de tax hebt betaald. :wereld:

Het gaat er bij ons meer om de aankomst. Er staat dan op ngurai iemand voor alle douane/voa formaliteiten op je te wachten die alles voor je regelt inclusief je koffers afhalen. Scheelt je als er meerdere vliegtuigen tegelijk landen enorm veel tijd.

Informeer eens bij het hotel dat je boekt.

Dat zal ik zeker ook even doen, bedankt voor je reactie Sumbar!

ik heb ooit in Kupang een VIP ticket gehad. dat kostte toen (2009) 35,000 rp, en je kreeg er wat hapjes en drankjes voor. geen idee trouwens waarom ik die voucher kreeg, wss omdat ik wit ben en 6 uur op mijn aansluiting moest wachten… (ik kreeg hem gratis bij het inchecken in Alor)

Ik zie op internet dat het rond de 30$ pp kost excl. voa. Ik heb nu mijn hotel in sanur gemaild met de vraag of ze deze service ook aan bieden!

Bedankt voor de info.
Eerlijk gezegd had ik nooit geweten dat er zo’ n “VIP route” bestaat , gebaseerd op commerciele redenen.

Dan hoef je vrienden of familie niet meer lastig te vallen als je het ook kan doen tegen een redelijke vergoeding.

Heb ik weer iets geleerd.

hoi eatstreet, als je die informatie binnen hebt, wil je dat dan hier plaatsen of het doorsturen aan mij.
nooit geweten dat dit er is, als deze service er echt is zal ik daar zeker gebruik van gaan maken
gr.emcee

Zelf had ik deze al via internet gevonden

http://www.balinicetour.com/en/airport/1/0/bali-vip-airport-service.html

De tweede is wat duurder en er staat bij dat het vanaf 4 personen mogelijk is maar als je ze mailt kan het waarschijnlijk ook vanaf 2 personen.

Er zijn er meerdere maar deze leken mij betrouwbaar en ook al zijn ze niet betrouwbaar, je hoeft pas af te rekenen bij aankomst.

30 dolar? :confused:

ik heb in Bali nooit langer dan een half uur in de rij gestaan (ook niet met veel vliegtuigen tegelijkertijd)… en deze tijd ben je sowieso kwijt omdat je na de douane op je koffers moet wachten :vak01:

een taxi van het viegveld naar welk hotel dan ook in het zuiden van Bali kost nog geen 5 dolar, ongeacht het aantal personen. ik vind dit dan ook behoorlijke geldklopperij… maar ieder zijn ding!

Dus betalen voor een snellere afhandeling van je bagage en voorrang bij de Immigrasi is een kwestie van vriendjes of corruptie…:vak01:Gewoon lekker wachten. Zolang duurt het niet. :chin:

snellere afhandeling van je bagage kan alleen als er op Schiphol al een tag aan je bagage wordt gedaan. al die tassen zitten in hetzelfde ruim, en de kans dat de jouwe bovenop ligt !!! ik denk niet dat een hotel in Sanur dat voor je kan regelen… :smiley:

Als een prijsbewuste Medelander( niet te verwarren met gierigheid) zou ik zo’n “extra service” zien als een overbodige luxe.

Stel eens voor dat je met zijn 4-en zijn , gemiddelde gezin van Jan Pierloo.
Betaal je 4x $ 30 US Dolari= 120.dolari of Rp 1.200.000. (afgerond)

En dat om een winst van ongeveer 20-30 minuten te halen.
Quote:*Then the passenger with our staff go through the customs our staff will accompany the passenger to avoid every possible difficulties at customs house and come out to the airport’s pick up zone. Our staff brings the passenger to the driver. *

Ik zou liever een neef , nicht , vriend-vriendin etc met “bepaalde contacten” gaan bellen.
Weet men wel hoeveel je nasi bungkus of nasi rames met teh es kan kopen voor die Rp.1.200.000 ?
Weet niet hoeveel een nasi rames van een kakilima eethuisje kost , maar ben van overtuig dat men een heeeeleboel portie nasi rames kan kopen.

En what about the immigration ?

met deze servies geen ervaring-wel met tripadvsior-omdat ik beroepshalve vroeger veel van die reizgersfora moest doorploegen. dat is echt voor geheel kindse en niets kunnende regelen australiers en USAers, die alles wat ze niet kennen schitterend en ook prachtig mooi vinden, maar geen lokal eten lusten. Vervolgens kunnen ze dan nog eindeloos diskussieren over hoeveel tip=fooi je dan moet geven.
Zoals jenny terecht al opmerkt-als toevallig jouw koffer geheel onder/achterin die KLM-747 zit-kan je het wel schudden, dan helpt niks en niemendal daartegen als wachten.

aan de andere kant: voor de prijs van een zo’n VIP behandeling kan een gemiddeld Indonesisch gezin ongeveer een maand leven. beetje jammer alleen dat de opbrengst van deze behandeling echter niet bij dat gemiddelde Indonesische gezin terecht zullen komen…

ieder zijn ding! Ik heb nu 2x langer dan anderhalf uur er over gedaan om bij de transporteurs te komen.

Ga het dit jaar anders doen met behulp van deze service daarna zal ik kunnen
beoordelen of het geld verspilling is of dat het een ideale service is. Aangezien hier veel wordt gezegd over wat men er van vindt of hoe men er over denkt, zal ik als ik weer terug ben hier vertellen wat de ervaring is geweest.

ik ben benieuwd! en ik hoop voor je dat het inderdaad de gehoopte tijdswinst oplevert.

Ik denk zeker dat je tijdwinst hebt in vergelijking met je medepassagiers uit dezelfde vliegtuig die in de rij moet staan , en je hoeft “bijna niks” te doen.
Het gaat mss om minuten.
Voor de rest moet je gewoon wachten zoals de andere gewone passagiers , je koffers moet ook de route volgen zoals de koffers van de anderen.

Men moet natuurlijk verschil maken over VIP en “VIP” behandeling.
Een 1ste klas reiziger kan “uitrusten” in de 1ste klas lounge .
Een economy reiziger gaat uitrusten in de grote hal , samen met de anderen.

Een VIP persoon (een echte) zoals hoge ambtenaren , ministers en andere hoge bobo’ s die een VIP status hebben , die krijgen VIP behandeling .
Ze hoeven vaak hun paspoorten niet eens vasthouden , dat doet de protocol afdeling.
Hoeven niet in de rij te staan , gaat langs de wachtende " gewone mensen" naar buiten , wordt zijn koffers niet bekeken .
Kortom een echte VIP behandeling.

Wat is anderhalf uur in verhouding tot de tijd die je hebt voor je vakantie? Als je vakantie slechts een dag duurt is die $30 per persoon niet te veel…:chin: Het vliegtuig gaat ook niet sneller als je een First Class ticket hebt.
Misschien heb je jouw vriendin al een jaar niet meer gezien…:kus: