Goed vluchtschema?

Hallo reizigers,

wij vertrekken in juni 2010 naar Bali. Na een 20 tal dagen op Bali te zijn, vertrekken we richting Maleisie naar Redang eiland.

We boeken de vluchten zelf via Air Asia (X) , maar nu wou ik even jullie advies betreffende aaneensluitende vluchten (wachttijden etc.)

02 juni:
België - Londen (het vervoer hiervoor gaan we nog bekijken)
Londen (17u50 vertrek) - Kuala Lumpur (13u50 aankomst op 03 juni)

03 juni:
Kuala Lumpur (15u50 vertrek) - Denpasar (18u50 aankomst)

VERBLIJF BALI

24 juni:
Denpasar (14u25 vertrek) - Kuala Lumpur (17u30 aankomst)
Kuala Lumpur (20u05 vertrek) - Kuala Terengganu (20u55 aankomst)
Transfer naar hotel + volgende dag transfer naar Redang Eiland

28 juni:
Kuala Terengganu ( 21u10 vertrek) - Kuala Lumpur (22u10 aankomst)

29 juni:
Kuala Lumpur (01u00 vertrek) - Londen (08u00 aankomst)
Vervoer Londen - België nog bekijken

Wat denken jullie van dit schema?
Zijn de overstaptijden misschien wat te krap gerekend? Rekening houdend met bagage, vertraging???

Alle tips zijn welkom!!

Groetjes!

Hoi Kennel,

hoezo krappe tijden ? Helemaal niet; wij hadden 7 1/2 uur wachttijd van KL naar Jakarta, maar dat scheelde ook heel veel geld op de tickets. De vliegvelden zijn helemaal niet zo groot en je hoeft ook geen uren te wachten net zoals bijv. in Nederland. Wij zorgden altijd dat we een klein uurtje vantevoren aanwezig waren. En verder wordt alles doorgelabeld, dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. En uren op een vliegveld doorbrengen is ook niet altijd zo fijn, hoewel KL best een mooi vliegveld is; wij hebben daar wat gedronken/gegeten/geshopt en geluierd. Op de heenweg waren we een stelletje tegengekomen, zijn we wat mee wezen drinken en hebben hen uitgezwaaid omdat zij al naar Bali gingen en wij eerst naar Jakarta (Java) zouden gaan.

Maar je gaat toch niet alleen maar 20 dagen naar Bali ? Of wel Bali rondtouren, want dat is ontzettend mooi/leuk; waterval, natuur, meren e.d. Maar ook Lombok en Gili Trawangan is heel goed te doen vanuit Bali. 20 dagen alleen Bali is best wel lang, maar aan jullie natuurlijk de keus.

Indesco

Hoi Indesco,

bedankt voor je antwoord! Maar wat je zegt over dat doorlabelen, zou het kunnen dat ik ergens heb gelezen dat dit met Air Asia niet zo is? Dat je eerst je bagage terug krijgt en dan opnieuw bagage moet afgeven?

PS: We gaan niet alleen in Bali rondtouren, maar we maken ook een oversteek naar Java (oosten) voor Bromo vulkaan en andere uitstappen (nationale parken).

Groetjes!

Klopt, Air Asia labelt de bagage niet door.

Dit betekent dus:

• aankomst op het vliegveld
  • door de douane en zorgen dat je een visum krijgt
  • je bagage ophalen
  • opnieuw inchecken!!! (en minstens 45 minuten ofzo voor vertrek)
  • daar je bagage afgeven

KLIA en KLCC zijn effeciente vliegvelden, je krijgt je visum voor Maleisie snel en dus verlies je niet veel tijd op het vliegveld. In sommige andere landen moet je langer in de rij staan, dus dan is de kans op het missen van een aansluiting groter (Indonesie bv is niet altijd heel efficient). In geval van vertragingen heb je echter een probleem…

Ik heb in juni j.l. heel lang in de rij moeten staan voor een visum om Malaysia binnen gekomen, is er weer net een vliegtuig uit Bangla Desh of Pakistan aangekomen, wachttijd minstens een uur. Ik heb dat eerder meegemaakt toen was de wachttijd wel 1,5 uur. Zo bont heb ik het in Indonesia nog nooit meegemaakt.

Cool, ik wist niet dat je met Air Asia ook naar India en Bangladesh kon vliegen. Leuk voor een volgende vakantie!

Maar inderdaad, dan is het gedaan met de rust in de low cost terminal en loop je het risico op langere wachttijden… :slapen:

Ik had het over het verkrijgen van een visum op KLIA, dat noemde je toch ook of moet ik effies naar 't Kruidvat voor een nieuwe leesbril:zon02: +10 of zo

In Kuala Lumpur liggen twee vliegvelden redelijk dicht bij elkaar, KLIA (Kuala Lumpur International Airport) en KUL (Kuala Lumpur Low Cost Carier Terminal). Op dit laatste vliegveld, welk enigszins nieuw is en pas in 2006 geopend is, komen alle vluchten van Air Asia aan.

KLIA is een heel groot vliegveld, daar moet je net als bv in Bangkok rekening houden met lange wachttijden, en ook tijd om van de ene naar de andere kant van het vliegveld te komen.

KUL is daarentegen veel kleiner, en alles gaat daar veel sneller.

Omdat de topic starter en ik het in eerdere posts over vluchten van Air Asia hadden, en deze dus altijd op KUL landen, ging ik er van uit dat jij het ook over Air Asia en KUL had… Foutje! :confused:

Kennel, met Air Asia heb ik geen ervaring maar je hebt het al gehoord van Jenny dat zij niet doorlabelen, lijkt mij wel lastig.

Leuk, ook nog naar Java; ga je ook naar Borobodur en Prambanan ? Is heel imposant. Indesco

Jij beweert dat ze wel doorlabelen, ik beweer van niet, en wie heeft er nu gelijk? >>>

Beter geen dingen zeggen die je niet (zeker) weet.

Lijkt me weinig aanneembaar dat ze doorlabelen, als je bij Air Asia een ticket koopt van A naar B dan is dat de overeenkomst. Vlieg je ook nog eens met hun van B naar C dan is dat een andere overeenkomst. Daar hoort dus geen doorlabelen bij, dat zijn allemaal extra kosten die Air Asia niet maakt, daarom kunnen ze goedkope tickets aanbieden.

Hé muts, je zegt zelf: Klopt, Air Asia labelt de bagage niet door. En dat is wat ik Kennel ook vertelde n.a.v. jouw verhaal; ik heb geen ervaring met Air Asia. Indesco

Bagage wordt bij een lowcost airline als AirAsia idd NIET doorgelabeld zoals Jenny al aangeeft.
Daarom is het aan te raden om voldoende overstaptijd aan te houden, aangezien je de bagage na aankomst eerst van de band moet halen en vervolgens opnieuw moet inchecken voor de doorvlucht. Houd ook rekening met evt vertragingen… Beter iets langer op een luchthaven wachten dan dat je je doorvlucht mist…

Om verwarring te voorkomen…de code KUL staat in de luchtvaartwereld voor Kuala Lumpur in het algemeen en wordt gebruikt voor zowel Kuala Lumpur International Airport (KLIA) alswel voor de Low Cost Carrier Terminal (LCCT).
Onderscheid wordt dus alleen gemaakt door toevoeging van KLIA (international) of LCCT (lowcost terminal).

Sorry doos, maar je meldt EERST dat Air Asia WEL door labelt. :vak01:

Stil maar Jenny, doos indesco post hier alleen maar om niets of iets verkeerds te zeggen… :lol:

Not Jenny, ik heb de naam Air Asia helemaal niet in mijn mond gehad.

Sumbar; waar bemoei jij je nu weer mee, K… ? Niets beters te doen of wil je slijmen bij Jenny … mag ik even een emmertje ? Of doe maar een hele grote.

Indesco

De vraag is:

• Ik vlieg met Air Asie en…

Het antwoord is:

• Je bagage wordt doorgelabeld

Ander voorbeeld:

De vraag is:

• Ik weet niet zeker of ik in oktober naar Bali moet gaan, omdat dan het regenseizoen begint

Mogelijk antwoord:

• Dat maakt niet uit, op de bergen in Oostenrijk ligt altijd sneeuw

Ik zie het verband niet tussen vragen hier op het forum en jouw antwoorden :so:

Ik wacht nog steeds op jouw interessante verhalen… En foto’s! :nod:

Bedankt iedereen voor de reacties, ik zal maar voor alle zekerheid een 2 à 3 uur tijd tussen 2 aaneengesloten vluchten nemen.

@ Indesco: De Borobudur doen we niet, een mens moet keuzes maken hé.

Groetjes!

Lees nr. 22: Kennel, met Air Asia heb ik geen ervaring maar je hebt het al gehoord van Jenny dat zij niet doorlabelen, lijkt mij wel lastig. Indesco