Wij hadden het hotel geboekt voor 12 juli. Wij hebben een mail gestuurd naar Corendon en hebben het volgende antwoord gekregen.
Geachte mevrouw,
Wij hebben uw email in goede orde ontvangen. Wij hebben van onze lokale agent vernomen, dat het hotel in ieder geval tot en met 31 juli is gesloten. Onze ‘traffic’ afdeling is hard bezig om voor alle geboekte klanten een alternatief te vinden. Zij zullen, als zij dit hebben gevonden, contact met u opnemen. Onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Wij hebben ( net als Renate Blauw) ook voor 7 augustus 15 dagen vikingen infinity geboekt via OAD. Wij hebben op 5 dec al geboekt en zo kregen wij dus een vrij hoge korting omdat het hotel nog aardig goedkoop was. Gisteravond las ik tot mijn grote schrik hier dat het hotel waarschijnlijk dus niet op tijd af zal zijn. Ik heb vandaag meteen contact opgenomen met ons reisbureau. Hun hebben OAD gebeld en die zegt dat het half juli opengaat. Maar de medewerkster van het reisbureau en wij zelf geloven daar niet meer in. Mocht hij dan wel net open zijn dan zit je nog met allerlei opstartproblemen en daar heb ik geen zin in in onze vakantie.
Wij kiezen er dan liever voor om voor een alternatief te gaan. Een mooi alternatief is vikingen quality maar dan moeten wij € 540 meer betalen!!! Mijn man is behoorlijk boos hierover want die vind dat het reisbureau of OAD ons maar tegemoet moet komen.
Ze gaan nu kijken voor een alternatief maar voor het bedrag wat wij moeten betalen heb je geen gelijkwaardig hotel dan moet er weer geld bij.
Dan kun je wel afwachten tot het er echt op aan komt maar dan is er vast geen plek meer in de bouwvak in een ander hotel.
Het reisburo moet een officiel bericht ontvangen van Vikingen dat het hotel niet op tijd open gaat,hierna wordt voor uw reis geheel kosteloos een ander hotel gezocht.Dit moet gelijkwaardig of beter zijn.
Ik heb zelf bij Sunweb geboekt voor 8 Juli,ook Sunweb neemt nog geen enkele actie.
Voor ons is een ander hotel,door het vervallen van de grootte kortingen in December, ver buiten budget.Ik heb dus geen andere keuze als afwachten.
Kijk maar eens naar de foto’s op Zoover bij Hotel viking infinity deze zijn van Feb.2012.
Vandaag n.a.v. de berichtgeving van Correndon die zijn klanten,die voor de periode Juli 2012 geboekt hebben,aan het omboeken is.
Bericht van SUNWEB
Wij hebben vandaag een nieuwe status update ontvangen. Wij hebben geen bevestiging van de accommodatie gehad dat het niet op tijd opengaat. Zolang wij deze bevestiging niet ontvangen, blijven de boekingen staan en worden er geen alternatieven aangeboden.
Ik begrijp natuurlijk dat dit een erg vervelend is. U bent vrij om ervoor te kiezen uw accommodatie om te boeken naar Hotel Kervansaray Kundu. Houdt u er wel rekening mee dat hier de standaard ANVR voorwaarden voor gelden. Dit betekent dat eventuele meerkosten voor uw eigen rekening zijn.
WAT kunnen we hier aan doen? Heeft iemand advies?
Ik zou nl. graag wat voorpret beleven aan mijn zomervakantie en niet aan deze stress.
Gisteren weer contact gehad met het reisbureau,zei hebben contact opgenomen met OAD ned,maar zeggen nog steeds dat hij op 1 juli open gaat,wij mochten wel kostenloos omboeken.
Toch wacht ik nog even,je weet maar nooit,wij gaan 270712.
Omboeken is inderdaad kosteloos,je kunt ook je aanbetaling terug krijgen.
Maar als je een ander hotel boekt wat duurder is moet je het prijsverschil bijbetalen.
Als je wacht en het hotel is niet open dan is het reisburo verplicht geheel kosteloos, zonder bijbetaling,een alternatief aan te bieden dat gelijkwaardig of beter moet zijn.
Maart ik ben een beetje bang,als wanneer we wachten we niet meer in een fatsoenlijk hotel terecht komen ,we zijn wel met 7 pers.
Hoe lang wachten ze ??? in de zomer is alles zo goes als vol toch !!
heb van neckermann gehoord dat vikingen zijn hotel op 1 augustus open steld maar heb ook gehoord dat hotel verkocht is en zeker niet in augustus klaar is
Juist nieuws gekregenvan neckerman Nederland met de vraag en voorstel van ander hotel want het zal ten vroegste Open gaan in september of nog later in 2012.
Dus iedereen terug op zoek het verschil wordt voor ons betaald door neckerman zelf.
van de week bericht gekregen dat het hotel pas op 1 aug open gaat,en de mededeling een ander Hotel te zoeken en 2 alternatieven gekregen!! denk ook niet dat het gaat lukken dan als het nu al niet klaar is zalhet ook op 1 aug niet klaar zijn,als de bouwstop tot 1 okt.is.
Ik wil nu ook weleens duidelijkheid. WE hebben net een hele nare tijd achter de rug dus zou het helemaal rot zijn als de vakantie ook nog niet loopt zoals gehoopt.
Hallo Linda,
Wij hebben ook bij OAD geboekt, moet zeggen dat ik wel regel matig gebeld heb met het reisburo of zei al wat wisten, we hebben 2 altenatieven gekregen Vikingen Quality dat iet voor ons gelijk af en Arycanda de Luxe we mochten ook nog zelf zoeken voor een Hotel maar alles werdt al gauw re duur, we hebben de laatste gekozen zag er netjes uit en kreeg ook een goedcijfer op zoover .
Als ik jou was zou ik gewoon bellen hoor,straks is alles vol !!
En wanneer zouden jullie gaan? Wij 7 aug met OAD. Ik heb net het reisbureau maar weer gemaild.
Ik heb het er toen ook al met ze over gehad maar als we toen al om zouden boeken kwamen de kosten ( € 550) voor onze eigen rekening. Als we af wachtten voor hun rekening. Maar ik word langzamerhand wel gek van dat afwachten.
Vanwaar viel vikingen quality voor jullie af? Die lijkt ons namelijk wel wat. Dat andere hotel ligt ook in Alanya? Wij vliegen landden namelijk op het nieuwe vliegveld en zijn daardoor wel aan Alanya verbonden.
Ik volg alles met grote spanning, wij hebben geboekt bij oad voor 12 augustus.
Al diverse keren via D reizen contact gehad, maar nog geen zekerheid.
We wachten maar af, kijk ondertussen wel rond naar andere hotels zodat ik beslagen ten ijs komt als we wat anders moeten kiezen. Ik ga niet zelf om boeken, wacht tot oad komt met alternatief.
Succes allemaal!!
Vreemd dat OAD dat nog niet gedaan heeft dan, ben bnieuwd of het dan echt open gaat op 1 aug. ik hoop het wel voor jullie,want ik baal wel dat wij 4 dagen daarvoor zouden gaan,e n nu naar een ander hotel moeten !! Wij hebben ook niets bij hoeven te betalen,omdat we uit het alternatief van hun gekozen hebben,we hebben ook nog voor andere hotels gekeken maar moesten toen te veel bij betalen. het hotel wat we nu hebben is wel ong.800 euro duurder maar niets bij betalen.
Wij hadden geboekt bij Corendon (België) en kregen 2 weken geleden een mailtje dat het hotel niet tijdig klaar zou zijn en we naar Vikingen Quality konden gaan.
Ja inderdaad we kregen maar 1 hotel als optie. We moesten wel niets bijbetalen Al is dit voor ons geen cadeau want Vikingen Quality is goedkoper We vonden dit niet kunnen en hebben zelf gevraagd om een ander hotel, hier maakte ze wel geen probleem van!