Iemand gelogeerd in Viking natures resort?
Ik heb de treehouse geboekt…
Ik ken hem niet maar ben wel heel benieuwd hoe het is bevallen. Wij zijn voornemens om in november naar Ko Phi Phi te gaan en het lijkt mij een schitterend, kleinschalig resort. Wanneer ga je?
Hoi Joey,
We vliegen op 27 oktober naar Bangkok,dan door naar Koh Chang,Siem Reap,terug naar Bangkok,nachttrein naar Koh Lanta,ferry naar Koh Phi Phi en dan terug naar Bangkok…erg spannend allemaal…vorig jaar zijn we ook in Bangkok en Koh Chang geweest en zijn verliefd geworden op dit land,dit keer hebben we langer de tijd om te gaan genieten. Wat zijn jullie plannen?
Onze reisplannen heb ik op het forum gegooid voor wat input van de deskundigen op dit gebied. Mocht jij zelf nog leuke tips hebben dan zijn die meer dan welkom in ‘mijn’ topic. :chin: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=142463
Wij verwachten vanaf 6 november een kleine week op Ko Phi Phi te verblijven. :zon02:
Ik heb hier ook geboekt voor december 2012. Na lang zoeken leek deze mij het best qua prijs/kwaliteit/ligging. Heb de superior geboekt.
Voor de geïnteresseerden: onder ik geloof 2000 bath (in december) krijg je geen ontbijt. Hierdoor kun je vaak beter een iets duurdere kamer nemen, netto betaal je hetzelfde.
Dan ben ik alweer terug Pim en zal ik onze ervaring met het resort hier wel plaatsen,dan weet je wat te wachten staat haha Het is een wat prijzig resort maar het ziet er dan ook wel geweldig uit,vind je niet?
Ja, maar alles op Phi Phi is nu eenmaal aan de dure kant. Ziet er verder wel echt mooi uit ja! Goede ligging voor mensen die rust en drukte willen combineren, aangezien de stad op redelijke loopafstand is.
Laat maar weten hoe het was, ben benieuwd naar je ervaring met Viking. Ook andere tips over Phi Phi (restaurants, tripjes, etc.) hoor ik graag!
Je hoort van me Pim!
We hebben natuurlijk maar 3 dagen op het eiland,best kort maar goed,beter dan helemaal niet haha We willen naar de Maya bay,aapjes zien en naar het viewpoint klimmen. Verder gewoon genieten van wat zon en luilakken. Ik neem aan dat het eiland voldoende verschillende eetgelegenheden bied dus dat komt wel goed.
Viking Natures Resort… :wub:
Erg leuk!
wel vond ik t receptiepersoneel onaardig en ongeïnteresseerd, en ze begrepen je slecht (qua taal). Wel leuke huisjes, maar wel heel gehorig (natuurlijk).
Dank je wel voor de reactie,ben erg benieuwd.
Gehorige hutjes vind ik niet zo`n probleem en leuk is het dus wel!
Vraag me wel af of er beesies in de hutjes zaten???
Nog steeds heel veel zin in…
Ja beestjes, dat hou je overal in Thailand. Maar geen enge dingen hoor
We hebben er in twee huisjes gezeten, eentje met een heel groot balkon… en 's ochtends kwamen er ineens 3 apen op ons balkon :wub:
Die aapjes zijn natuurlijk super leuk,zolang er maar geen hele grote spinnen in mijn huisje zitten,vind ik het oke…ik kan niet wachten…
Was het te lopen naar het centrum of ben je afhankelijk van een longtail?
Je hebt veel meer kans op problemen met de apen (bijten, stelen) dan met de spinnen.
Dat wordt goed op de spulletjes passen dus…apen zijn ook gevaarlijk ja,ach,het zal wel goedkomen anders zou iedereen er gillend wegrennen,toch? Het ziet er in elk geval geweldig uit,helaas zijn we er maar een paar dagen.
Ook ik heb vorig jaar gelogeerd bij Viking Resort op Phi Phi, 8 dagen.
Dit viel precies met kerst en oud & nieuw. Mijn ervaringen: als backpacker vond ik het persoonlijk niet echt een geschikte locatie. Wij zijn elke avond wezen stappen en het is bijna onmogelijk om over land bij de pier te komen! Je moet sowieso een goede conditie hebben want het is een flink klim om bij je hutje te komen.
Het resort daarentegen is prachtig, de hutjes zijn mooi, 2 prive strandjes, leuk restaurantje. Bediening is wat minder, het duurde soms uur voordat ze uberhaupt langskwamen om de bestelling op te nemen, of je kreeg gewoon iets heel anders dan dat je besteld hebt. Maar goed, je hebt vakantie en dat moet je met een korreltje zout nemen. Prima locatie als je het wat rustiger aan wilt doen.
De taxiboot van het resort brengt je voor 100 baht (=2,50!) naar de pier, maar vaart niet met minder dan 2 aanmeldingen. Als je 's nachts rond een uur of 3 vanaf de pier naar je resort wilt, dan staan er thai die je met hun boot terugwillen. Ze vragen hiervoor 400 baht! (=10 euro) voor een vaartochtje van 4 minuten. Afdingen werkt niet, want ze weten heel goed dat je toch wel naar huis wilt en het er voor zal betalen.
Als je voor je rust komt en niet van plan bent om vaak naar het ‘bewoonde’ gedeelte bij de pier te gaan is het zeker een aanrader! Wil je lekker uitgaan, (en dat is te gek op Phi Phi!) overweeg dan absoluut een plaats om te overnachten in het centrum.
Ps: neem een zaklamp mee! Af en toe valt de stroom uit
Dank je wel,Rosa,dat klinkt best aanlokelijk.
Wij blijven er maar 3 nachtjes en zijn geen flinke stappers meer dus dan zitten we daar goed. En het is inderdaad vakantie,zelf zijn we ook niet zo snel met die hitte,mensen ergeren zich vaak maar dat heeft toch geen zin.
We gaan ervan genieten!
Nou, wij zijn wel 5 dagen lang iedere avond naar t centrum gelopen. Kwartiertje-20 minuten, agh, goed voor de conditie!
Hoi Floor,
Ik heb geen problemen met een heel eind lopen,wij lopen wat af tijdens onze vakanties maar ik had gelezen dat het in het donker nogal lastig zou zijn omdat het een heel slecht pad was? Heb wat filmpjes op internet gevonden en het ziet er wel erg leuk uit…ik tel de weken af!
Het pad valt mee, is goed te doen (vond ik).
We hadden wel altijd een zaklampje mee, want het is niet overal verlicht!
Even off topic; ben wel benieuwd naar je Koh Chang ervaringen!
Ik ben afgelopen jaar naar Thailand geweest (Bangkok, Khao Sok national park, Railay, Koh lanta, Koh ngai, Koh phi phi en Phuket) en dit jaar willen we o.a. naar Koh Chang… ik hou van mooie stranden (wit, helder water) waar je kunt snorkelen, en gezelligheid 's avonds qua marktjes en leuke plekjes om te eten en wat te drinken 's avonds… en verder hou ik van watervallen en dergelijke, in ieder geval wat te doen. Is dat te vinden op Koh Chang?