Viking natures resort koh phi phi

Hoi Floor,
Afgelopen november waren wij in Koh Chang. Het was er toen heel erg rustig door al dat watergeweld toen maar wij hebben ons prima vermaakt. Het grootste strand White sand beach is mooi en er zijn veel leuke restaurantjes,barretjes en loungeplekjes maar verwacht geen complete big parties,die heb ik niet meegemaakt. Kai bae en lonely beach zijn kleine dorpjes en erg gezellig. Voor elk wat wils kwa overnachten op het eiland. Het is een jungle eiland dus erg groen en hoger bergen. Er zijn een stuk of 4 watervallen,wij hebben de koh plu waterval gedaan,prima bereikbaar en je kunt er lekker zwemmen. We zijn op een scooter het eiland rond geweest,of ja,rond,dat kan niet want de weg houdt op een gegeven moment op maar we hebben het bijna helemaal gezien. De andere kant van het eiland is zowat verlaten,erg mooi om doorheen te scheuren. In Kai bae en Lonely zijn een paar eettentjes,wat winkeltjes,barretjes maar geen marktjes of discotheken. De stranden en kleine strandjes die ik heb gezien waren mooi en we zijn een paar keer met een bootje naar kleine eilandjes in de buurt geweest,koh wai vonden wij het mooist. Je kan zo`n tochtje zelf regelen bij de bureautjes. Ze bieden 5 island tours aan maar wij hebben telkens gewoon 1 eilandje geregeld en zaten dus op kleine bootjes op niet drukke eilandjes. Je kunt olifantje rijden als je wilt en snorkelen. Wij vonden het zo leuk dat we komende november een paar dagen terug gaan en dan naar de andaman kust. Ik kan niet vergelijken met andere eilanden in Thailand aangezien ik daar dus nog nooit ben geweest…maar ik vond het dus geweldig! Gewoon doen dus.

1 like

Dank je voor je uitgebreide reactie! ik hou ook niet van grote drukke feesten of iets dergelijks dus het eiland klinkt goed voor mij zoals t is!

1 like

Beetje late reactie, maaaar ik ben in Viking Natures Resort geweest. Ik vind het heerlijk daar. Vond het goed te doen om lopend in de ochtend naar een bakkertje te lopen om daar lekkere broodjes te halen. Ook in de avond met zaklamp (die ook in de kamer ligt van het resort zelf) kun je goed via het
pad lopen. Lekker eten in het centrumpje. Lunchen deden we meestal op Viking. Prima burgers daar :slight_smile: lekker strandje en als je je een beetje interesseert in het personeel, dan zijn ze ook aardig terug. Nadeel was wel dat je op dezelfde dag je rekening moet voldoen, anders komt er 10% bij en de deur blijft alleen dicht zitten als je hem op slot doet.

Al met al dus positief! Veel plezier!!

O,ik krijg er steeds meer zin in!
Goede keuze gemaakt dus,dank je wel voor de reactie!

Op dit moment zit ik aan een tafeltje onder het genot van een koud fruitdrankje dit verslagje te typen. Vier nachten Vikin natures resort,morgen gaan we weer terug naar Bangkok. We vinden het resort geweldig. Ik ben panish bang voor insecten maar heb niks gezien. We hebben overnacht in de treehouse en de traditional cottage en beiden zijn prima. Goed bed,prima douche,mooi terrasje en superleuk ingericht. Het pad is ietwat lastig maar wij vinden het goed te doen,zelfs op blote voetjes als het donker is. Je bent zo bij je huisje. Een zaklampje is wel handig om de boomstronken te kunnen zien. Het strandje is mooi en de zee heerlijk. Personeel is behulpzaam en erg aardig. Het eten is lekker en de prijzen prima voor Phi Phi. We hebben bij het resort de four islands tour gedaan met de longtail en een prachtige dag gehad. Snorkelen,bamboo beach met lunch inbegrepen,het strand met de aapjes,maya bay en nog andere baaitjes waar we mochten zwemmen. De omgeving en het eiland zijn prachtig. We horen de muziek van de beachparties in de avond tot een uur in de nacht maar het stoort ons niet echt. Lopend naar het centrum van Tonsai is inderdaad goed te doen,ongeveer 20 minuten en in de avonden heerlijk. Een bootje kost 100 bath pp en in de nacht 150 bath pp. Geen problemen mee gehad. Bagage werd voor ons naar de cottage gebracht en opgehaald bij het uitchecken. Kortom,wij hebben hier een geweldig verblijf gehad. Zal dit heerlijke plekje niet snel vergeten en baal nu al dat we morgen met de longtail zullen wegvaren van hier…