Vietnam

Hallo, ik zou graag wat meer informatie willen hebben over hoe je goedkoop in Vietnam kan komen (Nha Trang). Verder wil ik graag weten of je beter een visum daar of in Nederland kan kopen en of je deze nog kan verlengen. Tot slot zou ik willen weten waar je in Nha Trang kan overnachten voor een maand, ik ga er nl vrijwilligerswerk doen. Sight seeing tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Groetjes, Jarit

Hoi, om goedkoop naar Vietnam te vliegen zul je de diverse sites als vliegwinkel.nl, vliegtarieven.nl enz. enz. af kunnen lopen. Het is wel, hoe eerder je je ticket boekt, hoe goedkoper. Wij hadden wat te lang gewacht (3 maanden voor vertrek) en zaten daardoor in de duurdere tarieven. Er is genoeg goedkope accomodatie te vinden als je even goed zoekt. Wij hebben daar in een goed en vriendelijk hotelletje overnacht voor 8 dollar (incl. airco) voor een 2 pers.kamer. Backpackers die we onderweg hadden ontmoet en waar we mee reisden hadden een 1 pers.kamer voor 4 of 5 dollar dacht ik. Maar dan heb je wel een schone kamer met een redelijke badkamer. Ik kan het voor je opzoeken, maar misschien vind je zelf ook nog wel wat (lonely planet staat ook genoeg). Over het algemeen waren de kamers hier (en het leven op zich) wel wat duurder dan de rest in Vietnam. Je zit toch in een echt kustplaatsje, vergelijkbaar met een soort Zandvoort hier zeg maar.

Wat leuk is als je in Nha Trang verblijft om een brommertje te huren en daarmee de omgeving te verkennen. Cham Towers, Big White Budha, hot springs, oceanique. Er is ook een hele leuke boottrip die je voor 7 dollar kunt boeken. Ben je de hele dag op de boot, gaat verschillende eilandjes af, lekker snorkelen, lekker eten (vers gevangen vis!) en grappig vermaak van het bootpersoneel. Helaas hadden wij geen mooi weer. November is regentijd langs de kust, maar evengoed een leuke dag gehad. Oja, wat je niet mag missen daar is de Why Not Bar! Nou ja, als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.

Waar ga je vrijwilligerswerk doen?

Groetjes,
Michelle

Hi Michelle,
Ik ga waarschijnlijk in de Crazy Kim Bar werken, met straatkinderen. ik heb het adres van Kim via Colour for kids gekregen, maar heb nog geen bevestiging gehad. Als het echt niet lukt ga ik naar Hoi An, daar is een weeshuis waar ik al wel reactie van heb gehad. Weet je trouwens of september ook al regenseizoen is, ik geloof het niet. Ik denk er trouwens over om via Bangkok te vliegen en daar mijn visum te halen, goe idee?
Ik ben benieuwd naar nog meer reisverhalen over Vietnam, kun je me op de hoogte houden? Groetjes Jarit

He hoi,

Leuk bij de Crazy Kim Bar. Wij hebben daar shirtjes van gekocht. Ben jij toevallig dezelfde die vroeg welk vrijwilligerswerk er in Vietnam te doen was? Volgens mij heb ik toen inderdaad ook het weeshuis en deze bar genoemd. Nou grappig.

Ben je van plan om verder nog door Vietnam te gaan reizen? Of ga je het combineren met nog andere landen? Ik heb nu niet zoveel tijd, ga zo de deur uit, maar zal je de volgende keer wel wat tips en verhalen geven. Je kunt wel op onze website kijken: www.smurfenopreis.homestead.com. Ik ben er nog niet helemaal mee klaar, maar er staan al wel behoorlijk wat foto’s. Verslag volgt later nog.

Ik heb zelf trouwens geen ervaring mee om in het buitenland het visum te halen. Wij hebben hem hier in Den Haag gehaald. Maar het zal vast wel mogelijk zijn in Bangkok. Je kunt eens kijken op het prikbord van vietnam.pagina.nl. Waarschijnlijk is daar wel iemand die er wel ervaring mee heeft.

Groetjes,
Michelle

(Je mag me ook mailen: mdejongh@chello.nl)

Hallo,
Leuk dat je naar vietnam gaat, als je vragen over een visum hebt, of je hebt er meer nodig dan 1:
Het visum buro,
zeeburgerdijk 88 in amsterdam.
Kunnen je overal mee helpen, ook met gewone vragen.
Misschien komen we je nog opzoeken daar in vietnam

Hoi,
Even twee opmerkingen. In Vietnam is het in september ook al moessontijd. Toen ik er drie jaar geleden in september was, stond het zuiden onder water en moest ik zelfs het vliegtuig nemen naar Cambodja omdat ik anders de eerst volgende maand niet uit het zuiden zou weggeraken (noordwaarts ging wel). En ten tweede zou ik je ook willen waarschuwen voor diefstallen, zeker aan het strand. Ik was wel zo slim om geen geld of portefeuille mee te nemen naar het strand, maar ze zijn wel zo lief geweest de eerste dag mijn schoenen en horloge te pikken toen ik ging zwemmen en de tweede dag mijn bril. Achteraf heb ik gehoord dat ze je heel de tijd staan te observeren en toeslaan als je even gaat zwemmen. Het is er heel leuk, maar let op je spullen.

Hoi Hoi,

Ik heb mijn visum voor Vietnam in Bangkok gekocht (3 jaar geleden). Dat ging fout :angry: . Ik heb mijn visum gekocht bij een reisbureautje. Het punt is, je moet voor vietnam aangeven waar je het land in gaat en waar je eruit gaat (dat had ik ook aangegeven). Dat wordt aangegeven op het visum (in het VIETNAMEES!!!) dus ik kon niet zien dat het verkeerd was. De plek waar ik het land zou verlaten was verkeerd. Twee dagen voor dat ik vietnam zou verlaten kwam ik er gelukkig achter. En heb ik het visum kunnen wijzigen en kunnen verlengen. Ik heb er uiteindelijk 6 weken geweest. Dat kostte een hoop geld en tijd om het binnen twee dagen te regelen. Je kunt het land alleen in en uit op de plek welke op het visum is geschreven. In iedergeval toendertijd.
Je krijgt een visum voor maand en die kun je verlengen.

Ik was in november en december in vietnam. Ik kon ook niet naar Hue Ann enzo. vanwege het regenseizoen en ben vanaf Na Thrang naar Hanoi gevlogen.

als je nog meer wil weten kun je me mailen hoor: irish_flowers@hotmail.com
Vietnam is echt een mooi land, zeker de moeite waard.

groetjes Irish :smiley:

hallo allemaal, bedankt voor jullie reactie op mijn vraag. Mijn reis staat nu iig vast: ik vlieg 15 september met Lufthansa naar Vietnam, waar ik een maand vrijwilligerswerk ga doen bij Kim in de Crazy Kim bar (met dank aan Michelle en colour for kids). Daarna ga ik in 2 weken naar het noorden reizen (in de hoop dat de boel dan nog niet onder water staat, omdat ik vernomen heb dat het nog wel eens wil regenen in oktober, info please). Vanaf Hanoi vliegen we dan via SP naar Manado (Sulawesi Indonesië). Vanaf daar wil ik gaan trekken via Centraal Sulawesi - ZuidWest Sulawesi - Flores - Lombok naar Java en vanaf Jakarta weer naar A’dam op 15-12. Nu hoop ik natuurlijk dat jullie nog tips en dergelijke voor mij hebben. Ik wil vooraal weten hoe veilig het is in Centraal Sulawesi bij de Torajas, omdat op de site van MINBUZA een waarschuwing stond ivm evt geweld tussen christenen en moslims. Verder als iemand nog vrijwilligerswerk zoekt in Vietnam of Indonesie, ik heb nog wel een aantal internetadressen met evt mogelijkheden.
Ik hoop dat ik snel weer van jullie hoor! :wink:
Groetjes

Hallo allemaal,

Ik vond het heel leuk jullie communicatie te lezen.
Ik ben zelf van plan in Indonesie stage te gaan lopen en als dat niet lukt wil ik er volgend jaar zomer gaan rondtrekken. Op dit moment lees ik veel informatie over dit land, reisgidsen, internet e.d. Ook heb ik 2 uur ggepraat met iemand die in Indonesie heeft gewoont en er nog regelmatig naar toe gaat. Hij vertelde mij dat ik ook een alternatief moest hebben, voor het geval er een negatief reisadvies is om naar Indonesie te gaan, i.v.m. rellen, aanslagen e.d.

Ik wens degenen die naar Vietnam (en eventueel andere landen) gaan een fijne tijd toe.

Ik blijf jullie verhalen volgen, hopende er zelf ook iets aan te hebben.

Groetjes Karin.

Hoi,

Ik ben van plan om eind februari naar Vietnam te gaan.
Ik zou graag wat meer adressen willen hebben betreft vrijwilligerswerk in Vietnam (dieren en kinderen).
Wie kan me helpen?

Ciao Hanneke