Vietnam

hallo

Ik zou graag in juli alleen gaan backpacken in vietnam voor 4 weken.Nu heb ik wel wat gebackpackt maar elk land is
toch anders he!Mn vraag is of dit slim is(veilig dus)?Heb nog niets geboekt en ben dus op zoek naar goedkope vlucht.
Ook of je daar gemakkelijk aan slaapplaatsen geraakt en of je ook hutten tegen het strand hebt;In feite nog veel info nodig,hihi.Gelieve enkele tips aub.thks

grtz

Hallo E,

Ik denk dat Viet Nam nog steeds 1 van de meest veilige landen is om te backpacken.
Je moet natuurlijk wel sommige dingen in acht nemen.

Denk hierbij aan het niet opzichtig dragen van sieraden, nonchalant je i-phone op tafel leggen aan de straatkant ed.
Dus gewoon doen wat je in België ook zou doen, niets aan de ahnd.

Een slaapplaats vinden is de grotere steden geen probleem.

Of je hutjes aan het strand vind , moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Maar misschien iemand anders.

Ik weet wel een eiland waar je dit kan vinden Con Dao, de rest laat ik aan andere mensen over.

Over een goedkope vlucht zou ik een nieuw topic openen, denk dat er wel reakties op.
Wat misschien handig is om je maximale overstap tijd te vermelden; dus niet meer dan 6 uur bijv. en je aankomst en vertrek plaats.

gr.
Ton.

Hallo,

Ik heb me in Vietnam niet een keer onveilig gevoelt. Het is niet moeilijk om een slaapplaats te vinden daar, ik had van te voren ook helemaal niks geboekt en heb nooit op straat hoeven slapen :wink:

Mui Ne en Hoi An zeker doen! Hier een fiets of scooter huren en gewoon gaan rijden, soms leek het net of ik in een film was beland zooo mooi!) Hutjes op het strand kan ik je ook niet mee verder helpen. Op eilanden in Thailand heb ik wel in hutjes op het strand geslapen.

Groetjes Malou

alvast bedankt voor de info

Enjoyer, wellicht goedkoper om een retourvlucht op Bangkok te boeken en vanuit daar met Airasia Naar Ho Chi Minh of Hanoi te vliegen. Heb de indruk dat rechtstreekse vluchten vanuit Nederland (zal denk niet veel schelen met België) duurder zijn. Dus zeker de moeite waard daar even goed naar te kijken. Vietnam is een veilig land. De standaardtips zijn voldoende voor je veiligheid (zoals Ton al aangeeft). Slaapplaatsen zijn er ruim voldoende en geloof me dat je geen moeite hoeft te doen om die te vinden, als je met bussen door het land reist staan ze al met bosjes klaar wanneer je uitstapt.:slywink:

Hi,

Goede tip inderdaad om op BKK te vliegen en via Arisasia naar Vietnam te gaan. Kan een stuk goedkoper zijn!
Vietnam is een super mooi en veilig land. Aan slaapplaatsen geen gebrek. Mijn hoogtepunten:

• Mekongdelta
  • Ho chi min
  • Hoi An (leuk om kleren te laten maken!)
  • Hue (vanuit daar met Easy Riders achterop de motor naar de Laos grens geweest, super toffe ervaring)
  • DaLat
  • Hanoi
  • Sapa (toppunt!)

Vietnam is behoorlijk uitgestrekt en als je niet voldoende tijd hebt om het hele land per bus te zien kun je ook intern vliegen. Kost niet veel geld en zo kun je wel een stuk overslaan en zodoende tijd winnen.

Veel plezier!

Hallo E,

Ik ben voor vrienden een reis aan het samenstellen naar Viet Nam in december en januari.
Heb me dus ook verdiept in de prijzen vluchten en kwam op de goedkoopste vlucht ui op 780 euro retour via shanghai.
Heen 17 uur en terug 18,5 uur totale reistijd naar Hanoi en terug via Saigon met China Airlines.

Kan al voor 650, maar dan wel met reistijden van heen 29 uur en terug van 33 uur
Wel vanaf frankfurt.

Rechtstreeks vanaf Nederland of België gaat niet, altijd een overstap.
Reken vanaf Frankfurt op 1050 euro voor een rechtstreekse vlucht .
Bijkomende kosten voor parkeren ( januari geparkeerd voor 26 nachten , 80 euro + brandstof 60 euro vanaf Tilburg Frankfurt vv ).

gr.
Ton.

hey

bedankt voor de tips,van die easy riders had ik ook al goede commentaar gehad van iem!!

vele grtz