Graag advies

Hallo allemaal!
Als ik hier niet goed zit dan hoor ik het wel maar…
21 juli-8 aug a.s. willen we graag naar Vietnam. Met zijn drietje, mijn partner Rene, mijn zoontje van 14 Jelle en ik, Mariska.
Er ligt nog niets vast, omdat we het nog niet weten hoe we t gaan doen. Afgelopen jaar zijn we naar Thailand geweest en daar hebben we eigenlijk iets teveel km’s gemaakt naar onze zin (we hadden overigens ook niets willen missen hoor, het was fantastisch)
Dit jaar ietsje rustiger aan.
Graag wil ik jullie advies, wat we zeker willen is van Düsseldorf naar bankok, onze zoon moet gewoon bankok hebben gezien…
Van bankok naar…ja roept u maar!
We willen best binnenlandse vluchten nemen, zien graag wat natuur (kan sa pa in juli-aug?) Maar snorkelen en winkelen en bezichtigen ook graag. Omdat we overal van houden lijkt dat makkelijk…maar voor ons is t moeilijk… 3 weken dus, niet constant in de trein bus vliegtuig. Huren graag scoooters. Hebben jullie een adviesje voor ons?

hallo Mariska,

Leuk dat je naar Viet Nam wilt gaan.
Maar het wordt 2.5 week, 21-7 - 8-8; 17 dagen effectief?
De andere dagen zitten dan in Bangkok?

Dus ik denk dat je er niet onderuit komt om te vliegen, en volgens mij zelfs 2 binnenlamdse vluchten in Viet Nam.
Ben er vanuit gegaan dat je via Bangkok ook weer naar Nederland vliegt?

Nu heb ik bijna geen ervaring met snorkelen op mooie plaatsen in Viet Nam, maar weet wel dat Con Dao 1 van de beste plekken is uit gesprekken van mensen die daar speciaal naar toe komen om te duiken en te snorkelen.

Maar gezien je schema is dit een probleem.

Sapa en Halong Bay
Is geen probleem in jullie periode; reken wel op een dag of 7 met Hanoi Minimaal.

Zou dan vliegen op Danang
Verblijven in Hoi An en misschien ook tijd vrijmaken voor Hue?
Stel je verblijft daar 4 nachten.

Dan vliegen op Saigon
Dus dan Saigon, Mekong Delta, misschien de tunnels.
zeg 4 nachten , heb je er nog 2 over.

Deze zou je kunnen besteden in Hoi An, heb je strand.

Maar je kan ook hue overslaan en dan die dagen + de 2 dagen op Phu Quoc veblijven,of Phan Thiet.

Ook kan je, is dan wel veel reizen in weinig dagen door Cambodja gaan en 1 a 2 dagen angkor wat ( SR ), 1a 2 dagen PP en dan naar Saigon of door de Delta via Chau Doc- Can Tho naar Saigon , vliegen Danang ( Hoi An ), vliegen Hanoi, Sapa, terug uit Sapa meteen door naar Halong Bay, Hanoi ( overnachten ) en dan dan via Bangkok naar huis.

ik heb even rekening gehouden met de datums en dat is dan 17, zit ik ernaast, laat het even weten, en dan verzin ik wel wat anders.

gr.
Ton.