3/5 weken Vietnam

Hallo allemaal,
In juli/augustus gaan wij 3/5 weken naar Vietnam.
Manlief 3 weken en ik blijf samen met onze zoon (12) nog 2 weken.

Wij hebben alledrie veel gereisd en onze zoon is een echte backpacker geworden ;-)))

Nu zit ik een beetje met onze route.
Wij houden van natuur en cultuur. Slapen in backpackers hotels en eten het liefst op marktjes. Lokaal vervoer zodat je de lokale bevolking ook ziet. Onze voorlopige ideeen:

We vliegen op hcm.
1-2 dagen hcm
3 dagen mekong delta
Boot naar con dao
4 dagen condao
Boot terug (of vliegen als het mogelijk is mocht de boot echt heel verschrikkelijk zijn geweest)

Nationaal park met een goede homestay en bereikbaar met ov. (Waar???)

Hoi an en hue 4 dagen.
Mijn man vliegt dan weer terug.

Zelf wilde ik daarna naar nanh binh. Een paar dagen met een scooter op stap. (Achterop)

Hierna hanoi en halong bay (niet georganiseerd)
Vlucht van hanoi naar hcm en naar huis.

Er is nog ruimte voor een paar plaatsen.
Grotten, homestays geen idee nog.

Wij houden ook van wandelen en fietsen maar het zal in deze periode wel heel warm zijn misschien iets te warm om lang te fietsen/wandelen?

Ideeen zijn welkom,
Marijke

Hallo Marijke,

Verrassend om te lezen dat jij en jullie zoon een verlenging hebben van de de vakantie; zie niet veel.

Ook Con Dao erbij, vind ik zelf ook heel mooi, maar het is er wel heel heel rustig.
Maar lees dat je dit wilt gaan varen.
Dan zul je naar Vung Tau moeten; met de nieuwe snelweg ben je daar in 1.5 a 2 uur vanaf Saigon, en dan een ferry van 12 uur.
Vaart wel grotendeels 's-nachts ( 17 uur vertrek ) en kost je ongeveer 35 a 40 USD pp.
Houd er wel rekening mee dat je dan onder Vietnamese omstandigheden de 12 uur doorbrengt en je waarschijnlijk de enigste tourist bent.

Terug vliegen , wanneer de boottocht tegen valt is geen optie.
Er gaat maar een enkele vlucht ( even uit de blote bol, 2 of 3 ) naar het eiland en terug met kleine vliegtuigjes, dat een plek krijgen op jouw dag moeilijk kan gaan worden.

Grotten
Dan moet je in het Phong Nha National Park zijn; is boven Hue.
Homestays zijn daar ook te vinden.

Andere suggestie voor een gebied die je met OV kan doen + homestay is Mai Chau.

In de Mekong Delta en homestay, dan is het al snel geen homestay meer.
Bij een familie verblijven , die 20 a 30 kamers verhuren aan touristen , noem ik geen homestay, maar een hotel.
En met prijzen van 30 a 40 USD ben je dan bijna duurder uit dan met een 3 sterren hotel terwijl het in principe geen ster heeft.
Dus daar even opletten.

Scooter achterop.
Weet je dat je een motor kan regelen met zijspan?

Opties
Heb je al naar Can Gio en sam vat gekeken.
Chau Doc; helemaal perfekt voor jullie.
Dalat en zo naar Hoi An via het binnenland

Doe nog even niets met de route, maar laat jullie gedachten hier eens over gaan.
Misschien wil Pa ook wel het Phong Nha Park meepikken?

Wanneer bijv, met Dalat erbij en zo naar Hoi An kom je op wel op ongeveer 21 dagen voor je man, en dan zijn de 14 voor jouw en je zoon ook wel te vullen.

Denk er maar eens over na.

gr.
Ton.