Hallo, in April gaan mijn vriend en ik naar Hanoi in vietnam voor 16 dagen. (voor het eerst echt "backpacken en zonder plannen, dus weinig ervaring) Nu hadden we al goed op internet gekeken en dingen uitgezocht (we boeken het daar pas) Willen 3 dagen sapa, 3 dagen hanoi en 2 dagen excursies vanuit hanoi. Nu komen wij dan op de 12e dag weer terug in Hanoi en hebben dan nog 8/9 dagen. Heeft er iemand tips wat we in die dagen kunnen doen? het lijkt me ook wel lekker om naar een stand bestemming te gaan en daar een paar daagjes blijven. Maar waar is vanuit Hanoi een leuke strandbestemming en hoe komen we daar?
Hallo S,
Ik zou je horizon van strandvakantie verbreden.
Voor een strandlokatie in de buurt van Hanoi, ben je waarschijnlijk meer of net zoveel reistijd kwijt dan naar een strandlokatie elders in Viet Nam.
Vanaf Hanoi vlieg je bijna rechtstreeks naar die lokaties.
Zou zelf kiezen voor hoi An, want 8 dagen alleen strand gaat misschien vervelen en dan heb je in Hoi An nog diverse andere plaatsten vlakbij om te gaan bezichtigen.
Gr.
Ton.
Ik zou ook naar Hoi An gaan. Super leuk plaatsje en strand in de buurt. Kun je op de fiets heen. Je kunt vanaf Hanoi evt ook een slaapbus nemen. Ben je wel 15 uur onderweg, maar scheelt een nachtje hotel en is een leuke beleving. Ligt er een beetje aan wat voor soort backpacker je bent [emoji2]