Hallo ik wil in juni n maand naar vietnam en ik heb 3 vraagjes ;
Wie heeft er een tip voor de allegoekoopste reis naar vietnam
wie weet hoe duur het is om van bangkok naar Ho chi munh city te vliegen of kan ik ook makkelijk over land door cambodja
3 . Wat is goedkoper rechtreeks naar vietnam of eerst naar bangkok en dan naar vietnam, want vaak is het verschil vanuit NL zon 200 euro ik denk dat via bangkok goedkoper is .
Ik weet niet meer of het destijds het goedkoopste was, maar ik heb een open-jaw genomen bij Malaysian Airlines. Invliegen op Ho Chi Min (Saigon) en uitvliegen vanaf Hanoi. Wel een overstap in KL.
Gezien Vietnam een lang smal land is, is dit wel makkelijk. Scheelt je een terugreis van de ene kant van het land naar de andere kant (en dus ook weer reiskosten).
Volgens een vriend van mij die ik Azie aan het rondtrekken is, is het goedkoper om vanuit bangkok naar vietnam te gaan, een ticket kost zo’n 70 euro (retour) ik weet alleen niet of dit inclusief tax etc is.
Het zou kunnen dat het nu veranderd is, maar begin dit jaar was DIT het goedkoopste:
Vlieg naar Bangkok. Wat het goedkoopste is hangt af van of je een enkele reis of een retour wilt; als je een retour wilt hangt het ervanaf hoe lang dit geldig moet zijn. Goedkoop enkel en kort retour (binnen een paar maanden of zo terug) was toen Mahan Air vanuit Dusseldorf via Teheran. Goedkoop jaarretour was met Biman Bangladesh vanuit Brussel via Dacca.
Vlieg met AirAsia.com van Bangkok naar Hanoi. Dit ver van tevoren boeken.
Als je naar Saigon (Ho Chi Minh) wilt ipv naar Hanoi kun je in Bangkok rondshoppen in de reisbureautjes van Khao San Road voor een enkel naar Saigon, of over land gaan via Cambodja. De weg vanaf de Thais/Cambodjaanse grens door het eerste stuk van Cambodja is wel erg slecht. Je kunt ook van Hanoi naar Ho Chi Minh vliegen (in de late avond kost dit 60 euro met Vietnam Airlines), of goedkoop (maar lang en onconfortabel) met de bus overland…