Vietnam met pinda/noten allergie

Dag reizigers,

aankomende zomer ga ik voor het eerste naar Azië. Ik ga komende zomer 6 weken backpacken met een vriendin en we willen vooral veel tijd in Vietnam doorbrengen. Nu heb ik een ernstige pinda allergie (ook noten, maar in mindere mate). Hebben jullie hier misschien ervaringen mee of goede tips voor mij hoe ik dit het best kan aanpakken?

Ik ben van plan om op een kaartje in het vietnamees te schrijven dat ik echt geen noten/pinda’s binnen mag krijgen, zodat ik die in restaurants kan laten zien.

Maar ik zou het vooral fijn vinden om te horen hoe andere reizigers met pinda allergieën dit hebben aangepakt.

Alvast dank,
Hanna

Hoi Hanna,

Ik heb geen pinda allergie, maar wel wat anders :wink: Ik heb een Vietnamees woordenboekje aangeschaft om dit duidelijk te maken en ook op een briefje laten schrijven inderdaad. En misschien dat het boekje ‘Point It’ je erbij kan helpen? = Een boekje met allemaal plaatjes die je aan kan wijzen.

Maar over het algemeen spreken de obers in restaurantjes wel Engels en valt t wel uit te leggen. Ik zou er in ieder geval veel aandacht aan besteden bij het bestellen en het nogmaals checken bij de ober, zodat t helemaal goed komt en aankomt bij de ober en kok.

Heel veel plezier tijdens jullie reis alvast, maar dat wordt volgens mij geen probleem, mits je geen pinda’s eet, hihi!

Groetjes, Anne