Vietnam kletstopic

Hoi Sara,

Ja, Ik verblijf altijd in hotel continental.
Zit er dit jaar 23 dagen, laat het verblijf daar gewoon doorlopen tijdens de trip naar Con Dao.
Was goedkoper dan het niet te doen. 23 dagen voor 1100 euro voor 2 personen.
Dus het je tussen de feestdag niets te doen je kan langskomen.

gr
Ton

Ohjaaa je gaat met de heli naar con dao he?!! Whoeeehoee!!

dat lijkt me nou zo gezeelig om langs te hoppen alleen dat laat mn geld niet toe hihi.

Hoi,

Iemand bekend met de rondreis van 23 dagen door Vietnam van Baobab?

Ga binnenkort en verheug me erop! Vietnam lijkt me een fantastisch land.

Annelies:wereld:

Nog 4 weekjes en ik ben weer in vietnam :vak01:

Ohhh lekerrr! Aftellen dan maar he :slight_smile:

Hallo Sandro,

Heb je de problemen zoals verzekering e.d. nog wat kunnen oplossen?

gr
Ton.

Ja alles was in orde maar haar visum werdt uiteindelijk geweigerd. Dus nu ga ik… maar dat vindt ik niet zoooo erg :slight_smile: Ja lekker aftellen >>>

Voor degene die durft te rijden in Vn.

[ame]CRAZY (NO) ROAD RULES, VIETNAM - YouTube

ik zal me nooit in het verkeer als bestuurder wagen in vietnam :slight_smile:

Nee, ik ook niet :wink:

terrify…

[ame]- YouTube

Hallo,

Zoals je misschien weet ga ik al weer bijna 10 jaar naar Viet Nam.
Ik zie het land steeds meer veranderen.

10 jaar geleden was Phan Thiet/ Mui Nuee ( de strip van resorts ) een gemoedelijk stukje strand met leuke resorts en restaurantjes van lokale vietnamese.
Hotel van Anne Jitske gaat binnenkort ook bedolven worden onder een groot resort.
De voertaal onder de touristen was engels even als de reclame uitingen van de shops en restaurants.

Nu is bijna alles russisch met engels eronder.
Ik heb overigens geen enkel probleem met russen, maar voor mij is de sfeer weg.
Een gesprek met hen is onmogelijk omdat ze de engelse taal niet machtig zijn.
In diverse resorts wordt Russische muziek gedraaid enz.

In de loop van de jaren, kwam hier minimaal 1 x per jaar, maar vanaf nu sla ik over.

Waarom?

Ik lees ook de engelstalige vietnamese kranten en wordt treurig als ik deze lees.

of deze

Dat betekend voor bijv. Phan Thiet van 6000 russen per maand naar 10000 per maand.
Je ziet nu overal al dat ze resorts uit de grond stampen en het een beetje op alanya gaat lijken.
Misschien binnenkort ook all inclusive?

Wat vinden jullie ervan?

Ben ik misschien een doemdenker en pessimistisch of komt alles toch wel goed en krijgt Viet Nam geen turkse toestanden in de populaire strandlokaties zoals Phan Thiet/Mui Nee, Nha Trang , Vung Tau, Phu Qouc enz.?

Wat is jullie mening hierover?

gr
Ton.

hey ton, doordat ik backpackend en lowbudget doir vietNam ben gegaan ben ik geen russen tegen gekomen ( of misschien niet opgelet), maR hoorde om mij heen dat anderen wel gek van zoveel russen op bepaalde plekken werden.

Zonde vietnam zo verpest zal worden. Ik ben met de easyrider langs danang gegaan en daar werden de resort als paddestoelen uit de grond getrapt, daar hebben wij ons toen erg over verbaast… De hele kustlijn was in aanbouw, naast wat er al stond… Zonde!!!

Gr

Ja, ik vind het ook zonde. En wat ontzettend jammer dat het Hong Di Guesthouse gaat verdwijnen. Dit was zo’n leuk low budget guesthouse aan het strand…

Ik merkte toen ik er was er al best wat onvrede was onder de lokale bevolking wat betreft het toerisme. Aan de ene kant zagen ze het wel als een kans, maar aan de andere kant betekent het zoveel verandering (ook van cultuur). Ik hoop dat het bij een paar plaatsen blijft waar de resorts uit de grond gestampt worden en dat vele plaatsen authentiek mogen blijven!

Groetjes, Anne

Vietnam verandert…hoop niet dat het te snel gaat or wel ?

>>> Hihi morgen ben ik weg,
Tot over een maand :chin:

Groetjes,
Sandro

Hoi Sandro,

Ontzettend veel plezier en geniet ervan.

gr
Ton

Hee sandro, geniet ervan!!!

veel plezier,

Je bent al weg, maar heel veel plezier gewenst en geniet er zeker van! Hoop van je te horen hoe het was als je terug bent!

Groetjes, Anne