Vietnam in 3 weken

Ik zou graag volgende zomer (begin juli) 3 weken naar Vietnam gaan. Ik heb dit jaar Maleisië gedaan en dat is me enorm mee gevallen, nu is mijn vraag is 3 weken realistisch voor Vietnam? Kan iemand mij een schema’tje met de hoogtepunten aanraden?

mvg

Hallo Jack,

Is niet echt veel dagen, maar wel te doen.

Je hebt niet echt veel informatie gegeven, maar ga even van 21 effectieve dagen uit in Viet Nam en dus niet de dagen van de internationale vlucht.

2 dagen Hanoi
2 dagen Halong Bay
3 dagen Sapa of Mai Chau

Hue + DMZ 3 dagen
Hoi An 2 dagen

Dan keuze maken
Nha Trang, Mui Nee, Saigon
Of
Nha Trang ( of Mui Nee ), Dalat, Saigon
5 dagen

3 dagen Saigon
2 dagen Mekong

Kom wel uit op 22 dagen, maar je zou dan ergens een dag moeten strepen.
Ik zou dan strepen in Halong of het Nha Trang gedeelte.

3 dagen Saigon lijkt veel, maar is wel nodig omdat je van die plek vertrekt en een dagje rust dan wel fijn is is.
Ook is de rit van of Mui Nee of Dalat naar Saigon al een dag; blijft effectief maar 2 over.
Reken dan 1 voor de stad zelf en 1 voor excursies in de omgeving zoals bijv. Cu Chi +anderen.

Heb wel even 2 binnenlandse vluchten erbij geteld.
Van Hanoi naar Hue en van Danang naar Nha Trang; zo heb je grotere dagdelen ( overdag ) erbij.
Je kan ook met de nachtbus ( is goedkoopste optie ) maar of je dan slaapt is een tweede ( rijden als gekken ).
Trein kan ook , maar dan wel de nachttrein, maar die is duurder of gelijk aan de prijs van de vlucht.
maar vergt wel 3 tot 5 keer zoveel tijd.

Hoop dat deze informatie je wat kan helpen?

gr.
Ton.

2 likes

Hey Ton,

alvast harstikke bedankt, ik zal het even bekijken! Bij verdere vragen ga ik je mss nog wel even raadplegen, hopelijk vind je dat niet al te errug.

mvg

Hallo Jack,

Natuurlijk geen probleem wanneer je nog wat vragen hebt.
Wanneer ik je kan helpen doe ik het graag.

Wil je wel even laten weten dat ik maandag as. vertrek naar Viet Nam en dus wel minder op deze site zal zijn.
Maar ken me zelf nu wel goed genoeg, dat ik , wanneer ik tijd heb , toch op de site aanwezig zal zijn.

Maar er zijn nog meer mensen die in Viet Nam zijn geweest en je ook kunnen verder helpen.

Wij zien je eventuele vragen graag komen en zullen ze proberen te beantwoorden, zodat jouw / jullie vakantie helemaal geweldig gaat worden.

Nog een leuke voortzetting van de kerst en een gelukkig nieuwjaar.

gr.
Ton.

Voor jou ook een fijne kerst Ton en een gelukkig (reizend) nieuwjaar.
Mag ik zo vrijpostig zijn om te vragen wat je precies in Vietnam gaat doen? Plezier, zaken, …?
Hou je ergens een blog bij over je trip? Altijd interessant om te volgen zulke zaken!

mvg

edit
Ik zie net je bericht op het forum, had het nog niet gezien!
Langs deze weg wil ik je dan ook een fijne verjaardag wensen Ton!

Hallo Jack,

Nee hoor, ga gewoon op vakantie.

Houd ook geen blog bij oid. heb best wel veel reisdagen en excursies gepland, denk dat het hem dat niet gaat worden.
Mijn tijd aan de computer zal zich beperken tot deze site.

Wat ga ik doen.

Day 1 [Tue 31 Dec 2013]: Ho Chi Minh arrival VN30 @ 1355 0720
Upon arrival, a Buffalo Tours representative (or driver) is waiting to transfer you to the hotel.
Flight detail: VN30 - 31Dec - Ho Chi Minh - 7:20AM

Day 2 [Wed 01 Jan 2014]: Ho Chi Minh free (B)
Free day for your own leisure

Day 3 [Thu 02 Jan 2014]: Ho Chi Minh free (B)

Day 4 [Fri 03 Jan 2014]: Ho Chi Minh - Siem Reap (B) VN3825 @ 1145 1245
You are transferred from the hotel to the airport for your flight to Siem Reap.
Upon your arrival, be picked up and and transferred to your hotel.

Day 5 [Sat 04 Jan 2014]: Angkor by Helicopter (including transfer; 20 minutes flight) (B)
Pick up at 8:30AM to get helicopter at 9:00AM, get amazing 20 Minute (Angkor Wat +Floating Village) with HELICOPTERS CAMBODIA
The amazing World Heritage site of Angkor Wat, Sras Srang, Pre Rup, Eastern Mebon Temple built within the Eastern Baray. After experiencing the magnificence of the Angkor Wat complex, we will wing our way over Siem Reap city to the unique floating village on the shores of the Tonle Sap Lake. During the wet season, the lake swells from 2500sq km to over 15000sq km. The Tonle Sap is one of the largest resources for freshwater fish and you will see unique fish traps set by locals. On the way back we fly via Phnom Krom on which you can view a Monastery and a Temple rarely seen by visitors.

Day 6 [Sun 05 Jan 2014]: Half day Tonle Sap experience at Kompong Phluk (B)
Transfer to the edge of the Tonle Sap Lake through the countryside to board a local longtail boat to reach Kompong Phluk - an isolated community of three villages built on stilts. These scenic villages are flooded for around half the year (Aug/Sept - Feb), enabling row boat journeys that provide income for the local community. You will take the small boat through the flooded mangrove forests; this unique ecosystem survives on wet soil for half the year, fostering a variety of wildlife. Return by boat and vehicle to Siem Reap and the balance of the day is at leisure.

Day 7 [Mon 06 Jan 2014]: Siem Reap - Phnom Penh (B)
Transfer from Siem Reap to Phnom Penh approximately 314km/6hours without guide.

Day 8 [Tue 07 Jan 2014]: Phnom Penh - Full Day City Tour (B, L)
Your guide will show you all the highlights of this bustling, vibrant city, including the fascinating Royal Palace, the Silver Pagoda, and the National Museum. Then you can shop ‘til you drop for just about anything in the busy, colorful stalls of the vast Central Market. In the afternoon, you can visit the sobering and poignant Tuol Sleng Genocide Museum, which documents the atrocities of the Khmer Rouge against the Cambodian people. Tour ends with a visit to Choeung Ek or the “Killing Fields”, where over 17,000 people were murdered and buried in mass graves by the Khmer Rouge.

Day 9 [Wed 08 Jan 2014]: Phnom Penh - Chau Doc (B)
Be picked up at your hotel and transferred to the dock to board Victoria speedboat for the 5-hour journey to Chau Doc.
Departure time: 13:30
Boarding point: Pier #130 Sisowath quay, Phnom Penh
Disembarkment: Victoria Chau Doc jetty

Day 10 [Thu 09 Jan 2014]: Chau Doc free (B)

Day 11 [Fri 10 Jan 2014]: Chau Doc free (B)

Day 12 [Sat 11 Jan 2014]: Chau Doc - Can Tho (B)
Check-out at Victoria Chau Doc, you will be picked up at around 13:00 and transferred to Victoria Can Tho.

Day 13 [Sun 12 Jan 2014]: Can Tho free (B)

Day 14 [Mon 13 Jan 2014]: Can Tho free (B)

Day 15 [Tue 14 Jan 2014]: Can Tho - Phu Quoc VN1014 @ 1300 1345 (B)
Today, be picked up at the hotel and take a short flight to Phu Quoc island.
Upon your arrival in Phu Quoc, be picked up and transfer to your resort. The rest of the day is free for your leisure.

Day 16 [Wed 15 Jan 2014]: Phu Quoc free (B)

Buffalo Tours Agency
HCM: 167 Pasteur, D.3
Tel: (84-8) 3827 9170
Email: [EMAIL=“travelagency@buffalotours.com”]travelagency@buffalotours.com
Hanoi: 94 Ma May, Hoan Kiem
Tel: (84-4) 3828 0702
Email: [EMAIL=“travelagency.hn@buffalotours.com”]travelagency.hn@buffalotours.com
Website: www.buffalotours.com.vn

Day 17 [Thu 16 Jan 2014]: Phu Quoc free (B)

Day 18 [Fri 17 Jan 2014]: Phu Quoc - Ho Chi Minh (B) VN1816 @ 1425 1530
Today, be picked up at the hotel and take a short flight back to Saigon. Upon your arrival, be picked up and transferred to your hotel.

Day 19 [Sat 18 Jan 2014]: Ho Chi Minh free (B)

Day 20 [Sun 19 Jan 2014]: Ho Chi Minh free (B)
Day 21 [Mon 20 Jan 2014]: Ho Chi Minh free (B)
Day 22 [Tue 21 Jan 2014]: Ho Chi Minh free (B)
Day 23 [Wed 22 Jan 2014]: Ho Chi Minh - Departure (B) VN31 @ 2325 0630
You are transferred from the hotel to the airport for your flight.

Heb even een copy/paste gedaan, kan je het allemaal zien, is makkelijker voor mij.

Misschien ben je ook benieuwd naar de hotels

HOTEL LIST:

No.
City
Hotel
Room type
Check in
Check out

1
Ho Chi Minh City
Continental Saigon Hotel
Deluxe
12/31/2013
1/3/2014

2
Siem Reap
Victoria Angkor Resort & Spa Siem Reap
Superior
1/3/2014
1/6/2014

3
Phnom Penh
Sunway Hotel Phnom Penh
Deluxe Balcony
1/6/2014
1/8/2014

4
Chau Doc
Victoria Chau Doc Hotel
Superior
1/8/2014
1/11/2014

5
Can Tho
Victoria Can Tho Resort
Suite
1/11/2014
1/14/2014

6
Phu Quoc
Chen Sea Resort & Spa (Chen La Resort & Spa)
Beach Front
1/14/2014
1/17/2014

7
Ho Chi Minh City
Continental Saigon Hotel
Deluxe
1/17/2014
1/22/2014

Ik hoop Jack, dat een kleine compensatie is tov een blog?

gr.
Ton.

Hii Ton,

Leuk om je hele reisplan te lezen. Het komt al lekker dichtbij, ben jaloers! Ik moet nog 8 weken wachten, maar het begint op te schieten!
Wij gaan ook naar Siem Reap en heb ook gelezen over die helikopter trip. Lijkt me echt geweldig om alles van bovenaf te bekijken.
Mag ik wellicht vragen wie dat voor je geregeld heeft en wat de kosten zijn voor zoiets?

Groetjes, Willemijn

Sorry lees het net pas, nog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hoop dat je een gezellige dag hebt gehad!

Hallo Willemijn,

Bedankt voor je felicitatie, was wel weer even wennen na de afgelopen jaren de kerst in Saigon te hebben doorgebracht.

De helicoptervlucht.

Ik heb dit laten regelen door Bufallo tours, omdat ze toch alles al voor me aan het regelen waren.
Had Ankor al diverse keren op het land gezien en vond dit wel weer eens wat anders…
De prijs is gelijk aan de prijs die je daar ter plekke betaald; eigenlijk nog ietsje goedkoper omdat ik niet hoef te betalen voor de transfers van en naar de helicopter.

Ik heb wel de gehele helicopter afgehuurd en dat kost 600 USD.
Maar je kan ook bij andere mensen aansluiten, maar dan zit je misschien op de achterbank in het midden ( vond ik geen optie ) voor 200 USD pp.
Wel voor mijn vlucht, want je kan ook kortere en dus goedkopere boeken.

Is via dit bedrijf
http://www.helicopterscambodia.com/index.php

en ik heb deze

Amazing 20 Minute (Angkor Wat +Floating Village)

Is misschien duur, maar ik het lijkt me ook helemaal geweldig, dus heb het budget maar opgehoogd en enkele weekendjes thuis gebleven en niet gaan stappen.

Maar ik denk Willemijn, dat ik de foto’s nog kan plaatsen voordat jullie gaan en mijn ervaring kan geven?

gr.
Ton.

Hiii Ton,

Super bedankt voor je snelle reactie en bedankt voor de informatie.

Hoor inderdaad graag je ervaring en de foto’s, want vind het toch wel een heleboel geld. vind dat je wel gelijk hebt om de helikopter dan maar af te huren, als je t doet moet je het goed doen! Als het nou echt een onvergetelijke ervaring is en ik heb wat meer gespaard dan gepland, dan ga ik er nog eens over nadenken!

Bedankt en natuurlijk een hele goede vlucht en reis gewenst! Beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groetjes, Willemijn

1 like

Hallo Willemijn,

Ik ben terug van mijn vakantie, en het was weer geweldig.

Ik had je beloofd om terug te komen op de helikoptervlucht over de tempels van Angkor Wat.

Ik had dus een helikopter afgehuurd voor 4 personen, maar dus voor ons tweeën alleen voor 600 USD totaal.
Je kan ook een plekje krijgen in een grotere voor 90 USD pp, maar dit nooit doen.
Je hebt dan de kans dat je in het midden zit op de 2e rang en je kan niets zien en filmen; de mensen zitten dan allemaal aan de raampjes en je komt er niet bij.

Ja, het was een geweldige ervaring en helemaal geweldig en voor mij het helemaal waard op dat moment, toen ik nog vol adrenaline was.
Achteraf bedacht ik me dat ik alleen door het scherm van mijn filmcamera aan het kijken was en misschien niet volledig genoten had van de vlucht.

Nu ben ik thuis en heb de beelden gezien, en deze zijn helemaal geweldig, en kan deze vol trots laten zien aan familie en vrienden.

Dus eigenlijk is mijn conclusie.
Ga niet voor de goedkope optie; de medepassagiers zitten aan de ramen en je ziet zelf niets in het slechtste geval.

Ga voor de duurdere optie, maar alleen filmen op aanwijzing van de piloot en wat je denkt wat mooi is om te filmen en te fotograferen.
Ga niet alleen voor de tempels, maar ook voor het Tongle lake en omgeving, dat is 600 USD.
Met alleen de tempels is het goedkoper; 400 USD ( voor de gehele helikopter ) , 10 minuten.

Eindconclusie
Ik zou het bij een volgend bezoek aan Siem Reap weer boeken omdat we het geweldig vonden en heel mooi.
Prijs tov geboden kwaliteit is natuurlijk persoonlijk, maar voor ons een geweldige ervaring.

Probeer zometeen wat afbeeldingen te plaatsen op het foto gedeelte zodat je een idee hebt.

gr.
Ton.

Beste Ton,

Super bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling. Het klinkt allemaal echt geweldig.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 600 USD erg veel geld vind. Toch ben ik het met je eens dat als je het doet, je het goed moet doen!
Ik ga er nog even over denken. Denk je dat ik het daar zou kunnen regelen, of moet ik het echt zo spoedig mogelijk boeken? In ieder geval heel erg bedankt voor het delen van je ervaring! Het lijkt me ook echt een geweldige ervaring! Heb je verder een goede vakantie gehad?

Ik had nog een vraagje over Phu Quoc. We zijn naar de GGD geweest voor inentingen en zij gaven ons ook het advies om voor de 8 nachten dat we daar zijn, malaria tabletten te slikken. Ik wil dit echter liever niet natuurlijk. Ik zag een oude post van jou waarin je ook aangaf al jaren geen malaria te slikken als je naar Phu Quoc gaat. Ik weet dat je geen dokter bent en dat je altijd een risico loopt, maar ik zit een beetje in dubio. Het lijkt me wel leuk om het eiland te gaan verkennen, naar de waterval enzo… als je je goed insmeert met deed, zou dat voldoende kunnen zijn?

Ik hoop in ieder geval dat je weer een geweldige vakantie hebt gehad met een mooie herinneringen. Ik kan niet wachten totdat wij gaan, nog 3.5 weken!

Groetjes, Willemijn

Hallo Willemijn,

De vakantie was weer helemaal top en ga in december weer terug; bedankt voor je interesse.

Over de helikopter.
In siem Reap kan je het ook boeken bij diverse reisbureautjes en natuurlijk bij je hotel.

Malaria
Ik geef nooit raad op de vraag omdat, zoals je al schreef, omdat ik geen dokter ben.
Maar inderdaad ik slik geen tabletten en mij is nog nooit wat overkomen.

Maar neem wel de de normale voorzorgsmaatregelen, die je wel zult kennen.
Ik laat de afweging helemaal aan jullie over, sorry maar meer kan ik er niet van maken over dit onderwerp.

Ik hoop dat je een prachtige vakantie gaat krijgen en heb je nog een vraag op de valreep, laat hem maar komen.

gr.
Ton.

Beste Ton,

Sorry voor de late reactie, het waren nogal drukke tijden zo voor de vakantie, maar het is eindelijk zover!! Woensdag vertrekken we, dus morgen tas pakken en hebben net al ingecheckt. Kan echt niet wachten.

Mij lijkt de helikopter tocht een geweldige ervaring, maar toch veel geld. Ik bekijk het even als we daar zijn, maar in ieder geval super bedankt voor je ervaring en al je advies! Echt geweldig!

Wij hebben besloten om geen malaria te slikken. Ik heb een malaria detection kit weten te bemachtigen, dus mochten we toch koorts krijgen nav malaria dan kunnen we snel actie ondernemen, maar hoop het natuurlijk niet nodig te hebben. Natuurlijk nemen we ook alle ander maatregelingen die genomen moeten worden, dus komt vast goed!

We kijken er echt naar uit! Nogmaals bedankt voor al je adviezen en snelle reacties. Wat en heerlijk vooruitzicht dat jullie in december weer gaan. geniet van het vooruitzicht!

Hartelijke groeten,

Willemijn

Hallo Willemijn,

Ik reageer 1 dag later dan je post, dus morgen ga je al.
Wil jullie een super vakantie toewensen en je ook bedanken, voor je vertrouwen , dat we ( WW ) een kleine bijdrage hebben mogen hebben aan jullie voorbereiding.

Sorry is helemaal niet nodig, belangrijkste is jullie Vakantie; geniet ervan.

Ton.