Vietnam (Hanoi -> HCMC) 3 weken vanaf eind feb

Hola,

Ik (31 jr, Amsterdam) ga vanaf 25 februari voor 3 weken naar Vietnam. Ik vlieg naar Hanoi en terug vanaf HCMC. Globale planning: Hanoi, Sapa, Halong Bay, Hue, Hoi An, HCMC, Mekong Delta, Phu Quoc.
Toevallig nog meer mensen rond die tijd in Vietnam?

Dag Linda , ik ben momenteel voor een paar maanden aan het reizen en zit nu in Sydney en vlieg 17 februari naar Bangkok , daar zoek ik een paar dagen te blijven en dan heb ik een 6 tal weken gepland om wat rond te reizen in Azie, buiten een bezoekje aan een kameraad die in Cambodja zit , heb ik nog geen uitgesproken plannen … Maar Vietnam staat wel op het verlanglijstje :wink: . Dus moest je het zien zitten , wil ik je wel vergezelen . Jij hebt blijkbaar al een globaal plan voor daar , ik niet dus ik ga braaf volgen :slight_smile: . Laat maar weten … (Ik kom trouwens uit Belgie , moesten er bepaalde uitdrukkingen wat vreemd overkomen )

Hi Linda! Wat leuk om te lezen dat jij ook drie weken alleen door Vietnam reist. Ik heb bijna dezelfde plannen! Ik ben 28 jr. en woon in Utrecht :slight_smile:

Ik kom op 2 maart aan in Hanoi en vlieg op 24 maart terug vanuit Ho Chi Minh. Ik was ook van plan om eerst naar Sapa te gaan en daarna naar Halong Bay, maar misschien kan ik wat omdraaien zodat we evt samen een trip naar Halong Bay kunnen doen. Heb jij al een tour in gedachten? En heb je al een hostel geboekt voor de eerste nachten in Hanoi?

Ben benieuwd!

Groetjes, Mariëlle

Hey Mariëlle,
Ik zag dat je gereageerd had op het bericht van Linda. Mij even voorstellen , ik ben Philippe , afkomstig uit Antwerpen, 41 jaar (klinkt ouder dan het werkelijk is :wink: ) . En ben een paar maanden aan het reizen nadat ik mijn zelfstandige zaak heb verkocht. Als je het wat lijkt dan wil ik je wel vergezellen die periode. Ben nu al een paar maanden alleen onderweg en wil wel eens samen met iemand voor een paar weken reizen. Het is een gok maar ik ben ne gemakkelijke kerel :slight_smile: en als het niet lukt splitsen de wegen … Laat maar weten …

Hi Linda, begin april vertrek ik richting Hanoi, Vietnam. Als je nog tips heb hoor ik ze graag! Of als je er in die tussen tijd nog bent?

Veel plezier!

Hi Phil & Mariëlle,

Sorry voor de late reactive, ik heb de melding blijkbaar gemist.

Gezellig om een stuk samen te reizen! Ik heb inmiddels Sapa en Halong Bay geboekt, via Friends Travel Vietnam. De planning voor de eerste dagen is nu dus als volgt:
26-2 t/m 28-2 Hanoi
28-2 in de avond naar Sapa 1-3 nachttrein weer terug
2-3 naar Halong Bay.

Mariëlle, ik zie dat je 2 maart pas aankomt in Hanoi. Is het voor jou een optie om eventueel dan de volgende dag direct naar HLB te gaan? Dan kan ik altijd even kijken of ik nog een dagje extra Hanoi kan doen tussendoor. Als we iig dezelfe tour willen doen :slight_smile:

Ik heb voor de eerste nachten een hotel geboekt (Art Hotel Hanoi zo uit mn hoofd), even wat luxer met nachttreinen en homestays in het vooruitzicht :wink:

Wat zijn verder je plannen? Als dit niet lukt dan kunnen we misschien later in de reis nog wat afspreken.

Philippe, heb jij al wat ‘vastere’ plannen om eventueel wat af te spreken?

Lolo - als ik er aan denk zal ik je wat tips sturen als ik terug ben!

Hi Linda! Ook nu pas mijn reactie, ik ontvang ook geen meldingen van nieuwe berichten blijkbaar :slight_smile: Klinkt als een goede planning! Het is voor mij wel een optie om direct de volgende dag door te gaan naar Halong Bay, geen tijd te verliezen met maar 3 weken [emoji6] Ik probeer daarna dan tijd voor Hanoi en SaPa in te ruimen. Kan je me meteen vertellen wat ik vooral wel en niet moet doen [emoji6]

Ik heb Friends Travel Vietnam even gevraagd om wat meer info, toevallig had ik hen ook al voorbij zien komen op meerdere sites. Goede reviews overal. Hoeveel dagen/nachten wil jij gaan?

Ik zou ook graag een stuk met de easyriders doen (aantal dagen schijnt heel gaaf te zijn), wie weet kunnen we dat samen doen! In een groep is het makkelijker te boeken, lijkt mij? Philippe, misschien kan jij ook aanhaken?

Oke top! Ik heb de tour van 3d 2n geboekt. De Real Halong Bay Experience geoof ik. Ik kon 'm niet op de site vinden, maar heb de informatie van Sidney apart via Facebook gehad. Het is met 1 overnachting op een eiland en 1 op de boot. Laat maar even weten of je dat ook wat vindt.

Jaaa! Dat heb ik op de planning staan. Van Hué naar Hoi An. Lijkt me heel leuk om samen te doen, maar ik denk dat dat qua planning lastig gaat worden. Ik ga vanuit Halong Bay 's avonds meteen met de nachttrein naar Hué door en als je eerst nog Hanoi en Sapa doet, dan ben ik al in Hoi An denk ik. Heb wel het plan om in Hoi An wat langer te blijven, dus misschien dat we daar nog wel wat samen kunnen ondernemen.