Tips rondreis Vietnam???

Wij gaan 22 dagen naar Vietnam, we hebben onze reis al een beetje uitgestippeld. Is dit haalbaar? Graag hoor ik alle tips…!?!
Dag 1 (18/02) Amsterdam-Hongkong-Hanoi

Dag 2 (19/02) Hanoi
Hong Kong (8:45uur)-Hanoi (9:50uur), vluchtnummer CX6727
Vanuit Hanoi gelijk een treinticket boeken voor de volgende dag naar Lao Cai

Dag 3 (20-02) Hanoi-Lao Cai
Vertrek in de avond met de slaaptrein naar Lao Cai.

Dag 4 (21/02)Lao Cai-Sapa
Aankomst in de ochtend. Vanuit Lao Cai gelijk door naar Sapa met de bus.

Dag 5 (22/02) Sapa

Dag 6 (23/02) Sapa-Lao Cai-Hanoi
Met de slaaptrein weer terug naar Hanoi

Dag 7 (24/02) Hanoi-Halong Bay
Slapen op een boot in Halong bay

Dag 8 (25/02) Halong Bay-Hanoi

Dag 9 (26/02) Hanoi-Hue (vliegen)

Dag 10 (27/02) Hue- Hoi An

Dag 11 (28/02)Hoi An

Dag 12 (01/03) Hoi An-Nha Trang

Dag 13 (02/03) Nha Trang- Mui Ne

Dag 14 (03/03)Mui Ne

Dag 15 (04/03) Mui Ne-HCMC

**Dag 16 (05/03) HCMC **
Tay Ninh, kerk religie Cao Dai
Chichi tunnels

Dag 17 (06/03) HCMC
Mekong delta

Dag 18 (07/03) HCMC-Phu Quoc island

Dag 19 (08/03) Phu Quoc island

Dag 20 (09/03) Phu Quoc island

Dag 21 (10/03) Phu Quoc island- HCMC

Dag 22 (11/03) HCMC-AMS

klinkt goed, ik ben zelf ook een reis aan het plannen van 22 dagen. het is niets voor mij om maar 1 dag ergens te verblijven, ik krijg dan een beetje het idee dat ik erdoorheen jaag… Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Ik ben nog druk aan het plannen maar dit is een beetje de “groffe planning”:

Ho Chi Min 3 dagen

Vliegen naar Hanoi
Ha Noi 2 dagen

Daarna tour naar Ha Long Bay
Halong Bay 2 dagen, 1 nacht

Overnachting op boot

Sapa 3 nachen (incl reistijd)

Per nachttrein vanuit Ha Noi naar Lao Cai
Hue 2 dagen 1 nacht

Vlucht vanuit Hanoi

Hoi An 2 nachten

Palmeneiland 5 dagen / 4 nachten

Terug naar HCMC

Hoi,

Klinkt allemaal goed. Je kunt Vietnam in drie weken doen, maar als je alles wilt zien, krijg je inderdaad het idee dat je er ‘doorheen jaagt’. Maar aan de andere kant, heb je dus wel alles gezien :wink:

Ik denk dat het handig is om te bedenken wat voor soort reiziger/ backpacker je bent. Wil je plaatsen grondig leren kennen, dan moet je denk ik wat overslaan. Maar als je alles wilt zien, dan kunnen jullie je aan de planning houden. Je kunt je programma altijd ter plekke nog wat aanpassen als je nog niets hebt vastgelegd. Ben benieuwd wat het wordt!

Groetjes,

Anne-Jitske

1 like

Hoi Anne Jitske,

Ik heb ook wel het idee dat we erg veel op de planning hebben staan. Wat zou jij van onze planning afhalen?
Het probleem is dat ik gewoon te veel wil zien!?! Het lijkt me allemaak zo mooi!

Groetjes Celina.

.

Hoi Celina,

Jou rond trip lijkt veel om die ik wil gaan maken met een aantal vrienden.
Inderdaad het lijkt wat gehaast maar zelf vind ik het wel lekker af en toe maar een of twee dagen ergens te zijn, je wil toch wat zien en je kan wel ergens 4 dagen blijven maar ja wat zie je dan meer.
Zelf ziet onze reis er voorlopig uit (moeten we nog afstemmen maar het is een idee) en er zit een gedeelte Cambodja in. Mij lijkt deze te doen aangezien we niet van stranden houden dan kunnen we veel zien. Rust punt op de heen reis Hong Kong en onderweg Hoi An.

1. Amsterdam-Hong Kong
  2. Hong Kong
  3. Hong Kong
  4. Hong Kong -Hanoi
  5. Hanoi
  6. Hanoi -Baai van Halong
  7. Baai van Halong
  8. Baai van Halong - Hue (vliegen avonds)
  9. Hue- Hoi An
    10 Hoi An
    11 Hoi An (My Son)
    12.Hoi An - Ho Chi Minh Stad (vliegen vroeg in de ochtend)
    13.HCMS - Chu Chi Tunnels
    14.HCMS - Ving Long (Mekong Delta)
    15.Ving Long -Phom Penh (per boot)
    16.Phom Phen (killing fields)
    17.Phom Phen Siem Raap (per boot)
    18.Siem Raap - Ankor Wat
    19.Siem Raap - Bangkok (vroeg vliegen)
    20 Bangkok- Amsterdam (bijna de volgende dag)
    21 Amsterdam

Ik hoor graag wat jou leuke tips zijn om te doen danwel niet te doen enz enz

Groetjes Gerald

Ik heb zelf ook even overwogen om naar cambodja te gaan, dat lijkt me zo ontzettend mooi, maar ik wil gewoon té veel!!!
Ik ga idd maar wat schrappen…maar wat!?!

Als je naar de chi chi tunnels gaat zou ik ook naar Tay Ninh (kerk religie Cao Dai) gaan, lijkt me erg bijzonder om te zien.

En vind je het niet jammer om Sapa over te slaan, dat schijnt wel echt heel mooi te zijn!

www.travelfish.org is een hele handige site met tips over accomodaties, maar ook over de plaats zelf.

Groetjes Celina.

Je meot keuzes maken daarom valt Sapa af bij mij. Ik ben in Thailand/Maleisie en in Peru/Ecuador al in bergdorpjes geweest. Zelf hou ik zeker van bergwandeling laatst in Canada een tocht gemaakt van ruim 7 lopen -> 22 km en in totaal een hoogte verschil van 1500 meter. Maar mijn mede reizigers zijn niet zo actief. Dus ik laat deze plaats schieten want ik wil zeker naar Cambodja toe, nu ben ik hier en ik ga niet zomaar alleen terug voor cambodja. Keuzes maken vandaar.
Misschien doen we de tempels bij de tunnels ook wel aan, hangt een beetje af hoeveel we er al gezien hebben. Gaan jullie back packen of wat luxer doen, wij willen op de luxere toer gaan

Groetjes Gerald

Hoi,

je doet Mui Ne en op het laatst nog een eiland, waarschijnlijk ook om te relaxen zonnebaden. Misschien kun je een laten vallen op wat korter. Het eiland kennen wij niet maar we zijn in Mui Ne geweest en dat was heerlijk zonnebaden en niets doen aan het eind van onze vakantie. Veel te beleven was er dacht ik niet, het is een lange weg met hotels. Meer hebben wij er in ieder geval niet van gezien (met excuses als we hier Mui ne te kort mee zouden doen)