Reis schema Advies

Beste alle

Ik gaat 19 November richting Vietnam (20 Nov 08:00 uur aankomst Hanoi) en vertrek 7 December vanaf Ho Chi Minh weer terug naar Huis.
Dus ik heb intotaal 17 Dagen om door Vietnam heen te backpacken.

Aangezien ik in Hanoi aankom zit ik te twijfelen of ik Sapa of Halong bay moet meenemen en dan langzaam naar het zuiden gaan.
Ik weet niet of het verstandig of haalbaar is om Hoi ann en Hue mee te pakken voordat ik in Ho Chi Minh aankom.
Ik wil proberen de nachttreinen(softsleepers) te gebruiken om de afstanden te overbruggen.
Iemand die hierover advies kan geven?

En dan vroeg ik mij af of iemand een goedkoop reisbureau aan kan bevelen in Hanoi ?

Gr

Cris

Hallo Cris,

17 dagen, wat kort.

Ik denk dat je veel aan het reizen bent; dus bijna elke avond overnachten in een bus of trein.

Lees ook dat je Sapa en/of Halong erbij wilt doen.
Sapa is al snel een dag of 2, dus aankomst met de trein, dagbesteding, overnachten en dagbesteding en dan naar Hanoi.

Maar dit is echt minimaal, maar mogelijk.

Ga je ook naar Halong en wil je daar overnachten, ben je ook 2 dagen kwijt.

Bedenk ook dat deze beide trips niet de goedkoopste zijn en samen met Hanoi je al bijna een week kosten.

Dan de bus naar Hue/Hoi An, is ook een dag, en dan van Hoi An naar Saigon is ook weer een dag…

Persoonlijk denk ik dat je in 17 dagen Hanoi, Sapa, denk ook even aan Mai Chau, + Halong, Saigon, Mekong en dan misschien ergens strand wel kan in 17 dagen.

Houd wel in dat je moet vliegen, maar deze kosten zijn niet veel hoger dan over de weg, en je ziet meer.

gr.
Ton.

Hoi Ton

Bedankt voor je reactie en advies ! Ik denk dat het ook veel reizen is…Maar relaxen is ook erg belangrijk dus moet effe een goed balans daar in vinden.
Mai Chau wil ik zeker mee pakken daar heb ik al vanaf hier een tour geboekt bij Mai Chau trek.
Maar goed ik gaat eens kijken hoever ik kom !

Groetje
Cris

Hallo Cris,

Van Mai Chau ga je echt geen spijt krijgen, goede keuze.

Wens je nog plezier en succes bij het in balans brengen van je reis.

gr.
Ton