Hallo allemaal,
Wij willen met ons gezin met 3 jongens (dan 4, 9 en 12 jaar) volgend jaar zomervakantie (ca. 10/7/16 tot 20/8/16) een kleine 6 weken naar Vietnam en Cambodja. We weten globaal wat we willen bezoeken nl: Hanoi, Mai Chau, Halong Bay, Hue, Hoi An, Mui ne, Ho-Chi Minh, Mekong Delta, Phnom Pengh, Siem Reap. Qua volgorde denken we er aan om te starten in Hanoi en dan naar het zuiden (tussendoor paar dagen strand) dan Cambodja en eindigen met een week strand. We dachten eigenlijk aan Ko Quoc maar gezien de regenkans in augustus zijn we op zoek naar een alternatief. Ik las op het forum goede berichten over Hoi An als strandlocatie in de zomervakantie maar die plaats doen we halverwege al aan. Misschien moeten we de reisvolgorde omgooien? Hebben jullie suggesties voor onze reis (wat niet te missen met 3 kids) en over de snelste/goedkoopste reisvolgorde??
Bedankt alvast!
Hallo Esmee,
Ik heb naar jullie wensen en de plaatsten gekeken en denk dat ik wel een mooi schema kan bedenken.
Maar heb wel wat vragen voordat ik een schema maak wat niet in de richting komt.
Wat zijn de luchthavens van aankomst en vertrek in Viet Nam?
Gaan jullie helemaal over land of gaan jullie misschien ook trajekten vliegen?
Willen jullie in en uit Viet Nam over land gaan of 1 x vliegend?
Wanner ik dat weet kan ik aan de slag.
Gr.
Ton.
Hallo Ton,
Dank voor je reactie. Voor de lange reisafstanden is vliegen zeker een optie. Dit geldt ook naar/vanuit Cambodja. Ik dacht zelf aan 1x over land/water te gaan en 1x te vliegen. We zijn nog flexibel voor aankomst en vertrekplaatsen. In eerste instantie dacht ik Hanoi heen en Ho-Chi-Min terug maar ik overweeg ook nog om terug te vliegen uit Bangkok zodat we laatste week flexibel zijn voor strandvakantie. Maar het liefst heb ik al zo veel mogelijk vooraf geregeld zodat we daar lekker kunnen genieten! Ben benieuwd naar je ideeën!
Hallo Esmee,
Bedankt voor je update.
Omdat de ideeën met strand In Thailand en Phu Quoc eigenlijk al in je hoofd zitten wat minder aandacht daarvoor.
Zal wel nha Trang bijvoegen, zal later blijken waarom.
Met Hoi An als strand
Vliegen op Hanoi.
Het noorden met Hanoi - halong Bay - Mai Chau - Tam Coc / Trang Anh
Dan internationaal vliegen op Siem Reap en via Cambodja naar Phnom Penh naar Chau Doc.
Vanaf Chau Doc naar Can Tho - Sa Dec - Cai Be naar Saigon.
Verder naar Dalat - Nha Trang - Quy Nohm - Danang - Hue - misschien Phong Nha park - Hoi An.
liegen op Saigon en naar huis.
Voor de Mekong Delta zat ik te denken aan een prive cruise vanaf Can Tho naar Cai Be in 3 dagen / 2 nachten.
Omdat jullie met vijven zijn is de prijs nagenoeg gelijk aan deze dagen met hotelkosten, vervoerskosten en de diverse excursies.
Nha Trang
Is helemaal geweldig natuurlijk met de kinderen vanwege het Vin Pearl amusementspark.
Ook het varen door de baai aldaar is helemaal leuk, zeker met bezoek aan het aquarium, snorkelen ( of in een bootje met glazen bodem ) enz.
Wat vind je van de Hoi An route?
Gr.
Ton.
Hoi Ton,
Dankjewel! Ik vind het een hele goede route suggestie. Ik ga het uitwerken en kijken of t allemaal haalbaar is!
Hartelijke groet, Esmee
Hoi Ton,
We zijn nog steeds druk met onze reisplanning. Hotels en vliegtickets kunnen we via internet regelen maar weet jij een goed bureau/contactpersoon om het privé-vervoer (mini busjes/boten) vooraf te regelen in Vietnam en Cambodja? Bedankt alvast voor je reactie!
Groeten, Esmée
Hallo Esmee,
Ik heb je misschien al geschreven dat prive auto met chauffeur best aan de prijs is.
Dus niet schrikken van de offertes.
Zelf doe ik alles via Bufallo Tours.
Hebben goede, veilige auto’s en goede chauffeurs.
Misschien met het samen boeken van auto + hotel kan wat schelen.
Mijn contact is s. Dao.
Gr.
Ton.