Vier weken juli/ augustus 2015 met kinderen

Hallo Nunzia,

Is geen probleem voor jullie.
Je krijgt via de mail de reservering door, en inderdaad krijg je de echte tickets pas in Viet Nam.

Je kan in Viet Nam dan een adres doorgeven via de mail, bij een hotel waar je 2 dagen verblijft.

Zie hier.

[ol]
[li]How do I get my train tickets when I completed payment for my ticket?[/li][ul]
[li]The delivery just applied to Reunification Express Train (not tourist trains)[/li][li]After you pay for your tickets, you will receive your order via your email. This email confirm that we have received your ticket reservation request. Please provide us a fixed address (your hotel address in Vietnam). We will deliver your ticket to your hand with free delivery service to all address in Vietnam.[/li][li]In case that you do not have a hotel address in Vietnam, we will arrange to deliver the ticket to any place that is convenient for you. (We will meet you at the train station to give the tickets for you if you start at Hanoi station or Saigon station.)[/li][/ul]
Note: It’s the most convenient, Please send us your address (your hotel address in Vietnam) before your booking date 4 days. So, you can get the train on-time.
[/ol]

Komt van deze
https://vietnam-railway.com/

gr.
Ton.

Hallo Ton,
Dat is nog eens fijn om te lezen, dank je wel!! Sowieso is een compliment naar jou wel op zijn plaats, volgens mij heb je heel veel mensen relevante informatie weten te verschaffen!

En Hans…ja de tijd gaat snel, spannend hoor! Misschien komen we elkaar wel tegen in Saigon of de Mekong Delta…we zijn er in dezelfde periode! :slight_smile:

Groetjes, Nunzia en familie

1 like

Even mijn eigen topic omhoog gehaald. We zijn nu net een paar dagen thuis van onze rondreis door Vietnam en het was fantastisch. Het vooraf bedachte schema was (vooral in de eerste weken) best zwaar met twee kinderen, maar meer dan de moeite waard.

Een prachtig land, over het algemeen erg vriendelijke mensen en heerlijk eten. Alhoewel we de kinderen hebben beloofd om volgend jaar in Europa te blijven, heb ik toch maar alvast de Rough Guide voor Cambodja besteld…

Wanneer mensen nog tips willen over goede hotels of tours met kinderen, dan hoor ik het graag!

Hallo Hans

Goed on te horen dat jullie zo’n mooie vakantie hebben gehad. Wij zijn ons aan het oriënteren op een verre reis met onze kinderen volgend jaar zomer. Vietnam staat hoog op de verlanglijst vandaar dat ik hier aan het rond snuffelen ben. Onze kinderen zijn tegen die tijd 9 en 12 jaar.
Ik ben dus zeer zeker benieuwd naar hotel tips, andere tips en verhalen. En misschien onbeleefd maar ben ook wel nieuwsgierig wat de vakantie met twee kinderen ongeveer gekost heeft (wij zouden waarschijnlijk ongeveer dezelfde route als jullie willen maken)

Groet en alvast bedankt!

Patrice

Hallo Patrice,

Ik zou zeker naar Vietnam gaan. Inmiddels ruim een week thuis en alle indrukken op een rij kunnen zetten, maar het land heeft alles: Prachtige steden, mooie natuur, historie, verschrikkelijk aardige mensen en goed eten. Voor kinderen is er meer dan genoeg te doen en onze kinderen hebben zich geen moment verveeld. Ook is het land prima te bereizen. Wij hebben een combinatie gekozen van binnenlandse vluchten (vooraf geregeld) en vervoer met auto (ter plaatse).

Wanneer je een lijstje met hotels wilt, laat maar weten. Wij hebben daarbij wel voor luxere hotels gekozen (4 sterren, 1 keer een Homestay). Grove weergave van de kosten:

• Vliegreis (Thai Airways vanaf Frankfurt) 2950 euro
  • Hotelovernachtigen (21 nachten) 2200 euro (doorgaans 2 kamers (connecting rooms) of een grote familiekamer
  • Ha Long Bay (Indochina Sails) 650 euro (inclusief pick-up Hanoi Airport en VOA)
  • Mekong Delta 350 euro
  • Uitgaven per dag (tours, lunch, diner, etc) 70 euro

Paar opmerkingen:

• Een vakantie in Vietnam kan veel goedkoper. Overnachtingen, HLB, Mekong kan geld op worden bespaard.
  • Wij hebben bewust op de tours naar HLB en de Mekong Delta niet bespaard en daar zijn we achteraf blij om.
  • Mekong Delta geregeld via Jason Superstar. Je ziet alle hoogtepunten en het grote voordeel is dat je (a) niet meegaat in de gebaande toeristenpaden en (b) een privetour hebt. Veel mensen zagen we met 20/30 man op boten zitten, wij alleen met z’n vieren.
  • HLB geregeld via www.halongsapatours.com. Uitstekend bureau in Hanoi. De eigenaresse reageert snel op emails, geeft bruikbare adviezen en heeft eea voor ons goed geregeld. Zou ze direct weer aanraden.

Hopelijk kun je er wat mee. Succes met de voorbereidingen!

Hallo Hans
Ontzettend bedankt! Hier kunnen we zeer zeker wat mee…

We zijn nu nog in dubio tussen Zuid Afrika en Vietnam. Zuid Afrika zijn wij al eerder geweest (voor de kinderen er waren) maar Vietnam nog nooit. (Wel Thailand en Maleisië). Vandaar dat ik mijzelf eerst verder in Vietnam wil verdiepen voor een beslissing te nemen.

ik ben dan ook zeker geïnteresseerd in jullie hotel lijstje!

Jullie hebben alles, uitgezonderd de vluchten, met een auto met chauffeur gedaan? Niet met bus en/of trein? Mij lijkt een treinrit ook wel leuk voor de kinderen…

Halong Bay zijn jullie met een dagtrio geweest zo in jullie schema te zien? En hoe is het strand aan het eind van de reis bevallen?

Alvast bedankt weer!

Patrice

Hallo Patrice,

Zuid Afrika zijn we nog nooit geweest, Maleisie wel. Ik vond Vietnam indrukwekkender en vooral mooier.

We hebben inderdaad alles met auto met chauffeur gedaan (is eigenlijk alleen Hanoi - Ninh Binh vv en Hue naar Hoi An). Eigenlijk hadden we met de trein van Hanoi naar NB willen gaan, maar tijden waren ongunstig en de auto met chauffeur niet gek veel duurder (70 USD vs 60).

Ha Long Bay hebben we gedaan met 1 overnachting –> zou ik je ook wel willen aanraden. Strand aan het einde van de reis was heerlijk. Wel met de opmerking dat we bijna niet in zee zijn geweest, maar ons hebben beperkt tot de zwembaden.

Dan nog de hotels:
Hanoi: Essence Hanoi Hotel & Spa (connecting rooms)
Ninh Binh: Limestone View Homestay (2 kamers, inmiddels familiekamer gereed)
Saigon: Compass Parkview (2 slaapkamer appartement)
Can Tho (Mekong): Anh Dao (familiekamer)
Hue: Hotel Saigon Morin (familiekamer)
Hoi An (stad): La Residencia (connecting rooms)
Hoi An (Strand): Sunrise (familiekamer)

Succes weer, wij gaan nu orienteren op Indonesie. Doen we Java en Bali of Bali en Lombok. Allemaal problemen…

Hallo Hans,

We hebben nu al veel aan jouw schema!
We vertrekken aankomende zomer (2016) met 2 kinderen (11 en 13 jaar oud) naar Vietnam.

Kun jij misschien nog wat goede tips; do’s / don’ts delen?
Jullie hebben volgens mij veel dingen zelf geregeld vanuit NL.
Is dat aan te raden of kun je het ook in Vietnam zelf regelen?

Jullie zijn niet doorgetrokken naar Ho Chi Minstad zag ik. Was dat een bewuste keuze (Tijd/afstand).

Zoveel vragen aan jou maar zal het hier even bij laten ;-).

Groetjes, Rolien