Vier dagen lang

(origineel bericht op be-more.nl)

Vier dagen lang

Dag allemaal,

Als eerste sorry dat het weer even duurde voor dat jullie mijn berichtjes konden lezen op m’n blog, nu zijn er weer nieuwe!

Dit zijn berichtjes van donderdag 29 september t/m zondag 2 oktober!

Veel leesplezier!

<u>Donderdag,Vrijdag,Zaterdag & Zondag</u>**

Het is weeral even geleden dat ik iets op m’n blog heb geschreven.
Dat kwam eigenlijk omdat ik van de week ziek was en donderdag had ik iets met m’n enkel gedaan en kwam het er eigenlijk niet van om iets te schrijven op m’n blog.
Ik zal daarom nog even de afgelopen dagen beschrijven wat ik allemaal heb meegemaakt.

Donderdag, 29 september*
Na een zieke woensdag, ging ik vandaag weer fit ( dacht ik ) naar m’n project Umthombo.
Toen we daar aan kwamen hadden we zoals gewoonlijk eerst de staff-meeting. Pff, ik voelde me daar niet zo lekker m’n buik begon helemaal te draaien, ik dacht hopelijk gaat ’t maar weer snel over want heb geen zin om weer ziek te worden… ( na een paracetamol uiteindelijk ging de pijn al weer snel weg!)
Voor de rest op Umthombo was ’t vrij rustig. Ik heb lekker nog wat met de kindjes gespeeld bij de pool tafel & ook nog getafelvoetbald. Poolen dat is echt in bij ons op ’t project elke minuut zitten er wel kindjes te poolen. Echt talent hebben ze, ze maken me gewoon dik in!
En voor de rest heb ik ook nog wat met ze gelezen.

’s Middags was ik met Danny en iemand van ’t personeel naar een restaurantje gegaan vlak bij de haven. Het was heel gezellig, want bij dat restaurantje zaten ook nog andere restaurantjes. Het was bij een soort Amerikaans restaurantje, dus ik had een lekkere cheeseburger naar binnen gewerkt.
Rond de klok van 13:45 gingen we terug, want ik zou m’n salsa les geven aan de kids.

We liepen terug en op een gegeven moment zei Danny van kom we gaan een stukje rennen. Ik rende dus een paar meter met m’n slippers en toen…. Ik weet niet wat er precies gebeurde met m’n enkel, maar wat deed hij zeer!! Auw!! Het deed echt pijn…
Ik ging dus verder mankend terug naar Umthombo. Ik baalde als een stekker, want nu kon ik dus de salsa les niet meer geven.
’s Avonds toen Danny en ik terug waren bij ons Tekwini hostel gingen we nog lekker chillen en hadden we nog van de lekkere braai genoten en daarna gingen we slapen!

<em> </em>

Vrijdag, 30 september*

Vandaag was ’t eigenlijk een beetje dezelfde dag als donderdag. Ik zou normaal eigenlijk een Outreach doen, maar ja dat ging jammer genoeg niet met m’n voet. Heb voornamelijk dus veel gespeeld met de kids en hen bezig gehouden.

Onder andere heb ik met een van de oudere kids van Life Space gepraat over mijn donatiegeld.( Ja, jongens/meiden, dames/heren het geld wat jullie mij hebben gedoneerd;). )
Ik heb ’t zo wie zo eerst nog met m’n vrijwilligerscoördinator gehad over m’n donatiegeld en daarna dus met die ene jongen van Life Space besproken wat mijn plan was. Ik vertelde aan hem dat ik het geld eigenlijk wilde opsplitsen. Aan de ene kant wil ik ’t geld geven aan de gezinnen, zoals bijvoorbeeld foodpackets waar ze een hele maand van kunnen eten. En aan de andere kant voor de kinderen hier in Umthombo. Irene ( mijn vrijwilligerscoördinator) vertelde me dat op dit moment de Ganboots een belangrijke rol spelen op ’t moment.
Dus ik zei ook zo tegen die jongen van goh ik heb gehoord dat jullie misschien ook nieuwe spullen nodig hebben, zoals laarzen, t-shirts etc. Ik zei als jij nou is een lijstje wil maken met wat jullie allemaal nodig hebben en dan kunnen we daarna is kijken wat er mogelijk is.

Hij had uiteindelijk een briefje gemaakt, samen met de andere jongens en we hebben samen met MXO ( degene die ook over deze dingen gaat) besproken wat we kunnen doen.
Uiteindelijk kon ik niet alles nieuw kopen, dus we hebben gekeken naar wat het belangrijkste was. En dat waren de nieuwe laarzen voor ze waar ze erg blij mee zouden zijn. Het geld krijg ik wss maandag en dan kunnen we er om gaan! Ze waren hier heel blij mee !

’s Avonds kwamen de andere vrijwilligers van hun project naar ons, want ze zouden bij ons blijven eten/slapen en we zouden ook nog uitgaan. Het was een super avondje, heerlijk gegeten bij Spiga en daarna zijn we naar ‘Joe Cools’ gegaan en hebben we daar een dansje gewaagt! Een súper avondje gehad!!

Zaterdag, 1 oktober*
We werden wakker rond de klok van 08:30, want sommige meiden (Mannie, Denise & Natascha) gingen al vroeg naar de Victoria market.
Er waren dus nog 3 andere meiden over ( Pam, Ilona en Hanneh). We wisten eigenlijk nog niet zo goed wat we in die tijd nog gingen doen. Na even te hebben overlegt leek het ons ook wel leuk om naar de Victoria market te gaan.
We hebben nog wat souvenirs gekocht en daarna zijn we weer terug gegaan naar Tekwini hostel. Daar als afsluiting nog even een lekkere hamburger gegeten of een kipje en hebben we afscheid van ze genomen.

Danny en ik waren best wel moe en hebben ons daarom even op ons bankje gelegt en eventjes op ’t gemakje gezeten.

’s Avonds stond er voor ons op de planning dat we naar jongens gingen kijken van Umthombo. Zij zouden gaan Ganboot dansen. Ja, wat zou dat nou ééns kunnen zijn? Toen ik het hoorde dacht ik van hmmm… Maar ik zal ’t eventjes uitleggen: Ganboot dansen is een soort dans dat je met je rubber laarzen doet. Je maak dan met je handen en de laarzen muziek.
Het was echt heel leuk om te zien! ( Voor deze jongens heb ik hen dus nieuwe laarzen gegeven!).
Catherine was ook een engelse vrijwilligster bij Umthombo en dit was voor haar de laatste avond dat ze hier zou zijn. Danny en ik hebben haar dus uiteten genomen bij de ‘Cape Town Fish Market’ waar we heerlijk bij hebben gegeten en ook gekletst. Rond de klok van 22:00 uur hebben we afscheid genomen van Catherine en werden we opgehaald door onze taxi richting de Tekwini.

Danny en ik waren bek af! Maar voor een spelletje poolen maakten we wel even tijd… Danny had me uiteindeijk ingemaakt en zou ik hem dan voor eeuwig en trouw respecteren… Haha! Maar ik pak hem nog wel terug :wink:
Daarna richting ons Umthombo appartementje en gingen we lekker slapen!
Zondag, 2 oktober

*Chillennn! Vandaag zou ’t m’n laatste zondagje zijn en had ik me voorgenomen om lekker te gaan chillen. Gewoon echt lekker niksen! Ik heb me daarom ook prima vermaakt hier in onze kamer. Lekker op de computer gezeten, wat gekletst met vrienden, facebook, boekje gelezen, boodschapjes gedaan, maskertje opgedaan, GENIETEN!
Danny die ging d’r op uit, dus die had ’t ook prima naar z’n zin gehad!
Morgen weer een nieuwe dag op Umthombo!

P.s. ik krijg de foto´s er niet apart op. Sorry hier voor!

(origineel bericht op be-more.nl)