Over de helft

(origineel bericht op be-more.nl)

Over de helft

Hey allemaal!

Wat fantastisch om jullie reactie’s te lezen. Ik zou zeggen, ga zo door:p.

Lieve sponsors, ik ben op zoek naar een goede investering voor jullie geld. Ik ben het met mensen aan het bespreken op Umthombo.

Gisterochtend waren er op de straten opeens geen straatkinderen meer te zien: de round ups ter ere van een internationaal congres. Er zijn heel weinig kinderen op Umthombo, dus waarschijnlijk zijn ze ook in de stad opgepakt, ergens ver weg gedropt en lopen ze nu terug.

Home sweet home. Tjah, die klopt toch wel.

Ik geniet nog steeds:

…van de safari. Vroeg opstaan (4 uur bijvoorbeeld, iets minder), 4 van de big 5 gezien, hele kuddes olifanten en een leeuwin op een paar meter afstand.

…van m’n medevrijwilligers. We leven met z’n zessen op een paar vierkante meter en het gaat gewoon nog steeds goed.

…van het Engels. Sommige Nederlandse woorden ben ik even kwijt. Versprekingen, tjah die zijn er ook. Zoals deze. Ik wilde tegen iemand zeggen die heerlijk gekookt had: ‘Je bent een geweldige kok.’ Dus ik vertaalde dat als: ‘You are a great cock…’ Iedereen keihard lachen natuurlijk, inclusief ikzelf nadat ik wist wat ik werkelijk gezegd had. Snap je hem even niet? De vertaler op google doet wonderen…:P.

…van Umthombo. Donderdag is er een presentatie door een onderwijsmethode. We zijn nu van zoveel mogelijk kinderen het niveau aan het testen, zodat Umthombo precies weet welke aanpak er nodig is. En dat bevordert de ‘funding’ weer. Hopelijk is er vanaf donderdag iemand die een deel van de scholing wil sponseren.

…van de manieren waarop we de belevenissen op Umthombo een plekje geven. Braaien, uit eten gaan aan het strand, verjaardagen van medevrijwilligers vieren, poolen (jaja, ik begin het nog te leren ook), coctails drinken, serieus en ook verreweg van serieus de heftige verhalen en situaties voorbij laten komen. En chillaxen! Een nieuw werkwoord, vooral te gebruiken in Nederland: dubbelop relaxen. En het is toch goed voor je! Ik ga heel moe m’n bed in, maar wordt 's ochtends wakker wakker. Dat was in Nederland wel anders.

…van het reizen. Donderdagochtend stap ik met 3 medevrijwilligers in het vliegveld naar Kaapstad. Zondagavond vliegen we terug. Maandag tot en met donderdag naar Umthombo. Vrijdag rond 9 uur vertrek ik naar het vliegveld van Durban om zaterdag om 9.05 op Schiphol m’n voeten weer op Nederlandse bodem te zetten.

Zaterdagavond hoop ik te genieten van de Nederlandse gezelligheid. Bij deze nodig ik jullie zaterdag de 5e uit vanaf een uurtje of acht bij ons thuis voor een borrel!

Groetjes Judith

(origineel bericht op be-more.nl)