Volgende maand, na bezoek aan familie in Udon Thani, gaan wij via de Friendship Bridge de grens naar Laos over.
Nu moeten we een keuze maken tussen meerdere overnachtingen in Vientiane (Le Parasol Blanc Hotel) of meerdere overnachtingen in Vang Vieng (Vang Vieng Eco Lodge).
Welke plaats is leuker om een paar nachten te blijven ?
Verder las ik in een oud topic van 2006 dat er destijds alleen in Vientiane gepind kon worden. Weet iemand of dit inmiddels al veranderd is en of je met je pinpas tegenwoordig ook kippen uit de muur kan halen in Vang Vieng en Luang Prabang ?
Zo niet, kan je overal Thai Baht omwisselen ?
Vangvieng op zeker! Vientienne is leuk voor 2 dagen…
Mijn keuze valt ook op Vang Vieng, al vond ik het wel enigszins overspoeld door (vooral Australische) toeristen. Alle straten in het centrum vol met trekkerbanden.
Toeristen die drijven dan daarmee de rivier af.
Als ik zoiets zie, wil ik dat juist NIET, dus heb ik een grottentocht gemaakt. Het karstlandschap is zeker net zo mooi als Krabi in Thailand.
Volgens mij is Thai baht overal inwisselbaar, en de vorige keer heb ik Travellers-Cheques meegenomen, kan een zeer aangename investering zijn , omdat de dollar nu historisch laag is.
Als je ze overhoudt na je reis, kunnen ze alleen maar meer waard worden.
Ik vond Vang Vieng leuker . Ook kun je er gewoon kippetjes pinnen , ook in Luang Prabang
Groetjes
ja vang vieng.
en ja er is 1 pinautomaat ,die het niet doet voor visacard. baht kan je overal wisselen.
vientiane is ook leuk maar vang vieng leeft meer. wij hebben een brommertje gehuurt en een grotten tour gemaakt op verderop gelegen grotten en even toen alle bezopen tubing mensen voorbij waren van de jumping gesprongen.
en aan de rivier waar iedereen uit de banden stapt heb je hele leuke hutjes om lekker te relexen, wat te drinken en eten en te zonnen.
je kan in bijna iedere plaats in laos nu pinnen.
Inmiddels alweer een week of 3 terug en dus inderdaad langer in Vang Vieng gebleven dan in Vientiane.
Vang Vieng vonden we beide geweldig wat de prachtige natuur betreft…alleen het hele sfeertje in het stadje zelf vonden we niet echt super. Stadje is overstroomd door rugzaktoeristen waarvan er velen niet veel meer doen dan zuipen en de hele Friends-serie van begin tot eind kijken…
Veel backpackers waarvan velen zich niet aanpassen aan de Laotiaanse cultuur en in niet veel meer dan een bikini door de straten lopen, beetje jammer.
Maar zoals al gezegd, de natuur is echt super hier en alleen daarom al een bezoekje waard !