Viavia cafe yogyakarta

Beste,

Volgende week vliegen we met z’n twee naar Java voor de start van een avontuur!

Na een overnachting in Jakarta nemen we de trein of het vliegtuig (nog in twijfel, we hebben 17 dagen voor Java en Bali en willen niet teveel tijd verliezen… Al zou de trein de moeite zijn).

we zijn van plan een excursie naar bromo te organiser via het viaviacafe. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit stellen ze voor:

Dag 1: 5h rijden naar Ngawi - bezoek theeplantage en fabriek
Dag 2: 8h rijden naar cemoro lawang. Waar we de tenger crater bezoeken
Dag 3: bromo + vertrek naar kalisat
Dag 4: iljen crater + in de namiddag naar haven voor de Ferry richting Bali.

Kunnen jullie adviseren over dit traject? De moeite? Je kan ook in 1 dag naar bromo, maar misschien zijn de tussenstops de moeite waard?
Iemand ervaring met Viavia? Ik hoorde van kennissen die ter plekke hun rit naar de bromo regelde dat ze sliepen in onaangename hotelletjes. Met een reiskantoor als Viavia hoop ik dat er meer gelet wordt op hygiene?

Bedankt voor jullie reactie!

Maarten

Ik ben 2 keer met ViaVia naar Borobodur geweest prima geregeld, gezellig en goed Engels sprekend personeel. Een overnachting heb ik nooit bij ze gedaan onderweg maar is misschien wel op hun site te zien waar je dan overnacht, Bromo en Ijen heb ik ook bezocht maar niet met ViaVia, heb ik vanuit Malang gedaan. Ik denk dat je met Via Via wel goed zit. maar ik zou even de site checken. Veel plezier met het plannen.

Ik heb een soortgelijke tour gedaan met een ander bedrijfje. Kon bij viavia niet terecht omdat ik de enige was op een bepaalde dag. Wellicht kan je al vanuit NL een datum vastleggen zodat je geen reisdagen verliest? Het bureau zag er leuk en professioneel uit en ik werd goed geholpen. Weet niet waar ze overnachten. Bij Ijen waren weinig opties en daar was het inderdaad niet heel luxe en fris. Ik zou trouwens ook overwegen het traject zelf te doen. Bij mij was het super bewolkt bij Bromo. Amper wat gezien. Als je geen tour doet kan je een dag langer blijven.
Ik ben net terug en heb nog 72.400 rupiah over. Stuur me maar een pm als je dit wilt overnemen :slight_smile: